NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585 NÁZEV: VY_32_INOVACE_187_Látky a tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

Změny skupenství.
Změny skupenství Druhy látek: A) pevná látka B) kapalná látka
Změny skupenství látek
TĚLESA A LÁTKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Těleso a látka.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_178_Tekutiny AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 7.,
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 1 Autor: Lenka Poláková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Aneta Říhová Lukáš Kahoun Marek Pertlík Adam Stibůrek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
VLASTNOSTI LÁTEK A JEJICH PŘEMĚNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
VLASTNOSTI LÁTEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Aleš Baťha Veronika Kohoutová Etela Kouklíková Monika Vančurová
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
Změny skupenství látek
Skupenství a vnitřní energie ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Souvislost změny vnitřní energie a změny skupenství tělesa. Souvislost změny.
Skupenské změny.
zpracovaný v rámci projektu
ZMĚNY SPOJENÉ SE ZMĚNOU SKUPENSTVÍ – SUBLIMACE
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
LÁTKY A TĚLESA Chemie 8. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_161_Hmotnost tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Svět kolem nás.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_180_Atmosféra AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 7.,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_323_Zpráva, oznámení AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_123_Dělení látek AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8., 5.
Vlastnosti látek Opakovací otázky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_399_Autorské právo AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_194_ Elektrický proud a napětí AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav.
Látka a těleso.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_167_Látky AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_184_Energie AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 8.,
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_182_Mechanická energie AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_175_Těžiště tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
FYZIKA Změny skupenství.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_125_Složení a třídění směsí AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM:
Skupenské změny 1 © Petr Špína 2011 foto: Pavel Bohatý, Milan Vávrů VY_32_INOVACE_B
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Vypařování a kapalnění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 04 TEMA: Chemie 8-Jak zkoumáme.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
?? Ing. Jan Havel.
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
Skupenské přeměny Rozeznáváme skupenství pevné, kapalné, plynné a plazma. Skupenství vosku Plazma Plynné Kapalné Pevné.
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Změny skupenství látek
Změny skupenství.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
VY_32_INOVACE_C8-001 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_187_Látky a tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 8., VZDĚL. OBOR, TÉMA: Fyzika ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4

ANOTACE V materiálu se prezentují látky a tělesa, základní charakteristika pojmů, čím se liší od sebe látky, k jakým změnám může docházet při skupenských změnách, úkol, rozdíl mezi pozorováním a pokusem. Určeno pro osmý ročník.

Látky a tělesa Látky a tělesa

Pojmy Pojmy Těleso () Těleso ( fyzikální těleso) – hmotný předmět, který je složen z látek a můžeme jej kolem sebe pozorovat – př.: židle, tiskárna, Měsíc, strom Látka Látka – různorodý „materiál“, z něhož jsou tvořena tělesa – př.: dřevo, sklo, papír, hliník, kyslík

Čím se liší látky? Látky se liší svými vlastnostmi Látky se liší svými vlastnostmi – barvou, tvarem nebo leskem – skupenstvím – vůní nebo zápachem – hustotou nebo rozpustností – teplotou varu nebo tání apod.

Skupenské změny Pevná látka Kapalná látka Plynná látka Kapalná látka Plynná látka Pevná látka Plynná látka Pevná látka Kapalná látka tání sublimace tuhnutí vypařování desublimace zkapalnění

Úkol Urči správné odpovědi: 1) O jakou skupenskou změnu jde, když se mění voda v led? 2) O jakou skupenskou změnu jde, když se mění voda ve vodní páru? a)sublimace b)tání c)tuhnutí d)zkapalnění a)vypařování b)tání c)tuhnutí d)zkapalnění

Úkol Urči správné odpovědi: 3) O jakou skupenskou změnu jde, když se pevný naftalen mění v plynný? a)desublimace b)tuhnutí c)sublimace d)zkapalnění 4) O jakou skupenskou změnu jde, když se vodní pára mění ve vodu? a)desublimace b)tuhnutí c)sublimace d)zkapalnění

Úkol Urči správné odpovědi: 5) O jakou skupenskou změnu jde, když se led mění ve vodu? a)desublimace b)tání c)tuhnutí d)zkapalnění 6) O jakou skupenskou změnu jde, když se z plynné látky stane látka pevná? a)desublimace b)tuhnutí c)sublimace d)zkapalnění

Teplota tání a tuhnutí Teplota tání: Teplota tání: – teplota, při které se látka v pevném skupenství mění v látku kapalnou – značíme ji T t – př.: teplota tání ledu za normálních podmínek = 0 o C Teplota tuhnutí: Teplota tuhnutí: – teplota, při které se kapalná látka mění v látku pevnou – př.: teplota tuhnutí vody za normálních podmínek = 0 o C

Pozorování a pokus Vlastnosti látek zjišťujeme především pozorováním nebo pokusem. Pozorování Pozorování – základní postup, kterým poznáváme svět kolem sebe – využíváme smyslů (zrak, sluch, čich aj.) Pokus Pokus – cílevědomé zjišťování chování látek za předem stanovených podmínek

Použité kliparty – kolekce PowerPoint 2010, microsoft.com