CCNA 2 2. Help Desk. CCNA2: 2. Help Desk Charakteristika Help Desk(u)  zákaznická podpora poskytovaná ISP koncovému zákazníkovi  struktura: junior technik.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Advertisements

Úvod do počítačových sítí Úvod. Úvod do počítačových sítí •Úvod, síťové protokoly, architektury,standardy •Fyzická úroveň •Linková úroveň •Lokální počítačové.
Základy databázových systémů
D03 - ORiNOCO RG-based Wireless LANs - Technology
1 Počítačové sítě Úvodní přednáška Cíl předmětu –seznámit se s principy datové komunikace –seznámit se s principy distribučních systémů –seznámit se s.
SOFTWARE dálkové studium PODNIKÁNÍ 2. listopad 2006.
Přednáška č. 5 Proces návrhu databáze
Operační systémy a aplikační servery Tomáš ZACHAT SPŠ Praha 10, STIC.
Metody zabezpečení IS „Úplná struktura informační koncepce (IK) “ § 5a novely zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy (ISVS), provedené.
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ NÁVRH IS PRO TECH. PROCESY Roman Danel VŠB – TU Ostrava HGF Institut ekonomiky a systémů řízení.
IT ESSential I. 8. Networks. 2 Rozdělení sítí  LAN  skupina hosts vzájemně propojených zařízení s jednotnou správou (jednotné řízení bezpečnosti, přístupu,
Správa počítačových sítí Nabízíme vám jak kompletní správu vašich informačních technologií, tak zajištění provozu pouze určité vámi určené části. Jedná.
Pravidelné zálohování dat
Prezentace bakalářské práce. Josef Karliak, DiS. Monitoring záložních zdrojů UPS připojených do sítě Fakultní nemocnice v Hradci Králové.
Návrh počítačové sítě malé firmy
Simon, Štancl, Vajdl, Valenta.  Sunnysoft mControl je komplexní řešení pro kontrolu a správu firemních PDA zařízení. Jde o nový produkt na trhu přinášející.
Počítačové sítě Architektura a protokoly
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Elektronické počítače Počítačové sítě (EL41) Ing. Stanislav Hanulík ELEKTROTECHNIKA.
Protokol TCP/IP a OSI model
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Linková (spojová) vrstva
Aplikace VT v hospodářské praxi internetové technologie Ing. Roman Danel, Ph.D. VŠB – TU Ostrava.
Programovatelné automaty Vrstvový model sítě
CCNA 2 3. Network Upgrade. CCNA2: 3. Network upgrade 1. krok: Analýza současného stavu  počet uživatelů  vybavení  předpokládaný růst sítě  internetové.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_169_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
1 Představa komunikačního procesu ve funkčních vrstvách 1.Přístup uživatele k síťové službě prostřednictvím aplikačního programu 2.Vytvoření datové „zprávy“
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-3-06.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B7 Správa sítí AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací předmět.
DATOVÁ SÍŤ NP A CHKO ŠUMAVA
Pravidelná údržba počítačů
Zavádění a údržba informačních systémů
T1: Základy práce s počítačem
Referenční model ISO/OSI
Shrnutí A – Principy datové komunikace B – TCP/IP 1.
BIS Firewall Roman Danel VŠB – TU Ostrava.
Ovládací panely Systém a zabezpečení.
Bezpečnostní pravidla při používání internetu
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_14_16_ovládací panely.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_168_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tiskové služby v sítích Microsoft
PCI Express Pavel Stianko. 2 Požadavky doby Vysoká přenosová rychlost Quality of service – data musí být v určitý čas přístupná pro zpracování Zvyšování.
8 ZÓN 16 KLÁVESNIC 32 TYPŮ ZÓN 6 VÝSTUPŮ 10 UŽIVATELSKÝCH KÓDŮ 100 UDÁLOSTÍ V HISTORII DETEKTORY KLÁVESNICE G8.
Sběrnice II. Sběrnice v automatizační a měřicí technice.
POČÍTAČOVÉ SÍTĚ ADRESA. Identifikace v síti  IP adresa - je jednoznačná identifikace konkrétního zařízení (typicky počítače) v prostředí sítě (Internetu).
Datové sítě Ing. Petr Vodička.
Ovládací panely obecně.
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.
Zajištění ochrany počítačové sítě - FIREWALL - Samostatná práce Michala Červenky.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Zabezpečení a správa pracovních stanic, virtualizace Jan Písařík – chief of technical support.
PV175 SPRÁVA MS WINDOWS I Podzim 2008 Síťové služby Administrátor systému: Pracovní doba administrátora se sestává z výměny magnetických pásek v zálohovacích.
Vrstvy ISO/OSI  Dvě skupiny vrstev  orientované na přenos  fyzická vrstva  linková vrstva  síťová  orientované na aplikace  relační vrstva  prezentační.
Autor: Filip Jelínek Rok: 2006/2007 Hardware,software, vstupní a výstupní zařízení, atd …
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Historie počítačových sítí Co je to síť Důvody vzájemného sdílení zařízení Co je to rozhraní (interface) a protokol Historicky standardní rozhraní PC.
Počítačové sítě pro V3.x Teoretická průprava I. Ing. František Kovařík SPŠE a IT Brno
Audit a řešení problémů v počítačové síti. Rozdělení údržby 1. Vzdálený dohled a monitoring celé sítě 2. Pravidelné prohlídky jedním přiděleným servisním.
Transportní vrstva v TCP/IP Dvořáčková, Kudelásková, Kozlová.
Shrnutí A – Principy datové komunikace B – TCP/IP 1.
Vypracoval / Roman Málek
Inf Bezpečný počítač.
9. Bezpečnostní pravidla při používání počítače a internetu
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Sběrnice v automatizační a měřicí technice
Představa komunikačního procesu ve funkčních vrstvách
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Transkript prezentace:

