Barva Jak vybrat barvy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy úprav fotografií
Advertisements

Kompozice, zlatý obdélník a zlatý řez
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Soustava zařízení, kterými se obraz přeměňuje na elektrický obrazový signál.
Základy počítačové grafiky
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.06/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Digitální učební materiál
Barva těles (Učebnice strana 178 – 181)
Vnímání světla Vičánková Barbora 3IT.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Světlo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Úprava digitálních fotografií Terezie Svobodová. => cesta mezi fotoaparátem a tiskem…
Počítačové zobrazování. Vektor Křivky Malá velikost souboru Při zvětšení zůstává kvalita.
Editace - globální úpravy - tonalita obrazu
Kartogramy jednoduché tematické mapy s dílčími územními celky, do kterých jsou plošným způsobem znázorněna statistická data - reprezentují zásadně relativní.
Webový design Web zábavního areálu - akvapark Barbora Chumlenová.
Prosinec 2008Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamakorekce 1 Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamma korekce PGC3 Vypracoval: Martin Matouš obor S.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Barva Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
PZORA 1. přednáška.
Barva popředí a pozadí Nastavení barev popředí/pozadí najdeme v Panelu nástrojů. Barvu popředí používáme především při kresleni s nástroji jako Tužka,
Barevné modely Název školy
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 25 Číslo.
Světelné podmínky a možnosti zobrazovačů.  Jakou „nejsvětlejší“ bílou může monitor zobrazit? Bílá Nejsvětlejší plocha, jakou tady můžete vidět:
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
Vnímáme barvy všichni stejně?
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
50 ZAMĚSTNANCŮ VE VÝROBĚ 200 SPOLUPRACUJÍCÍCH SPOLEČNOSTÍ V ITÁLII 70 ZEMÍ CELOSVĚTOVĚ 15 MILIONŮ TUB V ROCE 2013.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
referát na předmět YPVG
Barvy VY_32_INOVACE_GR_788. BARVY Barva popředí a pozadí - jejich nastavení Barva popředí a pozadí slouží k nastavení barev nástrojů, které ji používají.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Způsoby uložení grafické informace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Možnosti úprav fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/49 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Jak pracovat s multimediálními prezentacemi Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Světlo a barva Obrazová část. Vjem barvy Digitální fotografie – Světlo Světlo je elektromagnetické záření Šíří se vakuem rychlostí c = 3  10 8 m  s.
Barvy Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web16 Označení materiálu web16_barvy.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_19.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
Inf Prezentace informací
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Teplé a studené barvy Název školy
TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
KARTOGRAFICKÉ VYJADŘOVACÍ PROSTŘEDKY
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Barevné ladění dokumentů
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
Člověk a barvy Barvy jsou přítomny v nesčetných různých formách a jevech Člověk je schopen prostým okem rozeznat aspoň 2000 různých odstínů Člověk barvy.
Digitální učební materiál
KARTOGRAFICKÁ VIZUALIZACE
Základní kroky při úpravě fotografií v Camera RAW
Barvy v počítačové grafice
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Barva VY_32_INOVACE_45_900 Projekt.
Transkript prezentace:

Barva Jak vybrat barvy

Elektromagnetické záření Zdroj: http://www.fotografovani.cz/images3/rom_svetlo_1_02.gif

Vnímání Svět kolem nás vnímáme barevně Považujeme to za samozřejmé Jakákoli odchylka vzbudí naši pozornost Správným výběrem barev můžeme dosáhnout pozitivního naladění Špatně barevně vyřešená místnost může zvyšovat únavu

Barva Barva může zaujmout Barva může odpuzovat Barva ovlivňuje náladu Barvy působí podprahově Barvy s navzájem ovlivňují

Základy Odstíny barev se ovlivňují Stejnou vlnovou délku vnímá každý jinak Bílé světlo je spektrum pro nás všech viditelných barev Bílého světla se rozloží hranolem

Ženy vs. muži Zdroj: www.bulva.cz

Barvy Lidé si zvykli rozlišovat: Studené barvy Teplé barvy Rozlišení vzniklo podle působení na nás

Zdroj: Desktop Color Handbook 09/10, Eizo Barevné kruhy Zdroj: Desktop Color Handbook 09/10, Eizo

Barevné spektrum a barevný kruh

Bílé světlo (bez odstínu) Barevný kruh Vytvořeny barevné modely Řazení: Odstín Jas Sytost Nejvyšší sytost Příměs černé Bílé světlo (bez odstínu)

Zjednodušené nekonečno

Primární barvy Primární barvy Nelze je vytvořit z jiných barev V třetinách kruhu

Sekundární barvy Sekundární barvy Tvořeny rovným dílem ze základních barev Uprostřed mezi primárními

Terciární barvy Terciární barvy Tvořeny rovným dílem ze základních a sekundárních barev Uprostřed mezi primárními a sekundárními

Paleta z barevného kruhu Paletu lze získat i z barevného kruhu Jak?

Paleta z jednoho odstínu Jeden odstín Různé hodnoty jasu Dokonalý soulad Nudné! Sázka na jistotu

Paleta z vedlejších odstínů Malý kontrast Výraznější rozdíly v odstínech Vyšší atraktivita

Paleta z doplňkových barev Velký kontrast Podstatně výraznější rozdíly v odstínech Výrazný Lidé si všimnou

Paleta z vedlejších doplňkových barev Menší kontrast Změkčí modré tóny Dostatečný vizuální efekt

Paleta ze širší škály doplňkových barev Velký výběr barev Značné možnosti Ideální

Paleta z vedlejších odstínů a jedné doplňkové barvy Mezi příbuznými barvami Zdůraznění důležitého

Kontrastní palety Maximální kontrast: barvy naproti sobě kruhu

Paleta barev u fotografie Každý barevný snímek má svou barevnou paletu Jsou barvy, které převažují Obvykle je na fotografii oblast, která poutá pozornost Fotografii lze rozdělit na několik souvisejících oblastí

Paleta barev u fotografie Náhled jednoduše s přimhouřenýma očima Obvyklé rozdělené plochy: Pleť Vlasy Oděv Pozadí Na počítači využití tzv. pixelizace

Výběr barev z fotografie

Barevné palety Z každé oblasti vybereme několik vzorků Teplé odstíny získáme z pleti a vlasů Studené odstíny získáme z oblečení a pozadí

Barevné palety Pozadí Obličej Vlasy Šaty

Teplé a studené odstíny

Obchodní účel

Intenzivní

Jemné a ležérní

Svěží

Kombinace palet