Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/5.3.2013,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu EU
Advertisements

Název šablony:Inovace výuky AJ II/2/ Miloš Demel Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Název výukového materiálu: Food Autor: Miloš.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MAGNETY A JEJICH VLASTNOSTI
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Magnety přírodní a umělé. Popis magnetu
Název šablony: Inovace v chemii 52/CH22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: ZÁKLADNÍ CHEMICKÉ VÝPOČTY.
Ing. Radek Pavela Elektromagnetismus.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F29/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Keplerovy zákony Autor:
Fyzika Magnet.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F34/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Optické čočky Autor: Bc.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
Magnetizmus Co je to magnet Jaké vlastnosti má magnet
Póly magnetu. Magnetické pole.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F13/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Síla Autor: Bc. Jana Slabá.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
zpracovaný v rámci projektu EU
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F25/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Plynné planety Autor: Bc.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Magnetické vlastnosti látek
Elektromagnetické jevy
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J19/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhMagnetismus TémaMagnety.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Autor: Mgr. Eva Vrtišková Předmět:
Magnetické vlastnosti látek - opakování
Člověk a příroda - Fyzika
OPAKOVÁNÍ - MAGNETISMUS
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F20/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnety Autor: Bc. Jana.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ51 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
VODIČŮ S PROUDEM A MAGNETŮ
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F18/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Atom aneb co o něm už vím.
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
PÓLY MAGNETU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnetické pole a magnetizace Číslo DUM: III/2/FY/2/2/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F7 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzájemné silové působení Tématický okruh: Síla Vzdělávací obor: Fyzika.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F6 - 8 Datum ověření ve výuce: Téma: Elektrování při vzájemném dotyku Tématický okruh: Elektrické vlastnosti.
při vzájemném tření dvou těles z různých materiálů se mohou tato tělesa zelektrovat zelektrování rozeznáváme: 1) souhlasné – daná tělesa se odpuzují např.
Magnetické vlastnosti látek
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název výukového materiálu Identifikátor VY_32_INOVACE_PreJa17 Anotace
SOUVISLOST ELEKTŘINY A MAGNETIZMU
Póly magnetu. Magnetické pole.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MAGNETICKÉ VLASTNOSTI LÁTEK
Magnetické pole.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_08_Magnetická síla
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Magnetické pole Z pokusů vyplývá :
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnetické pole a magnetizace Číslo DUM: III/2/FY/2/2/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
MAGNETY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_29.
Markéta Hanzalová Náprstková N15 Magnetická síla
MAGNETICKÉ POLE ZEMĚ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_29.
VY__ III/2__INOVACE__201 FYZIKA MAGNETY
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
MAGNETY A JEJICH VLASTNOSTI
VODIČŮ S PROUDEM A MAGNETŮ
Transkript prezentace:

Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana Slabá Janoutová P ř edm ě t: Fyzika T ř ída: VI. Tématický okruh: Magnetismus Téma: Magnetismus Druh výukového materiálu: prezentace Pou ž ití ICT:interaktivní tabule,interaktivita Didaktické,metodické poznámky (popis pou ž ití výukového materiálu ve výuce): výklad s interaktivitou je propojen s pokusy pro nenásilné osvojení probírané látky. Na ka ž dý pokus navazují otázky, které ž ák sám zodpoví a poté zkontroluje s prezentací. Výklad navazuje na učebnici Fyzika pro 6.ročník, FRAUS 2004, str. 73 – 83. Pou ž ité zdroje: icke_pole.pdf

Magnetismus

Pokus č.1 přibližuj magnet k hromadě železných špendlíků Výsledek pokusu: magnet přitáhne špedlíky i bez dotyku Závěr pokusu: ⇒ magnety působí na dálku ⇒ stejně jako u gravitace a elektrické síly zavádíme pojem magnetické pole

Pokus č.2 Opakuj pokus č.1 a pozoruj zda záleží na velikosti magnetické síly vzhledem ke vzdálenosti magnetu od špendlíků Výsledek pokusu: Čím blíže je magnet ke špedlíky, tím lépe přitahuje Závěr pokusu: ⇒ velikost magnetické síly se vzdáleností klesá

Pokus č.3 Přikryj hromádku špendlíků listem papíru nebo igelitem a proveď pokus č.1 Výsledek pokusu: Magnet přitahuje špendlíky, i když je schováme pod papír nebo pod igelit Závěr pokusu: ⇒ magnetická síla působí přes překážky.

Pokus č.4 Polož magnet do hromádky sponek. Přitahují všechny části magnetu stejně silně? Výsledek pokusu: na magnetu se nacházejí místa, kde je přichyceno nejvíce špendlíků Závěr pokusu: každý magnet má dva magnetické póly

Každý magnet má dva póly severní pól značí se N z anglického north barevně označován červeně jižní pól značí se S z anglického south barevně označován modře ÚKOL:Nakresli magnet podle získaných údajů N S

Spoj pojmy z částmi magnetu netečné pásmo jižní pól severní pól

Magnetické pole Země Spoj pojmy s částmi obrázku Severní zeměpisný pól Jižní zeměpisný pól Severní magnetický pól Jižní magnetický pól

Použité zdroje png png ktrina_a_magnetismus/5_Magneticke_pole/4 501_Magnety_Magneticke_pole.pdf ktrina_a_magnetismus/5_Magneticke_pole/4 501_Magnety_Magneticke_pole.pdf magn_pole/stac_mp.html magn_pole/stac_mp.html