Teplota a její měření.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
(míra tepelného stavu látky)
Změna objemu pevných těles při zahřívání nebo při ochlazování
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Anders Celsius švédský astronom, geodet a fyzik,matematik.
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
Teploměr. Jednotky teploty
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Síla a její měření.
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Měření teploty.
Druhy teploměrů Prezentace do fyziky.
Měření teploty LC.
Měření teploty.
Tato prezentace byla vytvořena
MĚŘENÍ ČASU A TEPLOTY.
Atmosférický tlak a jeho měření
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Vytápění Armatury měřící
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
LÁTKY A TĚLESA Chemie 8. ročník.
TEPLOTNÍ ROZTAŽNOST PEVNÝCH TĚLES.
Teplota Ing. Radek Pavela.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
Teplota.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Teplo ZŠ Velké Březno.
Víte, proč jsou dráty elektrického vedení prověšené?
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vlastnosti látek II.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_20 Název materiáluTeploměry.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_13_Teplota Téma: Prvouka.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření teploty.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Výpisky z fyziky − 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_F.6.A ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
TEPLOTNÍ ROZTAŽNOST PEVNÝCH TĚLES.
Teplota – souhrnná cvičení I.
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.
Transkript prezentace:

Teplota a její měření

Co budu na konci hodiny znát? Budu vědět co je to teplota Budu znát správný fyzikální zápis teploty Budu znát Celsiovu stupnici Budu znát základní druhy teploměrů

Co je to teplota? Teplota je fyzikální veličina, kterou používáme k popisu stavu tělesa. Mění se při zahřátí nebo jeho ochlazení.

Správný fyzikální zápis teploty (tání ledu) t = 0 °C t označení fyzikální veličiny 0 číselná hodnota °C jednotka (stupeň Celsia)

Základní hodnoty Celsiovy stupnice 0 °C teplota tajícího ledu 100 °C teplota varu vody

Co je to teploměr? Měřidlo využívající objemové roztažnosti látek Je tvořen úzkou trubičkou spojenou s baňkou obsahující tekutinu. Trubička je doplněna stupnicí.

Zásady při měření teploty kapalin Odhadneme teplotu zkoumaného předmětu a zkontrolujeme rozsah stupnice Vložíme teploměr do nádoby tak, aby se nedotýkal stěn Odečteme teplotu

Rozdělení teploměrů Rtuťové (-38,8 °C, 357 °C) Lihové (-115 °C, 78,3 °C) Bimetalové Digitální

Složení bimetalového teploměru

Jak funguje bimetalový teploměr? Bimetalový teploměr je založen na objemové roztažnosti dvou kovů, které tvoří pásek spirály. Při zvýšení teploty dochází ke svíjení spirály a tedy i pohybu ručičky.

Proč se musí lékařský teploměr před použitím setřepat?