Sluchové vnímání a jeho fyziologie, patologie sluchového analyzátoru, klasifikace sluchových vad, vlastnosti zvuku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metabolický syndrom a jeho vliv na sluch Kazuistika
Advertisements

RIZIKOVÝ NOVOROZENEC MUDr. Milan Vacuška, Ph.D.
zpracoval Mgr. Radomír Rais
Vrozené poruchy sluchu
Současný stav screeningu sluchu u novorozenců v ČR
Fyziologie a vlastnosti sluchu II.
Mutace genu pro Connexin 26 jako významná příčina nedoslýchavosti
Kleine – Levinův syndrom
Akustika - zvuk, hlasitost, intenzita
Tv a sport mentálně postižených
DĚDIČNÉ CHOROBY.
Akustika.
ZVUK Třída : VIII. Datum : Vypracovala : Zuzana Svitáková.
Poruchy sluchu praktický přístup
Veličiny pro hodnocení zvuku
Akustika akustika - nauka o zvuku zdroj zvuku – chvějící se těleso
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
VLASTNOSTI ZVUKU.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Diferenciální diagnostika závratí
Narušená komunikační schopnost
Výchova mládeže s více vadami
Sluchové ústrojí, rovnovážné ústrojí
Audiologická problematika senia
Kvalita sluchu - centrální poruchy zpracování sluchového signálu
Akustika 4 (Hlasitost).
OPAKOVÁNÍ MINULÉHO UČIVA
Porovnání různých metod léčby akustického traumatu
Zařazení prací podle rozhodujících faktorů
ZDRAVOTNÍ POŠKOZENÍ Z HLUKU
Tón, jeho výška a barva.
Downův a Edwardsův syndrom
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Audio Josefína Čadská 4.A.
Poruchy vývoje řeči z materiálu Audio- Fon centra. P. Weberová 6. celostátní odborná konference audiologických sester
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Etiologie vad a poruch sluchu novorozenců a dětí
Mgr. Vendula Baboučková
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Hlasitost zvuku, hluk a ochrana před ním
Kurz neurovědy 4. ročník. 2 3 Sledování vnitřního a vnějšího prostředí Vysílání signálů z periferie do CNS pro další zpracování Důležitost pro homeostázu.
Dítě se sluchovým postižením
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Akustika.
Ušní šelest Radka Horáková, 2006
HANDICAPOVANÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk. ZDRAVÍ = stav úplné fyzické, duševní a sociální pohody a) fyzické – tělesný stav zdraví b) mentální – stupeň.
Patofyziologie poruch a vad sluchu systematika. Systematika patofyziologie poruch sluchu I. vývojová existence vady sluchu congenitální (vrozený) II.
Škodlivé faktory v těhotenství II.část. Anotace: Prezentace je další částí tématu – Škodlivé faktory v těhotenství. Jsou zde uvedeny základní škodlivé.
Problematika vyšetření sluchu u mnohočetně vrozeně postižených dětí Lejska,M., Havlík,R., Bártková,E., Weberová, P., Vacuška,M* AUDIO-Fon centr. Brno AUDIO-Fon.
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
Z DRAVOTNÍ POSTIŽENÍ ? Odchylka ve zdravotním stavu člověka, která ho omezuje. Zákon č.108/2006 Sb. O sociálních službách Zákon č. 435/2004 Sb. O zaměstnanosti.
Sluch.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Problematika hluku z pohledu audiologie
Korekce lehké vady sluchu
Možnosti vyšetření sluchu nejmenších dětí pomocí ABR Limity BERA
DMO dětská mozková obrna
Korekce lehké vady sluchu
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
Základní principy pro posuzování hlukařů
Sluchový Analyzátor.
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
Pedie Co mají společné?.
DMO (dětská mozková obrna)
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
Fyzika – Zvuk.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
Transkript prezentace:

Sluchové vnímání a jeho fyziologie, patologie sluchového analyzátoru, klasifikace sluchových vad, vlastnosti zvuku

Anatomie sluchového analyzátoru

Anatomie sluchového analyzátoru

Klasifikace sluchových vad Podle doby vzniku 1) vrozené Dědičné Získané prenatálně 2) získané Prenatálně Perinatálně postnatálně

Klasifikace sluchových vad Postnatálně získané vady sluchu Prelingvální postlingvální

Klasifikace sluchových vad Podle lokalizace Převodní Percepční Kochleární Suprakochleární Smíšené

Klasifikace sluchových vad Podle stupně postižení (dle Hložka) Normální sluch (ztráta 0 – 25 dB) Lehká nedoslýchavost (26 – 40 dB) Střední nedoslýchavost (41 – 55 dB) Středně těžká nedoslých. (56 – 70 dB) Těžká nedoslýchavost (71 – 90 dB) Hluchota (více než 90 dB)

Příčiny vzniku poruch sluchu Syndromy: Usherův Coganův Syndrom CHARGE

Příčiny vzniku poruch sluchu Prenatální příčiny: Intoxikace Virové infekce Rubeola RH faktor Syfilis

Příčiny vzniku poruch sluchu Perinatální příčiny: Komplikovaný porod Nedonošenost Asfyxie Porodní váha pod 1,5 kg

Příčiny vzniku poruch sluchu Postnatální příčiny: Příušnice Úrazy hlavy Záněty CNS Záněty středního ucha

Akustika Člověkem slyšitelná frekvence zvuku 16 – 20 000 Hz

Akustika Hlasitost a intenzita zvuku Sluchový práh (dle frekvence zvuku) Hmatový práh (asi 120 dB) Práh bolesti (130 až 140 dB) Sluchové pole

Akustika Sluchová adaptace Periferní Centrální Perstimulační Poststimulační Únava sluchu, zalehnutí

Tinnitus Tinnitus = tzv. ušní šelest Objektivní Subjektivní