Www.zlinskedumy.cz Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Advertisements

Ocel jako stavební materiál
Rozdělení stropních konstrukcí
Železobetonová stropní konstrukce vylehčená keramickými tvarovkami
Moravské kartografické centrum Velké Opatovice. Fosili je dostavbou zámku ve Velkých Opatovicích podle návrhu architekta Zdeňka Fránka. Stavba je výrazným.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Homolková ANOTACE Prezentace zpracovává téma Praha – hl. město. Prezentace je.
Název operačního programu:
VY_32_INOVACE_36_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Název operačního programu:
Významný směr v architektuře Evropy a USA z první poloviny 20. století Charakteristické pro tento směr je použití plochých střech, absence ozdob, převaha.
Funkcionalismus I. polovina 20. století.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_34_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
HŘÍDELE A HŘÍDELOVÉ ČEPY - přehled
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_03
VY_32_INOVACE_34_13 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Umělecké směry 20. století
Stropní konstrukce klenuté
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_12
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Praha.
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Prezentace pro projektovou výuku na DIDI2
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Pracovní list VY_32_INOVACE_41_03
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Půda nebo podkroví Dříve nebyl častý požadavek na využití prostor pod střechou Proto zůstala půda bez provozu, nebylo nutno řešit omezení konstrukce krovu.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_35_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Zobrazení ležaté stolice
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 2
VY_32_INOVACE_34_06 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE 34_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Funkcionalistický Zlín
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Funkcionalismus v Liberci
VY_32_INOVACE_ZCR_656 Ročník:3. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Atypické stavby Prahy Téma:Atypické stavby Prahy Jméno autora:Mgr.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_34_15 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Architektura první poloviny 20. století
Dana Matějovská ° Konference RUV ° FA ČVUT v Praze2 Architekti ctí známé tři principy architektury (Vitruvius) Krása Kvalita konstrukce Účelnost.
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_15 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Architektura tužkou a ve 3D Současná architektura VY_32_INOVACE_Arch2r0114 Hana Děcká.
Moderní a současná architektura Číslo DUM:VY_32_INOVACE_DVK_4_14
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-17
High Tech VY_32_INOVACE_46_942
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-15
Transkript prezentace:

Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblast Odborné vzdělávání Vzdělávací obor Architektura Tematický okruh Architektura 20.století Téma Architektura 20.století Tematická oblast Architektura 20.století Název Architektura poválečná a architektura do konce 70 let, I. AutorIng. arch. Jiří Šobáň Vytvořeno, pro obor, ročníkříjen 2013, stavebnictví, 3. ročník Anotacesoudobá architektura – architektura poválečná a architektura do konce 70.let Přínos/cílové kompetenceseznámit žáky se soudobou architekturou VY_32_INOVACE_39_15

 BRUTALISMUS / NOVÝ BRUTALISMUS  styl odvozený od pozdních děl Le Corbusiera a Miese van der Rohe  tvrdá odosobněná architektura  reakce na přílišnou jednotvárnost funkcionalistických staveb  byli mladí architekti, kteří obvinili CIAM, že ztrácí zájem o ideály moderní architektury.

 ZNAKY  využívá neoplastické kompozice  materiál ocel, sklo, beton  pravidelnost a opakování  záměrně přiznává konstrukční a technologické postupy, zdůrazňuje styčné body, spoje a spáry  neopracovaný hrubý betonový porvrch  odhalené potrubí

 ZAHRANIČÍ  Alison a Peter Smithsonovi budova střední školy v Hunstantonu  James Stirling  Používal jako materiál cihly a prosklenou ocelovou konstrukci.  Vycházel tak z tradice anglického industrialního stavitelství.  Dílo: Strojní fakulta University of Leicester, historická knihovna CambridgeJames Gowan

 ČESKOSLOVENSKO  Karel Bubeníčekpřispěl k odklonu od socialistického realismu.  Hotel Intercontinental Praha, letiště Praha- RuzyněKarel Filsakstavba ambasád v Pekingu, Bazílii, Káhiře...

