Fyzika první učební obory

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PEČKY Václav Dřízhal ©2007 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ KOMUNIKACE,VYJEDNÁVÁNÍ.
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU INERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY (IVS)
Fyzika – přírodní věda (z řečtiny)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Proč se učíme fyziku? O čem fyzika je?
Fyzikální veličiny a jednotky
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Fyzika 2. ročník učebních oborů
Fyzika INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Fyzika 1. ro č ník u č ebních obor ů.  INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekt Modernizace výuky všeobecně vzdělávacích a odborných předmětů v SOŠ Josefa.
2. ročník učebních oborů 4. Fyzika atomu.
OBSAH PŘEDMĚTU FYZIKA Mgr. J. Urzová.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Měření délky a hmotnosti
1 ÚVOD.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
3. Mechanická energie a práce
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tlak.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
FYZIKA 1 Obsah a metody fyziky 1.1 O čem fyzika pojednává
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Digitální učební materiál
Výpisky z fyziky − 6. ročník
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Fyzikální veličiny a jejich jednotky v soustavě SI
Technická mechanika Statika Úvod 01 Ing. Martin Hendrych
Technická mechanika Hydromechanika Úvod 01 Ing. Martin Hendrych
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Úvod do fyziky SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
POLOVODIČE Autor Mgr. Libor Vakrčka Anotace Prezentace PowerPoint – výklad, samostatná práce, zkoušení, DÚ, opakování Očekávaný přínos Pomocí prezentace,
MAGNETISMUS AutorMgr. Libor Vakrčka AnotacePrezentace PowerPoint – výklad, výpočet, samostatná práce, zkoušení, DÚ, opakování Očekávaný přínos Pomocí prezentace,
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 2. Fyzikální veličiny a jejich jednotky, vektory Název sady: Fyzika.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_30_Převody jednotek Téma: Převody jednotek Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
MATEMATIKA Mocniny s celým exponentem
KONDENZÁTOR Autor Mgr. Libor Vakrčka Anotace Prezentace PowerPoint – výklad, výpočet, samostatná práce, zkoušení, DÚ, opakování Očekávaný přínos Pomocí.
Fyzika 2. ročník učebních oborů
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Fyzika – vybrané kapitoly
Transformace napětí, proudu
1. Obsah a význam fyziky, struktura látek
P-N přechod SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Elektrický proud v plynech
Křížovka - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Vysoké učení technické v Brně
Grantový projekt „Moderní absolvent strojírenství“
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
Elektrický proud v kapalinách
Transformátor SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
FYZIKA Čím se budeme další čtyři roky zabývat?
Částicové složení látek
Fyzika 1 Mgr. Antonín Procházka.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_1_Co je fyzika.
Fyzika – Veličiny a jednotky
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Převody jednotek 9.roč
Transkript prezentace:

Fyzika první učební obory INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Fyzika učební obory první Mgr. Libor Vakrčka Projekt Modernizace výuky všeobecně vzdělávacích a odborných předmětů v SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín prostřednictvím využití ICT je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Fyzika 1. ročník učebních oborů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Fyzika 1. ročník učebních oborů Obsah Obory fyziky Mechanika – kinematika Mechanika – dynamika Mechanická energie a práce Tlak Projekt Modernizace výuky všeobecně vzdělávacích a odborných předmětů v SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín prostřednictvím využití ICT je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Fyzika 1. ročník učebních oborů Obory fyziky Fyzika 1. ročník učebních oborů

Podle povahy zkoumaných jevů dělíme fyziku na: Obory fyziky Podle povahy zkoumaných jevů dělíme fyziku na: 1. mechaniku 2. molekulovou fyziku a termodynamiku 3. elektřinu a magnetismus 4. optiku 5. atomovou a jadernou fyziku 6. astronomii a kosmologii

v našich podmínkách si látku rozdělíme následovně: Obory fyziky v našich podmínkách si látku rozdělíme následovně: Mechanika – kinematika (pohyb), dynamika (síly), mechanická práce a energie, mechanické kmitání a vlnění Molekulová fyzika a termodynamika – částicová stavba látek, termika Elektřina a magnetismus Vlnění a optika Atomová a jaderná fyzika Astronomie – Sluneční soustava, vesmír

Soustavy fyzikálních veličin a jednotek Měřící jednotky lze volit pro různé fyzikální veličiny zcela libovolně a vzájemně nezávisle. Rozvoj fyziky ale ukázal, že některé veličiny spolu souvisí, a proto se už začátku 19. století fyzikové snažili vytvořit vhodně uspořádanou soustavu fyzikální veličin a odpovídající soustavu jednotek. U nás a v mnoha evropských zemích byla na základě mezinárodních dohod zavedena a uzákoněna Mezinárodní soustava jednotek označovaná SI (Systéme International ď Unités). Používání jednotek soustavy SI umožňuje snazší komunikaci a spolupráci pracovníků z oblasti vědy a techniky z různých zemí Evropy a světa

Převody jednotek Jednotky násobné Jednotky dílčí exa- E 1018 1000000000000000000 deci- d 10-1 0,1 peta- P 1015 1000000000000000 centi- c 10-2 0,01 tera- T 1012 1000000000000 mili- m 10-3 0,001 giga- G 109 1000000000 mikro- µ 10-6 0,000001 mega- M 106 1000000 nano- n 10-9 0,000000001 kilo- k 103 1000 piko- p 10-12 0,000000000001 hekto- h 102 100 femto- f 10-15 0,000000000000001 atto- a 10-18 0,000000000000000001