CCNA 2 2. Help Desk

CCNA2: 2. Help Desk Charakteristika Help Desk(u)  zákaznická podpora poskytovaná ISP koncovému zákazníkovi  struktura: junior technik – zvládá konfiguraci obvyklých situací  zpravidla telefonicky, , chat senior technik  řešení zásadnějších problémů (nestandardní situace)  zpravidla telefonicky servisní technici  návštěva v místě  diagnostika prostřednictvím nástrojů  zpravidla také montáž služby (komponenty, kabely, konektory….)

CCNA2: 2. Help Desk 1. úroveň: junior technik  zajištění funkčnosti zákazníkem objednané služby  analýza základního síťového připojení  obvyklé symptomy poruch HW  obvyklé symptomy konfigurace SW  řešení „naváděním“ zákazníka k odstranění závady  dokumentace závady a způsobu jejího řešení  v případě nemožnosti řešit problém předání vyšší úrovni

CCNA2: 2. Help Desk 2. úroveň: senior technik  řešení složitějších problémů  vyšší úroveň znalostí, dovedností a zkušeností  specializace na problémy (dle oblastí)  zpravidla aktivace vzdáleného přístupu (za účelem identifikace a odstranění problému)  u menších ISP obvyklé prolínání úrovní

CCNA2: 2. Help Desk 3. úroveň: řešení na místě  instalace a konfigurace u zákazníka (po zakoupení služby) nových zařízení  řešení problémů předaných úrovní 1. a 2.  analýza síťových problémů na základě hlubších síťových vztahů

CCNA2: 2. Help Desk Interakce se zákazníkem  prostředky: telefon, , chat, webová podpora  často nutné informace o stavu, update, verzi, konfiguraci atp.  náročné na techniky požadavky na projev technika (mluvený i psaný) dodržování ustálených schémat při řešení problému

CCNA2: 2. Help Desk Údržba HW  odstraňování prachu (větráky, zdroj, komponenty v case)  čištění klávesnice a myši  kontrola nezabudovaných kabelů

CCNA2: 2. Help Desk Softwarová údržba  bezpečnostní záplaty  SW záplaty  update driverů  update virové databáze  antivirová a spywarová kontrola  deinstalace nežádoucích programů  kontrola HDD proti chybám  defragmentace disku

CCNA2: 2. Help Desk Co nám to přinese?  zvýšení ochrany dat  vyšší životnost komponent  vyšší stabilita zařízení  nižší náklady na opravy  snížení havárií systému

CCNA2: 2. Help Desk Zkušenosti, znalosti, studium, praxe – základ úspěchu Řešení problémů se opírá o zkušenosti, které získáte časem a prací v oboru.

CCNA2: 2. Help Desk Postup při řešení problému v IT  získání informací od uživatele  eliminace zřejmých problémů  „v jednoduchosti je síla“  záloha dat  analýza problému s uskutečněním řešení  uzavření problému s uživatelem

CCNA2: 2. Help Desk Zálohování dat  CD, DVD, páskové mechaniky  frekvence záloh  v případě, že uživatel prováděl zálohování: datum poslední zálohy dostupnost a umístění zálohy kontrola integrity dat zálohy dostupnost všech záložních médií pro obnovu dat

CCNA2: 2. Help Desk Konverzace s uživatelem  kladení přesných otázek vedoucích k popisu problému  volba jazyka  neurážet uživatele  nepřerušovat uživatele  neobviňovat uživatele otázky otevřené x uzavřené

