Alternativní zdroje energie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Nekovy DOPORUČENÁ STRÁNKA:
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice.
VY_52_INOVACE_02/1/18_Chemie
20.1 Malá násobilka - násobení
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
22.1 Vím, co jsou sloučeniny uhlíku.
6.1 Hmotnostní a objemový zlomek
Kyslík – prvek nezbytný pro život
36.1 Obsahy složitějších obrazců
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
15.1 Vím, co jsou hydroxidy MÝDLA ČIŠTĚNÍ ODPADŮ
Elektronická učebnice – II
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
5.1 Částicové složení látek, prvky, PSP.
VY_52_INOVACE_02/1/16_Chemie VODÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a zkvalitnění.
Kyslík Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_CHE_403.
9.1 Vím, co jsou nekovy Nekovy nás obklopují Součást atmosféry
20.1 O chemických reakcích (t, v, katalyzátor, n, c).
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
25.1 Vím, co jsou alkeny a alkyny
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
16.1 Jaké živiny jsou obsaženy ve stravě?
jméno autora Mg. Eva Truxová název projektu
NEKOVY kyslík.
23.1 Mechanická energie a její přeměny
31.1 Aminokyseliny, bílkoviny
12.1 Mimořádné události, IZS
13.1 Vím, co jsou dvouprvkové sloučeniny .
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
KYSLÍK.
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_135_Kyslík AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8.,
27.1 Elektrické vlastnosti látek Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika Autor: Markéta.
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
22.1 Mechanická práce, výkon, příkon
14.1 Vím, co jsou kyseliny. Výroba kyselin je náročná.
Elektronická učebnice - I
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
12.1 Vím, co jsou oxidy a sulfidy.
Elektronická učebnice – II
Elektronická učebnice - I
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Kyslík.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák NEKOVY - plynné O N Rn kyslík dusík vzácné plyny vodík He Ar Ne Xe Kr halogeny.
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablonyVY_32_INOVACE CHE Název.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_09_Kyslík Téma: Chemie.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o vodíku. Klíčová slova: vodík, výskyt,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_34_KYSLÍK TÉMA: KYSLÍK ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
CZ.1.07/1.1.05/ Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole
Elektronická učebnice - I
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Transkript prezentace:

Alternativní zdroje energie Elektronická učebnice – II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 7.1 Vodík a kyslík Nesmrtelnost je odvěkým snem lidstva. Také alchymisté toužili vyrobit elixír věčného zdraví a života. Kyslík je prvek, který celý život dýcháme a bez kterého nevydržíme ani 3 minuty. Alternativní zdroje energie Autor: Mgr. Petra Křivánková

7.2 Co již víme? Diagramy znázorňující podíl kyslíku: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 7.2 Co již víme? Kde se kyslík vyskytuje? Diagramy znázorňující podíl kyslíku: Jaký je význam kyslíku pro život na Zemi? Nositel života i smrti.

7.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 7.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? objeven 1766 Henry Cavendish VODÍK přeprava: ocelové lahve označené červeným pruhem H2 bezbarvá plynná látka nejlehčí plyn, nejjednodušší elektronový obal, přeměna jader jeho atomů – zdroj energie na Slunci a vodíkových pum použití: výroba HCl, NH3, ztužování tuků, spolu s kyslíkem sváření, řezání kovů

7.4 Co si řekneme nového? KYSLÍK Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 7.4 Co si řekneme nového? radikály – částice, rozštěpené molekuly kyslíku, mohou být nebezpečné pro člověka, antioxidanty – omezují jejich účinky KYSLÍK Slučuje se s kovy i nekovy za vzniku dvouprvkových sloučenin – OXIDY. O2 bezbarvá plynná látka použití: podpora dýchání pacientům v nemocnici, potápění (dýchací přístroje), s acetylenem ke svařování LOX - kapalný kyslík, - 183°C, složka paliv pro raketové motory

Doplň následující tabulku: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 7.5 Procvičení a příklady Doplň následující tabulku: kyslík vodík značka skupina perioda počet e-, p+, n0 počet valenčních e- elektronegativita

7.6 Něco navíc pro šikovné OZON Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 7.6 Něco navíc pro šikovné OZON Chrání život na Zemi před účinky UV záření ze Slunce. Vznik ozonu: účinkem UV záření nebo elektrického výboje (blesku) na molekuly kyslíku. tříatomová molekula kyslíku O3 ozonosféra – vrstva atmosféry (ve stratosféře, 25-35 km nad Zemí) ozonová díra – úbytek ozonu ve stratosféře freony – látky ničící ozonovou vrstvu Použití: ozonizace – dezinfekce pitné vody, součást raketových paliv

Dioxygen in biological reactions Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemistry 7.7 CLIL Hydrogen H2 Dioxygen in biological reactions Ozone depletion Ozone O3 Oxygen O2 Photosynthesis

7.8 Test znalostí 1. Kde je volný kyslík v největším množství? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 7.8 Test znalostí 1. Kde je volný kyslík v největším množství? a/ v zemské kůře b/ ve vodě c/ v lidském těle d/ v atmosféře 3. Jak se nazývají dvouprvkové sloučeniny, které tvoří kyslík? a/ sulfidy b/ oxidy c/ kyseliny d/ halogenidy 2. Kdo objevil vodík? a/ H. Cavendish b/ J. J. Berzelius c/ A. L. Lavoisier d/ D. I. Mendělejev 4. Z čeho je tvořen ozon? a/ ze dvou atomů kyslíku b/ ze tří atomů vodíku c/ ze tří molekul kyslíku d/ ze tří atomů kyslíku Správné odpovědi: b a d Test na známku

7.9 Použité zdroje a citace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 7.9 Použité zdroje a citace http://cs.wikipedia.org/wiki/Vod%C3%ADk (slide 3) Chemie učebnice pro základní škola a víceletá gymnázia, Fraus, str. 32,33 (slide 1,4) http://www.osel.cz/_popisky/121_/s_1213407913.jpg (slide 7) http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen (slide 7) Obrázky z databáze klipart

7.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 01 – 06 / 2012 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 7.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 01 – 06 / 2012 Ročník 8. ročník Klíčová slova Kyslík, vodík Anotace Prezentace popisující význam, výskyt a použití vodíku a kyslíku.