 TECHNOKRATICKÁ ARCHITEKTURA  ovlivněna předevěím novými konstrukcemi a novou technologií.  používá technicistního vzhledu staveb a strojových forem  staví se předevím mrakodrapy  Johnson a BurgeeComerica Tower, Budova A. T. and T.Roche a DinkelooMetropolitní muzeum umění, TWA Flight Center, Hotel v New Yourku

 ČESKOSLOVENSKO  Karel Bubeníčekpřispěl k odklonu od socialistického realismu.  Hotel Intercontinental Praha, letiště Praha- RuzyněKarel Filsakstavba ambasád v Pekingu, Bazílii, Káhiře...

 DEKONSTRUKTIVNÍ ARCHITEKTURA  tendence na na přelomu 80.tých let  vychází z rané moderní architektury, která odmítala neoklasicistní formy  orientace na ruský konstruktivismus  využívají geometrické deformace (naklánění rotace, posuny, trhlinyprostupy atd)  používají různé výtvarné a konceptuální technické přístupy, v maximalní míře využívají počítačové techniky  vychází z filozofického směru, který rozvinul Jacques Derrida

 ZAHRANIČÍ  Peter Eisenmanblok domů na Kochově uliciBernard TschumiStavba pro park de la VilletteDaniel LibeskindŽidovslké muzeumFrank O'Gehrymuzeum Bilbao, Gugenheimovo muzeum,

 ČESKO  Stavby Tančící dům v Praze - autor Frank O'Gehry stavba  gymnázia v Orlové, autoři Kiszka a Potyszová

Berlínské Židovské muzeum (Jüdisches Museum Berlin) patří k nejoblíbenějším ve městě a získalo též velkou reputaci v zahraničí. Základní kámen byl položen roku 1992, stavba byla dokončena roku 1999, kdy byla – ještě zcela bez exponátů – zprístupněna publiku; oficiální otevření následovalo 9. září Své veliké oblibě (a to zejména ještě jen jako stavba bez exponátů) vděčí muzeum zcela neobvyklé architektuře americko-židovského architekta Daniela Libeskinda.Daniela Libeskinda

Tančící dům, jinak také Ginger and Fred, dokončený roku 1996, stojí v Praze na pravém břehu Vltavy na rohu Rašínova nábřeží a Jiráskova náměstí. Pojmenován je podle tvaru svých dvou nárožních věží, inspirovaných slavným meziválečným tanečním párem Freda Astaira a Ginger Rogersové. Tančící dům navrhl Vlado Milunić spolu s Frankem O. Gehrym, kterého k projektu přizval investor. Interiéry kanceláří investora byly z části svěřeny britské architektce českého původu Evě Jiřičné.1996PrazeVltavyRašínova nábřežíJiráskova náměstítanečnímFreda AstairaGinger RogersovéVlado MilunićFrankem O. GehrymEvě Jiřičné.

Jeho stavba rozpoutala nejrozsáhlejší veřejnou diskuzi o architektuře v Praze. Tančící dům dostal jedno z ocenění v kategorii designu v anketě amerického Time. V českém časopisu Architekt se dostal mezi pět nejvýznamnějších českých staveb 90. let. V budově, kterou financovala Nationale Nederlanden (dnes ING), jsou kanceláře a restaurace.PrazeTimeNationale NederlandenING

Budova školy Škola využívá od roku 1996 moderní, architektonicky zajímavou budovu, která leží přímo v centru Orlové. Budova zvítězila v soutěži Grand prix Obce architektů o nejlepší stavbu roku Je bezbariérová a s výtahem. K vybavení školy patří velká sportovní hala s horolezeckou stěnou, posilovna, 23 odborných učeben a laboratoří, školní knihovna a studovna, školní jídelna a bufet.1996Orlovévýtahem

SAMOSTATNÝ ÚKOL vyjmenujte nejvýznamnější tvůrce tohoto období u každého architekta napište alespoň jedno jeho dílo

 KRESBY A FOTOGRAFIE:  HAAS, Felix. Architektura 20. století. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, n.p., ISBN S  GÖSSEL, Peter; LEUTHÄUSER, Gabriele. Architektura 20. století. Praha : Slovart, ISBN ISBN  KRIER, Léon. James Stirling: Buildings and projects [s.l.] : Verlag Gerd Hatje,  GIROUARD, Mark. Big Jim - The Life and Work of James Stirling. London : Verlag Gerd Hatje, 1998.