Implementace konceptu ECDL do výuky ZKVALITŇUJEME CESTU K POZNÁNÍ
ECDL - European Computer Driving Licence ECDL Sylabus – okruh 7 témat ECDL Sylabus – okruh 7 témat Metodika testování a administrace Metodika testování a administrace QTB 5 databáze testů QTB 5 databáze testů ECDL Certifikát ECDL Certifikát
ZÁKLADNÍ MODULY ECDL Modul 1 Základní pojmy IKT Modul 1 Základní pojmy IKT Modul 2 Používání počítače a správa souborů Modul 2 Používání počítače a správa souborů Modul 3 Zpracování textu Modul 3 Zpracování textu Modul 4 Tabulkový procesor Modul 4 Tabulkový procesor Modul 5 Použití databází Modul 5 Použití databází Modul 6 Prezentace Modul 6 Prezentace Modul 7 Práce s Internetem a komunikace Modul 7 Práce s Internetem a komunikace
ECDL Sylabus CÍLE MODULU ROZSAH A HLOUBKA
Implementace ECDL do výuky Rozsah učiva IKT Rozsah učiva IKT Státní informační a komunikační politikaStátní informační a komunikační politika RVP = klíčové kompetence IKT (ECDL)RVP = klíčové kompetence IKT (ECDL) ŠVP = základní učivo (ECDL) + rozšiřující učivo (oborové)ŠVP = základní učivo (ECDL) + rozšiřující učivo (oborové) Studijní materiály Studijní materiály nejednotnénejednotné Cíl výuky Cíl výuky Testy ECDL / Státní maturita???Testy ECDL / Státní maturita???
Inovace výuky Rozsah učiva IKT Rozsah učiva IKT RVP => ŠVP = základní učivo (ECDL) + rozšiřující učivo (oborové)RVP => ŠVP = základní učivo (ECDL) + rozšiřující učivo (oborové) Tématické plány (aktualizace)Tématické plány (aktualizace) Studijní materiály Studijní materiály jednotnéjednotné typizované (ECDL)typizované (ECDL) onlineonline
Systém vzdělávání příjemné prostředí kvalitní obsah jednotný systém
E-learningový systém Jednotný systém komunikace Jednotný systém komunikace Eliminace absence Eliminace absence Možnost mezipředmětových vztahů Možnost mezipředmětových vztahů
E-learningový obsah
Cvičení
Hodnocení
Závěrečné zamyšlení Zkvalitňujeme cestu k poznání Cíl: ODBORNOST Cíl: ODBORNOST Tradiční výuka (kvalitní) = předávání hotových poznatků Tradiční výuka (kvalitní) = předávání hotových poznatků Konstruktivistická výuka = mezipředmětové vztahy = projektová výuka Konstruktivistická výuka = mezipředmětové vztahy = projektová výuka
Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, které jenom ukazují, kam jít, ale samy nejdou. (J. A. Komenský )