Využití zemního plynu v domácnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Advertisements

Uhlí,dřevo,ropa,neobvyklá paliva
Ropa a zemní plyn Ropa vznikla z odumřelých organismů za nepřístupu vzduchu a tlaku nadložních vrstev v průběhu milionů let. Často je doprovázena zemním.
Organogenní usazené horniny
Organický Rankinův cyklus
ZEMNÍ PLYN.
Jaderná energie Výroba paliv a energie.
Organická chemie.
Alkany –definice, příklady
Jaderná energie.
Doprava.
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
zdroj: zpracovala: Ema Conevová, VI.B
Energetická budoucnost Moravskoslezského kraje s novou jadernou elektrárnou nebo bez ní? Ing. Pavel Bartoš viceprezident MSEK.
Fosilní paliva Pojem fosilní pochází z latiny a znamená předvěký, pocházející ze starých usazenin. Mezi fosilní paliva se řadí uhlí, ropa a zemní plyn.
Paliva - energie fosilní paliva = pravěká zkamenělá (uhlí, ropa, zemí plyn)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje znalosti o fosilních palivech, získané.
Nerosty a horniny Energetické suroviny.
PROPAN - BUTAN CH3 – CH2 – CH3 CH3 – CH2 – CH2 – CH3.
NEOBNOVITELNÉ ZDROJE.
Alkany.
CHEMIE 8. ROČNÍK Zdroje uhlovodíků. Zemní plyn. Uhlí.
Energetické suroviny 5. ročník
ORGANICKÉ USAZENÉ HORNINY
Zdroje uhlovodíků Ropa
Energetika.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Uhlí Výroba paliv a energie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Daně na energie z pohledu velkého odběratele paliv a elektřiny Ing. Petr Matuszek Seminář AEM/SVSE – Spotřební daně na energie Praha 27. listopadu 2007.
Tepelná elektrárna.
Problematika zákona o kogeneraci z pohledu provozovatelů závodních energetik Ing. Petr Matuszek Praha
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
Alkany.
Fosilní paliva – Zemní plyn
Uhlí, ropa, zemní plyn Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Přírodní zdroje uhlovodíků – rozdělení:  Zdroje fosilní  vznikaly složitými přeměnami těl živočichů a rostlin v průběhu miliónů let  Mezi fosilní.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Ch_032_Zemní plyn Ch_032_Paliva_Zemní plyn Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_07_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: UHLÍ Anotace:
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_19_CH9_uhlí TémaUhlí.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
ZEMNÍ PLYN – SOUČÁST ENERGETICKÉHO MIXU ING. PAVEL JANEČEK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_13_Přírodověda 4.ročník_Minerály a horniny Téma: Minerály a horniny CZ.1.07/1.4.00/
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o uzemním plynu, jeho těžbě, dopravě.
VY_32_INOVACE_C9-009 PALIVA 4 - ROPA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Zemní plyn Karpíšková, Píplová, Křížová 9.B.
Název vzdělávacího materiálu Základní suroviny organické chemie
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Energetické suroviny - palivo
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Uhlí.
VY_32_INOVACE_04_32_ENERGETICKÉ SUROVINY (PALIVA)
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_06_CHEMIE_9.ROČNÍK_06_PALIVA, ROPA
Energetické suroviny 5. ročník
Název školy: Základní škola Městec Králové
STRATEGIE VYUŽÍVÁNÍ DOMÁCÍCH ZDROJŮ BIOMASY
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Transkript prezentace:

Využití zemního plynu v domácnosti kogeneraca - trigenerace

Zemní plyn (ropa, uhlí) vznik před 200 miliony let ze zbytků rostlin, živočichů, hornin jiných usazenin a vody za pomoci velkého tlaku a tepla v hlubinách Země

Složení: uhlovodíkové plyny převážně metan dále propan, butan, pentan oxid uhličitý dusík někdy vodík, síra výjimečně i helium Model metanu

Zemní plyn se ukládal v Zemi v tzv. kapsách (ložiscích)

Nejčastější výskyt zemního plynu na světě (Rusko, Severní Amerika a Skandinávské země)

Historie využívání zemního plynu první využívání ZP v Číně už v 10. stol. př. n. l. prvním městem na světě, kde se ZP využívá, byl v roce 1883 americký Pittsburg první obrovské ložisko zemního plynu bylo navrtáno v roce 1918 v Texasu první objevy zemního plynu v Evropě jsou zaznamenány ve Francii a později v Německu po 2. sv. v. začínají v tehdejším SSSR objevy gigantických nalezišť ZP

Zemní plyn v domácnosti: vaření, pečení ohřev vody Topení

Co můžeme mít u nás doma: Plynový bojler Plynový kotel Plynový sporák

Kogenerace kombinovaná výroba elektrické energie a tepla využíváme zemní plyn kogenerační zařízení(plynové motory nebo plynové spalovací turbíny)

Trigenerace kombinovaná výroba elektrické energie tepla a chladu opět využíváme zemní plyn v kogeneračním zařízení, které má navíc speciální výměník

Uplatnění kogenerace: průmyslových podnicích nebo v centrálách zásobování teplem ale i v nemocnicích, hotelích, penziónech, obchodních domech, administrativních budováních i ve společenských zařízeních Současně i ve školních a sportovních areálech, zahradnictvích, letištích, čistírnách odpadních vod, potravinářských provozech, velkokuchyních nebo i v prádelnách, sušárnách a dozrávárnách ovoce, atd.

Ukázka trigeneračního zařízení

Výhody využívání kogenerační jednotky: Ekologie – šetrný způsob výroby el. Energie Efektivita – téměř 85 – 90% využití paliva Ekonomie – úspora finančních prostředků Nevzniká nebezpečí při výpadku proudu(např. v nemocnicích)

Další informace: www.flejmr.cz www.rwe.cz

Děkuji za pozornost