Implementace konceptu ECDL do výuky ZKVALITŇUJEME CESTU K POZNÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace předmětu Grafika na PC
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Environmentální výchova pro základní školu
Řízení lidských zdrojů
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Představení doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
C O NOVÉHO V ECDL. RVP – vzdělávací oblast IKT Je zmíněn koncept ECDL jako vzor pro konstrukci obsahu vzdělávací oblasti.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Learning management system Zdeněk Jelínek. Learning management systém LMS- systém řízení studia – Learning management systém Je to soubor nástrojů pro.
Informace o studiu na KITTV 2011/2012
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Obchodní akademie, Vyšší odborná škola ekonomická a Jazyková škola
Název: Access - vytvoření tabulky Autor: Ing. Antonín Dvořák Datum (období) vytvoření: Předmět: Informační a komunikační technologie - (Obchodní.
Obchodní akademie, Vyšší odborná škola ekonomická a Jazyková škola
Název: Access – moduly - Microsoft Visual Basic Autor: Ing. Antonín Dvořák Datum (období) vytvoření: Předmět: Informační a komunikační technologie.
Název: Access - i mport dat z tabulky zpracované v Excelu Autor: Ing. Antonín Dvořák Datum (období) vytvoření: Předmět: Informační a komunikační.
Název: Access – relace mezi tabulkami Autor: Ing. Antonín Dvořák Datum (období) vytvoření: Předmět: Informační a komunikační technologie -
Škola pro studenty, kteří chtějí v životě něco dokázat!
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Informace o projektech MVČR v oblasti vzdělávání ve veřejné správě Odbor efektivní veřejné správy.
Informace o projektech MV ČR v oblasti vzdělávání ve veřejné správě 9. prosince 2011 Odbor personální Oddělení vzdělávání, personálního rozvoje a psychologických.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
Vzdělávání dospělých - kategorie 50+. UNIV2 kurs 50+ Historie Založena roku 1994 Do výuky v České republice zavedla nové obory: ― Výpočetní techniku ―
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
Informace o projektech MVČR v oblasti vzdělávání ve veřejné správě 20. června 2011 Odbor řízení lidských zdrojů Oddělení rozvoje a vzdělávání.
European Computer Driving Licence Informační a poradenské centrum PEF.
InspIS ŠVP pro ZV, SV.
STANDARD STUDIA k výkonu specializovaných činností Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ © Radek Maca1 Ing. Antonín Mucha Mgr. Radek Maca odbor 55 - SIPVZ ČR MŠMT SIPVZ v roce 2005.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Zahájení tvorby ŠVP co nás čeká co je základem kurikulární reformy základní přístup sestavení pracovních týmů časový harmonogram.
PROJEKT HUMAN STEP Výroční konference NTS F,
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
E-PRAHA 2006/Osička1 Systém managementu jakosti ÚMČ Praha 10 ČSN EN ISO 9001:2001 Systém managementu jakosti ÚMČ Praha 10 ČSN EN ISO 9001:2001.
Výzkumný ústav pedagogický v Praze PhDr. Jaroslav Jeřábek, CSc. Rámcové vzdělávací programy jako cesta zkvalitňování vzdělávání v ČR.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky e-Learning na Portálu veřejné správy Renata Brožková, Jiří Průša Ministerstvo informatiky.
Konference škol vyučujících IT a IE
2OP483 Manažerská informatika 3ÚvodSnímek 1 2OP483 Manažerská informatika 3 Úvod doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Ostrava 30. září 2002 ECDL pro učitele Libor Koníček Přírodovědecká fakulta Ostravská univerzita.
European Computer Driving Licence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Modulární systém výuky na VŠP, a.s. CÍL = kvalitní, evropské a moderní studijní programy a obory Renáta Nešporková.
2OP483 Manažerská informatika 3ÚvodSnímek 1 2OP483 Manažerská informatika 3 Úvod doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
Úvodní informace Informatika pro ekonomy II ZS 2011/2012.
Univerzita třetího věku kurz ECDL
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
Úvodní informace Informatika v agrobyznysu LS 2011/2012.
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
21. října 2009 expozice 21. budovy Zlínského kraje.
Vzdělávací programy projektu „Implementace nové integrovatelné e- learningové infrastruktury do rezortu MV prostřednictvím videokonferenčního řešení“ Registrační.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
ANTIVIROVÉ PROGRAMY Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Setkání v cyklu Střední školy a zřizovatel
Obecná didaktika ÚVOD.
Základní pojmy při používání Internetu
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Transkript prezentace:

Implementace konceptu ECDL do výuky ZKVALITŇUJEME CESTU K POZNÁNÍ

ECDL - European Computer Driving Licence ECDL Sylabus – okruh 7 témat ECDL Sylabus – okruh 7 témat Metodika testování a administrace Metodika testování a administrace QTB 5 databáze testů QTB 5 databáze testů ECDL Certifikát ECDL Certifikát

ZÁKLADNÍ MODULY ECDL Modul 1 Základní pojmy IKT Modul 1 Základní pojmy IKT Modul 2 Používání počítače a správa souborů Modul 2 Používání počítače a správa souborů Modul 3 Zpracování textu Modul 3 Zpracování textu Modul 4 Tabulkový procesor Modul 4 Tabulkový procesor Modul 5 Použití databází Modul 5 Použití databází Modul 6 Prezentace Modul 6 Prezentace Modul 7 Práce s Internetem a komunikace Modul 7 Práce s Internetem a komunikace

ECDL Sylabus CÍLE MODULU ROZSAH A HLOUBKA

Implementace ECDL do výuky Rozsah učiva IKT Rozsah učiva IKT Státní informační a komunikační politikaStátní informační a komunikační politika RVP = klíčové kompetence IKT (ECDL)RVP = klíčové kompetence IKT (ECDL) ŠVP = základní učivo (ECDL) + rozšiřující učivo (oborové)ŠVP = základní učivo (ECDL) + rozšiřující učivo (oborové) Studijní materiály Studijní materiály nejednotnénejednotné Cíl výuky Cíl výuky Testy ECDL / Státní maturita???Testy ECDL / Státní maturita???

Inovace výuky Rozsah učiva IKT Rozsah učiva IKT RVP => ŠVP = základní učivo (ECDL) + rozšiřující učivo (oborové)RVP => ŠVP = základní učivo (ECDL) + rozšiřující učivo (oborové) Tématické plány (aktualizace)Tématické plány (aktualizace) Studijní materiály Studijní materiály jednotnéjednotné typizované (ECDL)typizované (ECDL) onlineonline

Systém vzdělávání příjemné prostředí kvalitní obsah jednotný systém

E-learningový systém Jednotný systém komunikace Jednotný systém komunikace Eliminace absence Eliminace absence Možnost mezipředmětových vztahů Možnost mezipředmětových vztahů

E-learningový obsah

Cvičení

Hodnocení

Závěrečné zamyšlení Zkvalitňujeme cestu k poznání Cíl: ODBORNOST Cíl: ODBORNOST Tradiční výuka (kvalitní) = předávání hotových poznatků Tradiční výuka (kvalitní) = předávání hotových poznatků Konstruktivistická výuka = mezipředmětové vztahy = projektová výuka Konstruktivistická výuka = mezipředmětové vztahy = projektová výuka

Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, které jenom ukazují, kam jít, ale samy nejdou. (J. A. Komenský )