Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vedení elektrického proudu v kapalinách
Advertisements

Vedení elektrického proudu v látkách
Vedení elektrického proudu v látkách
Elektrický proud v kapalinách
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Vodiče elektrického proudu.
Co je elektrický proud? (Učebnice strana 122 – 124)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vedení elektrického proudu v kapalinách
Elektrický obvod I..
Tato prezentace byla vytvořena
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Elektrolýza Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Elektrochemické metody - elektrolýza SŠZePř Rožnov p. R PaedDr
Jak se kapalina stává elektricky vodivou
zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.1.10/
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ59 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Elektrický proud v látkách
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 9. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Elektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_10.
Elektrolýza
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
ELEKTROLYTICKÝ VODIČ.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Mgr. Andrea Cahelová Elektrické jevy
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_02 Tematická.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Elektrolýza chloridu sodného
pokračování Elektrolýza, články a akumulátory
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_07  Název materiálu: Elektrický proud v kapalinách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
- - Měděná elektroda se v kyselině rozpouští :
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ELEKTROLÝZA.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ELEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH I.
Elektrolýza a její využití
Oxidačně redukční reakce
Elektrolýza Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Václav Opatrný. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
PRŮMYSLOVÉ VYUŽITÍ ELEKTROCHEMIE
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE ELEKTROLÝZA výroba chloru „elektrolyzér“ rozklad vody.
Ch_022_Elektolýza Ch_022_Chemické reakce_Elektolýza Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE.
Vedení elektrického proudu v látkách. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 8. Elektrický proud v kapalinách - elektrolyt, elektrolýza Název.
E LEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH A PLYNECH Ing. Jan Havel.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_07_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu Základní škola.
Vedení elektrického proudu v kapalinách
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_C9-004 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektrický proud v kapalinách
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Vodivost kapalin. Elektrický proud (jako jev) je uspořádaný pohyb volných částic s elektrickým nábojem. Elektrický proud (jako jev) je uspořádaný pohyb.
Vodiče: -látky vedoucí el. proud : kovy tuha vodné roztoky některých látek plyny za určitých podmínek Elektrické izolanty: -látky nevedoucí el. proud suchý.
ELEKTROLYTICKÝ VODIČ.
Elektrický proud Elektrické napětí Vodiče a izolanty
Elektrolýza.
Fyzika 2.D 13.hodina 01:22:33.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma : Vedení elektrického proudu v kapalinách Autor : Mgr. Monika Konečná

Popište atom. 1)

Opakujeme. Spoj pojem s jeho významem. iont kationt aniont katoda anoda molekula atom kladně nabitý iont (atom, který odevzdal elektron) záporná elektroda záporně nabitý iont (atom, který přijal elektron) kladná elektroda elektricky nabitá částice atomární velikosti základní částice hmoty částice složená z dvou nebo více atomů

Proč některé kapaliny vedou el. proud a jiné ne? Vezměme nádobu, upevněme do ní dvě kovové desky a ty připojme přes ampérmetr ke zdroji napětí. Do nádoby nalijme destilovanou vodu. Elektrický proud obvodem neprochází. Osolíme-li vodu, začne proud obvodem procházet. 2) Jak toto pozorování vysvětlíme? sleduj video

Destilovaná voda - nevede elektrický proud, protože v ní nejsou přítomny žádné volné částice s nábojem - používá se v laboratořích, do chladičů a akumulátorů v automobilech Destilovanou vodu používáme i v domácnostech. 3) 4)

Elektrolýza - je fyzikálně-chemický jev, způsobený průchodem el.proudu kapalinou, při kterém dochází k chemickým změnám na elektrodách - při rozpouštění kuchyňské soli (chloridu sodného NaCl) ve vodě vznikají volně se pohybující kationty sodíku Na+ a anionty chloru Cl- - kapaliny, které obsahují volné ionty, vedou el. proud a nazývají se elektrolyty (jsou to především vodné roztoky solí, kyselin a zásad)

Galvanické pokovování - nanášení tenkých vrstev kovu na vodivý povrch (chromované kliky, nárazníky,...) - předmět, který chceme pokovit, se použije jako katoda - kov, kterým budeme pokovovat, jako anoda a elektrolyt bude sůl tohoto kovu 5)

Vyber správnou odpověď. Která z uvedených kapalin je izolant? a) vodný roztok kuchyňské soli b) vodný roztok kyseliny sírové c) rtuť d) destilovaná voda Vedení elektrického proudu v kapalinách je zprostředkováno: a) uspořádaným pohybem volných elektronů b) uspořádaným pohybem volných elektronů a iontů c) uspořádaným pohybem kladných a záporných iontů d) neuspořádaným pohybem elektronů Při vedení elektrického proudu ve vodném roztoku kuchyňské soli se sodík: a) vylučuje na záporné elektrodě b) vylučuje na kladné elektrodě c) nevylučuje se d) slučuje se s chlórem

Výroba elektrického napětí 6) 7) - měděná a zinková elektroda v roztoku kyseliny sírové - rozpouštěním elektrod přechází do kyseliny kladné ionty a elektrody se nabíjí záporně - zinková elektroda se rozpouští více a její potenciál je tedy menší než potenciál měděné elektrody (napětí = rozdíl potenciálů)

Použité zdroje: Literatura: KOLÁŘOVÁ, H., et al. Fyzika pro 8. ročník základní školy. 1. vydání. Praha: Prometheus, s. ISBN Obrázky: 1) URL: [cit. 21. září 2010] 2) URL: [cit. 21. září 2010] 3) URL: [cit. 21. září 2010] 4) URL: [cit. 21. září 2010] 5) URL: [cit. 21. září 2010] 6)URL: [cit. 21. září 2010] 7)URL: [cit. 21. září 2010] Pozn: černý text = zápis do sešitu