Tazatelská síť.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
„IT nad 40 let“ „IT nad 40 let“ Středočeský kraj „Dobrá praxe“
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Podpora meziobecní spolupráce
Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Kvalitativní výzkum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Personální informační systém
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Výuka češtiny v anglickém programu na LF UP v Olomouci Pavel Kurfürst Centrum pro výuku cizích jazyků Lékařská fakulta Univerzita Palackého v.
Analýza dat.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Dramaturgie dotazníku
Sociologický výzkum.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Struktura zápisu porady a měsíční plán porad Vypracovali: Gebhart, Benešová, Sinkulová.
Trh práce VY_32_INOVACE_ Trh práce = místo, kde se střetává poptávka po práci (zaměstnavatelé) s nabídkou práce (uchazeči o zaměstnání) Práce.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Téma: Sociologické metody Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
Získávání a výběr zaměstnanců
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
Personální řízení Cvičení 1
1 Metody a techniky výzkumu veřejného mínění Kombinované studium - II. cyklus LS 2007/08 Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
PROCESNÍ PŘÍSTUP K ŘÍZENÍ PODNIKU Ing. Filip Samek Copyright © 2005 Stav procesního řízení v podnicích v ČR.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
Fyzioterapie – životní prostředí a životní styl – praktika Milena Černá Ústav obecné hygieny.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Získávání a výběr zaměstnanců. Význam lidí ti, kteří vyrábějí ti, kteří rozhodují ti, kteří kradou.
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Poznatky z kontrol agentur práce
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Nábor a výběr zaměstnanců
VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA II ÚKOL 2.
Výzkum veřejného mínění
Sociologický výzkum II.
přijímací řízení Na STŘEDNÍ ŠKOLY
Metody sociologického výzkumu kvantitativní. MSV-KVANT Výuka v LS 2018
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Tazatelská síť

Velikost a skladba sítě závisí na zaměření pracoviště Tazatelé – externí spolupracovníci, vyškolení, pravidelně kontrolovaní Zpravidla několik set osob Struktura sítě – co nejblíže struktuře obyvatel Zpravidla po celém území – minimalizace nákladů na dopravu

Požadavky na tazatele Starší 18 let Právně způsobilý a morálně bezúhonný Po úspěšném absolvování přijímacího řízení Dodržování etických zásad - písemné prohlášení

Vytvoření tazatelské sítě Nábor tazatelů – reakce na inzerát, jinak projevený vlastní zájem Přijímací řízení – seznámení s obecnými pravidly Studium informačních materiálů Vstupní školení tazatelů Absolvování zkušebního testu Provedení zkušebních rozhovorů

Průměrný výsledek náboru Získáno cca 20 % zájemců

Organizace tazatelské sítě a) Z centra b) Vícestupňový model (regionální operátor) V centru vždy pověřený pracovník nebo oddělení

Centrum zajišťuje: Tazatelské průkazy Evidence údajů o osobě tazatele Evidence údajů o provedených výzkumech Evidence dílčích hodnocení tazatele

Kontakt centra s tazateli Přímý kontakt, telefonický, e-mail pro organizační záležitosti, věcné otázky při provádění rozhovorů Zpětné informace od tazatelů ke konkrétním výzkumům – výběr respondentů, průběh dotazování, hodnocení dotazníku, otázek Průběžně organizovaná setkání tazatelů Informační tisk pro tazatele – odborné informace, vytváření zpětné vazby

Kontrola práce tazatelů Správnost a úplnost vyplnění dotazníků Dodržování pokynů v dotazníku Kontrola zápisu odpovědí na otevřené otázky (výstižnost, přesnost, riziko stylizace) Následné kontroly u respondentů – korespondenční, telefonická (v případě známých adres respondentů)

Práce tazatele v kvantitativním výzkumu Význam sociálních a osobnostních charakteristik Princip maximální blízkosti sociálnímu postavení respondenta Riziko zkreslení rozhovoru podle sociálních charakteristik tazatele

Tazatel získává respondenty a) Kvótní výběr – v místě svého trvalého bydliště Nutný velký podíl tazatelů v malých obcích b) Náhodný výběr – na určeném místě, na určených adresách

Základní principy práce tazatele Vstupní část rozhovoru – prostor pro improvizaci, vytvoření přátelské a bezpečné atmosféry pro dotázaného Rozhovor a vyplňování dotazníku - vysoce formalizované, striktní dodržování předpisů, textu otázek i variant odpovědí

Zahájení rozhovoru Tazatel se představí (legitimace) Představí organizaci Stručně vyjádří obsah a význam výzkumu (pokud možno i pro respondenta) Stručně vysvětlí výběrovou metodu Vysvětlí důvěrnost údajů a anonymitu dotazování

Průběh rozhovoru TAZATEL JE ŽIVÝ MAGNETOFON Musí: Klást otázky v předepsané formulaci V předepsaném pořadí Nesmí: Vysvětlovat, doplňovat Měnit pořadí otázek

Vlastnosti tazatele Čestný, poctivý, svědomitý až puntičkářský Má zájem o práci a o zkoumané otázky Pečlivý a přesný Přizpůsobivý okolnostem Přiměřeně asertivní (příjemné, živé a přitom profesionální vystupování)

Vhodné sociální charakteristiky tazatele Inteligence a vzdělání spíše průměrné Věk co nejblíže věkové skladbě obyvatel Ženy mívají přednost – ochotny pracovat večer a o víkendech, výhodou osobní vzhled, menší riziko odmítnutí Tazatelé ze středních vrstev se lépe dostanou i k nižším a vyšším vrstvám Zřetelné vyjadřování