Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Advertisements

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Metody dělení složek směsí
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Nebezpečné chemické látky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Aneta Říhová Lukáš Kahoun Marek Pertlík Adam Stibůrek
Oddělování složek směsí 1
Zábavná chemie I. ..
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-9_05.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8-02.
Chemie a její obory.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-9-04.
Metody oddělování složek směsí
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8-05.
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Separační metody.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Směsi, dělení složek směsí
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Oddělování složek směsí.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Oddělování složek směsí 2
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
Bezpečnost práce v chemii
Vlastnosti látek Opakovací otázky
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
Oddělujeme složky směsí
Směsi Opakovací otázky
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_22_NEBEZPEČNOST LÁTEK TÉMA: NEBEZPEČNOST LÁTEK ČÍSLO PROJEKTU:
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Autor: Stejskalová Hana
Oddělování složek směsí.
Změny skupenství látek
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SMĚSI HRA.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Uváděj písmenem typ směsi
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 RISK Chemie 8 Chemické látky Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446

Anotace Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Chemie Ročník: 8. - 9. Tematický okruh: Anorganické a organické látky kolem nás Vytvořeno: říjen 2012 Žáci si zábavnou formou opakují základní znalosti o látkách, směsích a dělení směsí EU-ICT-8-1

Vlastnosti látek Nebezpečné látky Směsi Dělení směsí 1000 1000 1000 1000 2000 2000 2000 2000 3000 3000 3000 3000 4000 4000 4000 4000 5000 5000 5000 5000 Hrací pole

Kterou vlastností se od sebe liší cukr a sůl? Vlastnosti látek 1000 Kterou vlastností se od sebe liší cukr a sůl? a) barvou b) hustotou c) skupenstvím d) rozpustností ve vodě Hrací pole Hrací pole

Přeměna skupenství pevného na plynné se nazývá: Vlastnosti látek 2000 Přeměna skupenství pevného na plynné se nazývá: a) desublimace b) vypařování c) sublimace d) var Hrací pole

Vlastnosti látek 3000 Teplota tuhnutí látky je -0,5 °C, teplota varu je 85 °C. Látka se za laboratorní teploty nachází ve skupenství: a) plynném b) nelze určit c) pevném d) kapalném Hrací pole

Z daných látek má nejnižší teplotu tání: Vlastnosti látek 4000 Z daných látek má nejnižší teplotu tání: a) kyslík b) voda c) olej d) železo Hrací pole

Těleso má hmotnost 0,2 kg a objem 0,2 l. Jaká je hustota této látky? Vlastnosti látek 5000 Těleso má hmotnost 0,2 kg a objem 0,2 l. Jaká je hustota této látky? a) 10 g/cm3 b) 1 g/cm3 c) 100 g/cm3 d) 1 kg/m3 Hrací pole

Ethanol, methanol, vodík, benzín, nafta patří mezi látky Nebezpečné látky 1000 Ethanol, methanol, vodík, benzín, nafta patří mezi látky a) žíravé b) hořlavé c) toxické d) oxidující Hrací pole

Kyseliny jsou označeny symbolem nebezpečnosti: Nebezpečné látky 2000 Kyseliny jsou označeny symbolem nebezpečnosti: a) Hořlaviny b) Výbušniny c) Látky toxické d) Žíraviny Hrací pole

Nejpoužívanějšími nebezpečnými látkami Nebezpečné látky 3000 Nejpoužívanějšími nebezpečnými látkami a) Fosgen, methanol, sirovodík a benzín b) Čpavek, chlor, LPG, benzín a nafta c) Kyselina sírová, kyanovodík, fosgen d) Methanol, kyselina sírová, benzín a líh Hrací pole

Varovný signál VŠEOBECNÁ VÝSTRAHA Nebezpečné látky 4000 Varovný signál VŠEOBECNÁ VÝSTRAHA a) Nekolísá a trvá 180 s b) Kolísá a trvá 60 s c) Kolísá a trvá 140 s d) Nekolísá a trvá 60 s Hrací pole

Nejprudší jed, který se vyskytuje např. v oměji šalamounku se jmenuje: Nebezpečné látky 5000 Nejprudší jed, který se vyskytuje např. v oměji šalamounku se jmenuje: a) nikotin b) akonitin c) cyankáli d) atropin Hrací pole

Směsi 1000 Roztoky mohou být: a) Pouze kapalné b) Kapalné nebo plynné c) Kapalné nebo pevné d) Pevné, kapalné a plynné Hrací pole

Směsi 2000 Emulze je směs: a) Nerozpuštěné kapaliny v kapalině b) Nerozpuštěné pevné látky v kapalině c) Rozpuštěné kapaliny v kapalině d) Nerozpuštěné kapaliny v plynu Hrací pole

Pěna vznikne rozptýlením Směsi 3000 Pěna vznikne rozptýlením a) Pevné látky v kapalině b) Plynu v kapalině c) Kapaliny v plynu d) Pevné látky v kapalině Hrací pole

Aerosol vznikne rozptýlením: Směsi 4000 Aerosol vznikne rozptýlením: a) Plynu v kapalině b) Plynu v pevné látce c) Plynné látky v jiné plynné látce d) Kapaliny nebo pevné látky v plynu Hrací pole

Směsi 5000 Bronz, ocel a mosaz jsou a) Různorodé směsi b) Roztoky c) Chemicky čisté látky d) Koloidní směsi Hrací pole

Dělení směsí 1000 Sůl z vody získáme: a) destilací b) filtrací c) krystalizací d) chromatografií Hrací pole

Kterým postupem můžete oddělit ethanol ze zkvašené ovocné šťávy? Dělení směsí 2000 Kterým postupem můžete oddělit ethanol ze zkvašené ovocné šťávy? a) filtrací směsi přes husté plátno b) filtrací směsi přes filtrační papír c) destilací směsi v destilačním přístroji d) usazováním ve velké nádobě Hrací pole

Destilací oddělíme látky, které se liší: Dělení směsí 3000 Destilací oddělíme látky, které se liší: a) Velikostí částic b) Barvou c) Skupenstvím d) Teplotou varu Hrací pole

Odlišná hustota látek se využívá při oddělování metodou: Dělení směsí 4000 Odlišná hustota látek se využívá při oddělování metodou: a) filtrace b) usazování c) destilace d) chromatografie Hrací pole

Při zjišťování obsahu jedovatých plynů v ovzduší se používá: Dělení směsí 5000 Při zjišťování obsahu jedovatých plynů v ovzduší se používá: a) destilace b) chromatografie c) filtrace d) krystalizace Hrací pole

Zdroje: Škoda, J.; Doulík, P. Chemie 8 - učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, 1st ed.; Nakladatelství Fraus: Plzeň, 2006 Bílek, M; Rychtera, J. Chemie krok za krokem, 1st ed.; Nakladatelství MOBY DICK, 1999 Vlastní texty