A) Determinanty nabídky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie II – přednáška č. 5: Dokonalá konkurence
Advertisements

Rozhodování firmy o výstupu a ceně v monopolistické konkurenci
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Rozhodování firmy v postavení monopolu o výstupu a ceně
Opakování Hranice Produkčních Možností Ekonomické statky „Scarsity“
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Mikroekonomie I Tržní poptávka, elasticita poptávky
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
ZSV – Nabídka Autor: Mgr. Daniela Tauchmanová
D) Produkční a nákladová funkce
B) Křivka poptávky.
B) Nabídková funkce.
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
Agregátní poptávka a nabídka
Ekonomická gramotnost
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
Elasticity poptávky a nabídky
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Nabídka na trhu výrobků a služeb  Nabídka.
Chování spotřebitele, výrobci, efektivnost
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Doc. Ing. Pavel Janíčko,CSc.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Dokonalá konkurence předpoklady DoKo
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
MARKETING.
Odvození nabídkové křivky
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Dokonalá konkurence (DK)
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
2 JAK FUNGUJE TRH.
Nedokonalé konkurence
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
1. Předpoklady dokonalé konkurence 2. Příjmy v DK
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
CHOVÁNÍ VÝROBCE: NÁKLADY A NABÍDKA Cíle: Vysvětlit pojem nákladů (utopené náklady, náklady příležitosti, ekonomické náklady). Bod uzavření firmy. Produkční.
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.12 Ročník1. ročník.
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
Ekonometrické modely poptávky Spotřeba Poptávka. Typy poptávky  Agregovaná  Desagregovaná – dílčí Poptávka jednotlivých spotřebitelů Poptávka po jednotlivých.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
2. Křivka poptávky a Engelova křivka
Ekonomie 1 Bakaláři Pátá a šestá přednáška Teorie jednání firmy
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Základy Ekonomie pro adiktology část 10 Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

A) Determinanty nabídky

Cena produktu Ceny ostatních statků Ceny výrobních faktorů Technologie Počet výrobců v odvětví Cíle výrobce Počasí

Determinanty nabídky nabídka se vztahuje k množství, které výrobce nebo skupina výrobců hodlá v určitém časovém období prodat Proměnné které ovlivňují rozhodnutí firem nabízet na trhu zboží nebo službu (determinanty nabídky) jsou vyjádřeny v nabídkové funkci

Cena produktu zákon nabídky: čím vyšší je cena zboží, tím větší bude nabízené množství za předpokladu neměnných ostatních faktorů (ceteris paribus)

Ceny ostatních statků Výrobky jsou substituty ve výrobě výrobce může jejich produkci snížit a díky tomu zvýšit výrobu výnosnějších produktů (jako např. tenisových či badmintonových triček) Výrobky jsou komplementy ve výrobě - nabídka jednoho zboží umožňuje nabízet i jiné zboží (výstavba další sportovní haly - více hodin aerobiku i badmintonu)

Ceny výrobních faktorů Činnosti pracovně intenzivní - vyžadují relativně vysoký podíl práce oproti kapitálu Činnosti kapitálově intenzivní - vyžadují relativně vysoký podíl kapitálu - pokud jsou ceny faktorů produkce vysoké, nabídka statků a služeb klesá - při poklesu cen faktorů produkce pravděpodobnost nabídky statků a služeb na trhu roste

Technologie Objev nové technologie často umožňuje firmě vyrobit jednotku statku či služby s nižšími náklady Technologická zlepšení: mohou vést k produkci s nižšími náklady pravděpodobně povedou ke změnám v relativní kapitálové, resp. pracovní intenzitě produkce

Počet výrobců v odvětví jestliže je trh ziskový - na trh budoui přilákáni další nabízející pokud firmy čelí ztrátám - někteří výrobci trh opustí nebo úplně zaniknou Stupeň, v jakém se počet výrobců zvyšuje nebo snižuje v reakci na změny ekonomických podmínek, závisí na sruktuře trhu, resp. na nákladech vstupu do odvětví.

Cíle výrobce Tradičním předpokladem ekonomů = maximalizace zisku Součástí rozhodování je i volba mezi zisky krátkodobými a dlouhodobými Strategie pro dlouhé období může např. vyžadovat, aby firma v zájmu nasycení trhu výrobkem utrpěla krátkodobé ztráty - nabídka může být vyšší než kdyby úspěšnost byla měřena pouze na krátké období. Toto rozhodování odráží nejen ekonomickou povahu firmy, ale rovněž její vztah ke konkurenci.

Počasí Nejvíce evidentní - nabídka zemědělských produktů i při stanovování nabídky určitých sportovních aktivit, např.: - závislost lyžování na teplotách a sněhových srážkách, - nebezpečí vytrvalých srážek v určitých částech roku pro nabídku golfových hřišť