VILA TUGENDHAT JEDEN DŮM JEDNA RODINA JEDNO STOLETÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MÍSTO, KDE ŽIJEME – DOMOV, RODINA
Advertisements

Turistické cíle v Brně Jakub Hlavenka 4.Bg.
Stromy jako domy Život na stromě, ve stromě a pod stromem
Moravské kartografické centrum Velké Opatovice. Fosili je dostavbou zámku ve Velkých Opatovicích podle návrhu architekta Zdeňka Fránka. Stavba je výrazným.
Brněnský funkcionalismus praktická část bakalářské práce
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.
Antický dům - Pompeje.
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Karel Čapek.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_13 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Architektura tužkou a ve 3D
Instituce zpracovávající historické prameny
ZAJÍMAVÉ BUDOVY a OBJEKTY v Brně
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem
Práce s časovou osou 6. třída.
SLEZSKÉ ZEMSKÉ MUZEUM V OPAVĚ
VY_32_INOVACE_1D.9.08 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah.
Rozpočet domácnosti Název školy
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Mezilidské vztahy 3. ročník
Vnímání historického času
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Projekt: Po stopách lovců mamutů PŘEDBĚŽNÝ CÍL Kognitivní: hravou formou seznámit žáky s historickým obdobím pravěku na našem území Afektivní: Emocionální: vlastním prožitkem a osobní
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 5. a
Opakujeme dějepis na II. stupni. Druhá světová válka - Testík Název : Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: 47 Autor: Mgr. Soňa Blažková.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Kouzelné sklepení a muzejní kufříky v bíloveckém muzeu Muzeum v Bílovci Barbora Patáčiková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Život pod okřídleným šípem (65 let se Škodovkou) PhDr. Vladislav Krátký *
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Škola: P11 ZŠ A MŠ, BRNO, HORNÍKOVA 1 Autor: JARMIL MULLER Předmět: VLASTIVĚDA Anotace: DUM je určen k seznámení.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_11_Brno_kh1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kateřina.
BRNO – VILA TUGENDHAT vila se nachází v městské části Brno-sever
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých a světových dějin 6. -9
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
BRNO Matěj Pilát
Svitavské památky – Langrova vila
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Práva dítěte Výchova k občanství
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Vila Tugendhat v Brně.
Vaše jméno | Váš učitel | Vaše hodnocení
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Opakujeme dějepis na druhém stupni
Myšlení a myšlenkové operace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Transkript prezentace:

VILA TUGENDHAT JEDEN DŮM JEDNA RODINA JEDNO STOLETÍ Moderní technologie a interaktivní prvky ve výuce dějepisu, Brno 6. 2. 2014

VILA TUGENDHAT – JEDEN DŮM, JEDNA RODINA, JEDNO STOLETÍ JEDEN DŮM, JEDNA RODINA, JEDNO STOLETÍ edukační program v rámci partnerství MCMP v projektu Národního muzea „Dotkni se 20. století“ a ve spolupráci s Muzeem města Brna

CÍLE PILOTNÍHO PROJEKTU žáci prohloubí své znalosti z dějin 20. století na základě událostí spojených s osudem rodiny a domu žáci se seznámí se členy rodiny a architektem žáci poznají stavebně-konstrukční řešení domu žáci pomocí metod dramatické výchovy poznají/prožijí důležité události spojené s osudem rodiny i domu

CÍLOVÉ SKUPINY žáci 8. a 9. tříd ZŠ, studenti gymnázií a středních škol, realizováno 6 programů (ZŠ Gajdošova, ZŠ Řehořova, Biskupské gymnázium Brno).

ložnicové patro, hlavní obytný prostor, suterén STRUKTURA PROGRAMU ložnicové patro, hlavní obytný prostor, suterén skupinová práce, pracovní list SKLO DŘEVO KÁMEN OCEL KŮŽE

METODY heuristické, diskusní, kritické myšlení, dramatické metody (živé obrazy)

LOŽNICOVÉ PATRO indicie pátrání popis tipování prezentace

PRACOVNÍ LIST V pěti větách popište místnost, kde se nacházíte tak, aby ji ostatní poznali. Napište, jak se vám pokoj líbí a vysvětlete stručně proč. Navrhněte, komu by pokoje mohly patřit: otec matka dcera syn chůva

HLAVNÍ OBYTNÝ PROSTOR interiér, materiály, hudba, architekt, rodina, osudy

ÚKOL HLEDEJTE A URČETE MATERIÁL kov dřevo kůže sklo kámen

ÚKOL PŘIŘAĎTE K FOTOGRAFIÍM JMÉNA OSOBNOSTÍ.

SUTERÉN živé obrazy, časová osa, reflexe, pozdrav paní Gretě

ŽIVÉ OBRAZY SPOKOJENÝ ŽIVOT RODINY BRIDŽOVÉ TURNAJE ODCHOD RODINY PŘED HROZBOU NACISMU VILA A JEJÍ OKUPANTI VILA A JEJÍ OSVOBODITELÉ VILA TANČÍ PANÍ GRETA JAKO HOST VE VLASTNÍM DOMĚ PRVNÍ REKONSTRUKCE VILA JAKO SVĚDEK DĚLENÍ SLAVNOSTNÍ ZNOVUOTEVŘENÍ

ŽIVÉ OBRAZY SPOKOJENÝ ŽIVOT RODINY BRIDŽOVÉ TURNAJE

ŽIVÉ OBRAZY VILA A JEJÍ OSVOBODITELÉ ODCHOD RODINY PŘED HROZBOU NACISMU

ŽIVÉ OBRAZY DĚLENÍ ČESKOSLOVENSKA SLAVNOSTNÍ ZNOVUOTEVŘENÍ

ČASOVÁ OSA 1930, 1933, 1938, 1939, 1945, 1950, 1967, 1985, 1992, 2012, 1930, 1933, 1938, 1939, 1945, 1950, 1967, 1985, 1992, 2012, 1930, 1933, 1938, 1939, 1945, 1950, 1967, 1985, 1992, 2012, 1930, 1933, 1938, 1939, 1945, 1950, 1967, 1985, 1992, 2012, 1930, 1933, 1938, 1939, 1945, 1950, 1967, 1985, 1992, 2012, 1930, 1933, 1938, 1939, 1945, 1950, 1967, 1985, 1992, 2012, 1930, 1933, 1938, 1939, 1945, 1950, 1967, 1985, 1992, 2012, 1930, 1938, 1939, 1945, 1950, 1967, 1985, 1992, 2012, 1930

POZDRAV PANÍ GRETĚ

DĚKUJEME ZA POZORNOST. Mgr. Pavla Vykoupilová a Mgr. Soňa Mertová Metodické centrum muzejní pedagogiky Moravské zemské muzeum Brno mcmp@mzm.cz VILA TUGENDHAT – JEDEN DŮM, JEDNA RODINA, JEDNO STOLETÍ