CCNA2: 2. Help Desk Odstranění zjevných vad  vytažení kabelů  nastavené nesprávné pořadí bootování  nebootovatelný disk  závady v elektroinstalaci  vypnuté zařízení

CCNA2: 2. Help Desk Proces odstraňování závad  kontrola kabelů  vytažení a opětovné zapojení  restart systému  přihlášení uživatele  kontrola nainstalovaných aplikací, patch a update

CCNA2: 2. Help Desk Chybové hlášky od počítače  chybové zprávy  počet pípnutí (POST)  LED diody  SW aplikace:  prohlížeč událostí  správce zařízení  přidat/odebrat programy

CCNA2: 2. Help Desk Hodnocení problému a aplikace řešení  zkušenosti  konzultace s ostatními techniky  informace z Internetu  FAQs výrobce  manuály, dokumenetace  diskusní fóra

CCNA2: 2. Help Desk Závěrečný krok  vysvětlení uživateli a předvedení  dokumentování problému: použité utility HW změny (případné) čas strávený opravou

CCNA2: 2. Help Desk Obvyklé schéma při řešení problému  příprava  zdvořilé představení a zahájení komunikace  vyslechnutí zákazníka  přizpůsobení se temperamentu a technickým znalostem zákazníka  rozklad na jednoduché potíže  DOKUMENTACE (význam pro FAQ)

CCNA2: 2. Help Desk Model ISO/OSI  úkoly vrchních vrstev: vytvoření zprávy ve srozumitelném formátu protější stran = encoding předají ke zpracování nižším vrstvám za účelem zpracování a přenosu případné chyby jsou způsobeny konfigurací aplikace

CCNA2: 2. Help Desk Charakteristika jednotlivých vrstev  Aplikační rozhraní mezi aplikací a sítí  Prezentační převod mezi různými OS (Windows a UNIX): ASCI, binární mód zabezpečení dat proti neoprávněnému přístupu – šifrování dat komprese a dekomprese  Relační vrstva logický spoj a jeho navázání (přihlášení a odhlášení, zobrazení příslušných dialogů…. ověřování hesla uživatele accounting = účtovací systém: kdo jak dlouho „hovoří“

CCNA2: 2. Help Desk Charakteristika vrstev ISO/OSI  Transportní vrstva řeší přenos dat mezi koncovými aplikacemi a místy identifikace aplikací běžících na jednom zařízení fragmentace a defragmentace spojovaný nebo nespojovaný přenos regulace toku dat – sliding window kladné potvrzování  Síťová vrstva směrování mezi sítěmi IP adresy (logické adresy) zapouzdření dat pro přenos = pakety

CCNA2: 2. Help Desk Charakteristika vrstev ISO/OSI  Linková vrstva řeší otázku přenosu na LAN rámce (frames) MAC adresa zabezpečení dat detekce chybných paketů  Fyzická vrstva definice signálů konektory rušení okolního prostředí mezní hodnoty (délka kabelu, kvalita signálu, pokrytí signálem….)

CCNA2: 2. Help Desk Řešení problému za využití činnosti vrstvy  Možnosti řešení: podle vrstev od 1 do 7 podle vrstev od 7 do 1 od libovolné vrstvy postupným izolováním problému funkčností vrstvy individuální využívá se znalostí, dovedností, zkušeností velmi důležitá empirická zkušenost = praxe

CCNA2: 2. Help Desk Problémy na fyzické vrstvě  Nejčastější: vypnuté zařízení chybně připojené zařízení nesprávný typ kabelu vadný kabel  Řešení: vizuální kontrola: LED diody připojení kabelů zkusit vyměnit za jiné zařízení stejného typu zkusit vyměnit kabely kontrola čichem při vzdáleném řešení problémů (telefonicky, chat) může být problém při komunikaci s koncovým uživatelem (různost zařízení, dovednosti uživatele)

CCNA2: 2. Help Desk Problémy na linkové vrstvě  nesprávný ovladač NIC  špatně nakonfigurovaný switch  Řešení zkusit restart zařízení (PC i switche) ověření konfigurace a ovladačů (ovládací panely) záměna za jiný propojovací prvek (nejlépe shodný)

CCNA2: 2. Help Desk Problémy na síťové vrstvě  problémy s IP adresou utility:  ipconfig  ping  tracert  problémy s DNS  chybné nastavení brány

CCNA2: 2. Help Desk Problémy na transportní vrstvě  firewall

CCNA2: 2. Help Desk Problémy vyšších vrstev  kontrola nastavení aplikace  problémy s heslem a účtem  chybějící (nenainstalované) části aplikací  zcela chybějící aplikace  verze aplikace  test funkčnosti DNS: nslookup