Architektura Sochařství Malířství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Římské výboje Dějepis VY_32_INOVACE_311, 16. sada, D
Advertisements

Antické Řecko Architektura
Antické umění Starověké Řecko.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Opakování Prověřování znalostí
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
Mytologie a její odraz v řeckém umění
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
KŘESŤANSKÁ ANTIKA, RANĚ KŘESŤANSKÉ UMĚNÍ
Etruskové.
Gotická kultura.
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Řím.
Římská antická kultura
Co tě napadne při slově království? Pokus se vytvořit definici tohoto slova.
Charakteristika umělecké památky
Antický Řím Etruskové.
Antický Řím Architektura 2. část.
Antické Řecko Sochařství 2. část.
Křesťanská antika. Náboženství vzniklo kolem roku 30.n.l. v Palestině – víra chudých V Římě byli křesťané pronásledováni R EDIKT MILÁNSKÝ Konstantin.
Etruskové Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Antický ŘÍM.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Starověký Řím 6. ročník.
Založení Říma Petr Machala.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Starověký Řím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_17 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Počátky římského městského státu
Hladový jako VLK Canis lupus.
Konec republiky.
Starověký Řím.
Vznik a rozvoj starověkého Říma.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Etruskové a založení Říma
Počátky starověkého Říma
POČÁTKY ŘÍMA.
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Byzantská říše.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
Starověký Řím Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření RočníkPrvní ročník gymnázia.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Hrádková Název : VY_32_INOVACE_18_Starověký.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: starověká Itálie, přírodní podmínky, osidlování, Etruskové Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník třída Autor
Vytvořil: Jakub Řezníček
UMĚNÍ STARÉHO EGYPTU.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
Starověký řím 6. ročník NG.
Římské antické umění Název školy: Základní škola Karla Klíče
Římské výtvarné umění. Římské výtvarné umění Sochařství - jezdecká socha Marca Aurelia.
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_14_STAROVĚK - ŘÍM
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT. UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT.
Digitální učební materiál Digitální učební materiál
Etruskové a římští králové
Výtvarné umění starověkého Říma - architektura
KUTNÁ HORA unikátně zachované a neporušené historické jádro města s chrámem sv. Barbory je zapsáno na seznamu UNESCO od r ve středověku byla druhé.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Autor: Mgr. Božena Andrašková
Umění starověkého Říma
Počátky starověkého Říma
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Architektura Sochařství Malířství Umění antického Říma Architektura Sochařství Malířství

Periodizace Doba královská (753-510 př.n.l.) Republika (510-31př.n.l.) Císařství (31př.n.l. – 476 n.l.) Stručná charakteristika umění tohoto období

Etruské umění Různé hypotézy o původu Etrusků Etruské památky Hrobky Největší zdroj informací o umění Etrusků, protože měly stejnou podobu jako etruská obydlí Sarkofágy Na víku plastická podoba zesnulého Chrámy Svatyně odvozena z řeckého chrámu Nepříliš pevné materiály, bez sochařské výzdoby na štítech, později keramické obložení a plastické ozdoby Také sochařství, různé mytologické výjevy (Apollón a Héraklés, kteří se přou o zabitou laň; sochař Vulca, dílna ve Vejích Také menší sošky z kovu, např. Mars (attický vliv); náhrobní fresky

Caere- hrobky bohatých

Freska z pohřební komory: lov a rybolov

fishing

Taneční motivy; hudba u Etrusků hrála silnou roli, tanešní scény se v pohřebních komorách anebo na sarkofázích objevují od 5. století

Jiné příklady tanečních motivů

Bronzové sochy; nálezy z Tarquinií

Etruské sochařství; bronzové votivní sošky; Tanečník a válečník

Etruská keramika; Alabastron; amfora;hydria – nádoba na vodu; kantharos – šálek na pití; krater; kylix; pyxis

Etruský šperk: spona, fibula (?); náhrdelníky

Etruská zrcadla

Legenda o založení Říma podle Tita Livia „…pojala Romula a Rema touha založit město….Tyto záměry však poručilo zděděné zlo, touha po vládě, a odtud vzešel i ošklivý rozbroj vzniklý z počátku dost mírného. Romulus a Remus měli spor, kdo dá jméno novému městu. Jejich úmyslem bylo nechat bohy ať rozhodnou. Mělo to být znamení vypozorované z letu ptáků; Removi dle legendy přišlo vítězné znamení dříve, ale Romulovi se zase ukázal dvojnásobný počet supů. Spor tedy zůstal nerozhodnut. Nakonec došlo k hádce a zápasu a Romulus Rema zabil.“ Jiná verze říká, že Remus plný pohrdání přeskočil nové hradby a Romus jej v hněvu zabil. Jedni na sebe vztahovali královskou vládu, protože předčili druhou stranu časem, ti druzí zase proto, že se jim zjevil větší počet ptáků.