UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk
UČENÍ měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování c)naučit se soustředit na konkrétní práci d)umět odpočívat
PLÁNOVÁNÍ založit si plánovací kalendář v průběhu školního roku si zapisovat důležité informace
ORGANIZACE PRÁCE při přípravě na prověrku nebo zkoušení je vhodné: a)učit se častěji b)co nejvíce střídat činnosti c)předem si připravit všechny materiály d)neučit se jeden předmět dlouho e)poslední den se neučit nic nového a jen opakovat f)nezapomínat na odpočinek
SOUSTŘEDĚNÍ většina z nás potřebuje mít k učení klid a)vnější rušivé vlivy při učení doma b)poruchy motivace c)rušivé vlivy při vyučování d)přechodné zátěžové situace
PRACOVNÍ METODY každý člověk přijímá informace z okolí jiným způsobem většina lidí patří ke smíšenému učebnímu typu a)typ zrakový (vizuální) – nejlépe si zapamatuje, co vidí (vidí text, podtrhává si v něm, barevně zvýrazňuje) b)typ sluchový (auditivní) – nejlépe si zapamatuje, co slyší (čte text nahlas, poslouchá výklad učitele) c)typ pohybový (motorický) – nejlépe si pamatuje to, co má spojeno s nějakou činnosti (dělá si výpisky z učební látky)
DUŠEVNÍ PŘÍPRAVA každý člověk má někdy strach může nás povzbudit k větší aktivitě, může nám však působit i problémy
ODPOČINEK při učení je velmi důležitý učení nutno střídat s kratšími přestávkami a)aktivní odpočinek b)pasivní odpočinek