UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
Advertisements

Seminář k metodám sociologického výzkumu Josef Bernard Katedra sociologie FF UHK.
Jak se UČIT, aby mě to nebolelo
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Efektivnost řídící práce
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
SPECIFIKA VÝUKY POČÍTAČOVÝCH KURZŮ UNIVERZITY TŘETÍHO VĚKU Michal Vojkůvka.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Vybrané techniky a metody sociální práce
Umění učit se Petr Machala. …Obracím se na vás, protože mám problém. Pokaždé, když si sednu k učení, nejsem schopen myslet na to, co se mám učit, ale.
Efektivní učení.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
Regenerace ve sportu pedagogické prostředky MUDr.Kateřina Kapounková.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.18 PowerPoint - Zásady pro zpracování počítačové prezentace Anotace: Žák se seznámí se zásadami zpracování počítačové prezentace.
Volba povolání.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Druhá evaluace systému ARET pro automatické předčítání učebních textů a pro vytváření automaticky čtených učebních pomůcek Druhá evaluace systému ARET.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Logopedická třída MOTÝLCI
Potřeba spánku a odpočinku
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
1 Roman Kučera – VŠB – TUO Radka Najmanová - OU Michael Rada – VŠP Jiří Bolgáč – SLU 2.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Reedukace SPU s využitím počítačů
Paměť, pozornost, zapomínání
Učebnice, podle kterých se budeme učit
Jak učit tvorbu www stránek Filip Procházka. Úvodem HTML není programovací jazyk, neobsahuje žádné programovací ani datové struktury, jejichž pochopení.
Mgr. Kateřina Lojdová  odlišná organizační forma od hromadného vyučování  záměrně vytváří takové didaktické situace, v nichž žáci.
Mgr. Kateřina Lojdová - nejčastější organizační forma výuky - učitel souběžně a přímo vyučuje větší skupinu žáků (třídu, skupinu,
Didaktika geografie.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
Mgr. Michal Oblouk. POZNÁVÁNÍ A VNÍMÁNÍ informace o světě kolem sebe získáváme prostřednictvím smyslových orgánů VNÍMÁNÍ = percepce, zachycuje to, co.
Jak se UČIT, aby mě to nebolelo Připravil Jan Weiser podle příručky Národního ústavu odborného vzdělávání v Praze Jak se učit na střední škole.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Školní řád. Žáci mají právo na ochranu před fyzickým a psychickým násilím a nedbalým zacházením na svobodu ve výběru kamarádů na volný čas a přiměřený.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Dobrý kurz první pomoci
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
VY_32 _INOVACE_15_11_osobní hygiena 3
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
Time management. Time management Time management řízení času soubor dovedností pro lepší využití svého času k dosažení produktivity.
VY_32_INOVACE_48_Život ve škole – umění se učit
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Paměť a soustředění.
Práva dítěte Výchova k občanství
Jak se efektivně učit 2017.
Pozornost a paměť, představivost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk

UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování c)naučit se soustředit na konkrétní práci d)umět odpočívat

PLÁNOVÁNÍ  založit si plánovací kalendář  v průběhu školního roku si zapisovat důležité informace

ORGANIZACE PRÁCE  při přípravě na prověrku nebo zkoušení je vhodné: a)učit se častěji b)co nejvíce střídat činnosti c)předem si připravit všechny materiály d)neučit se jeden předmět dlouho e)poslední den se neučit nic nového a jen opakovat f)nezapomínat na odpočinek

SOUSTŘEDĚNÍ  většina z nás potřebuje mít k učení klid a)vnější rušivé vlivy při učení doma b)poruchy motivace c)rušivé vlivy při vyučování d)přechodné zátěžové situace

PRACOVNÍ METODY  každý člověk přijímá informace z okolí jiným způsobem  většina lidí patří ke smíšenému učebnímu typu a)typ zrakový (vizuální) – nejlépe si zapamatuje, co vidí (vidí text, podtrhává si v něm, barevně zvýrazňuje) b)typ sluchový (auditivní) – nejlépe si zapamatuje, co slyší (čte text nahlas, poslouchá výklad učitele) c)typ pohybový (motorický) – nejlépe si pamatuje to, co má spojeno s nějakou činnosti (dělá si výpisky z učební látky)

DUŠEVNÍ PŘÍPRAVA  každý člověk má někdy strach  může nás povzbudit k větší aktivitě, může nám však působit i problémy

ODPOČINEK  při učení je velmi důležitý  učení nutno střídat s kratšími přestávkami a)aktivní odpočinek b)pasivní odpočinek