„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stereometrie - Vzdálenosti, odchylky
Advertisements

STEREOMETRIE Metrické úlohy – odchylky, vzdálenosti Odchylka přímek
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
STEREOMETRIE metrické vlastnosti
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Stereometrie Řezy hranolu I VY_32_INOVACE_M3r0108 Mgr. Jakub Němec.
IV/ Množiny bodů dané vlastnosti
Odchylka přímky od roviny
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzájemná poloha přímky a roviny Autor: Mgr. Svatava.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_18 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Průsečík přímky a roviny Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Vzájemná poloha dvou přímek
STEREOMETRIE Polohové úlohy – řezy těles 2 body v jedné stěně
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
ŘEZY TĚLES.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Volné rovnoběžné promítání - úvod
Stereometrie Užití řezů těles VY_32_INOVACE_M3r0111 Mgr. Jakub Němec.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Vzájemná poloha přímek, rovin v prostoru.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Řešení polohových konstrukčních úloh
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Užití řezů těles - procvičování
Vzájemná poloha tří rovin
Vzdálenost rovnoběžných rovin
Stereometrie Řezy jehlanů VY_32_INOVACE_M3r0110 Mgr. Jakub Němec.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzdálenost rovnoběžných přímek a rovin Autor: Mgr.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Vzájemná poloha tří rovin
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami Autor:
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Stereometrie Řezy hranolu II VY_32_INOVACE_M3r0109 Mgr. Jakub Němec.
Kolmost ve stereometrii Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Vzdálenost bodu od roviny
Metrické vlastnosti kolmost přímek a rovin
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Vzájemná poloha dvou rovin
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Vzájemná poloha dvou přímek v prostoru
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Matematika Vzájemná poloha přímek a rovin
Vzájemná poloha tří rovin
Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami
Vzájemná poloha přímky a roviny
Řešení polohových konstrukčních úloh
Transkript prezentace:

„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.   STEREOMETRIE polohové konstrukční úlohy – řez tělesa rovinou Autor: Mgr. Kateřina Šigutová Zpracováno: 20.10.2013 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu Jestliže v rovině ρ leží dva různé body A, B, pak také přímka p určená těmito body také leží v této rovině.

1) Spojování bodů a) SABFC Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 1) Spojování bodů a) SABFC

Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 1) Spojování bodů b) KLM

Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 1) Spojování bodů c) KLM

  Jestliže rovina  protíná jiné dvě roviny  a , které jsou navzájem rovnoběžné, pak přímky, ve kterých  protíná  a  jsou také rovnoběžné

2) Konstrukce rovnoběžek a) ABSCG Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 2) Konstrukce rovnoběžek a) ABSCG

2) Konstrukce rovnoběžek b) BSAESCG Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 2) Konstrukce rovnoběžek b) BSAESCG

2) Konstrukce rovnoběžek c) AHSBF Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 2) Konstrukce rovnoběžek c) AHSBF

2) Konstrukce rovnoběžek d) CSBFSEF Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 2) Konstrukce rovnoběžek d) CSBFSEF

2) Konstrukce rovnoběžek e) KLM Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 2) Konstrukce rovnoběžek e) KLM

2) Konstrukce rovnoběžek f)KLM Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 2) Konstrukce rovnoběžek f)KLM

2) Konstrukce rovnoběžek g) KLM Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 2) Konstrukce rovnoběžek g) KLM

  Jestliže jsou tři roviny vždy po dvou různoběžné a jestliže tyto tři roviny mají jediný společný bod, pak všechny průsečnice procházejí tímto bodem. 

a) průsečíky přímky SABSBC s rovinami stěn AED a CDG, Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 3) protahování hran Najdi průsečíky přímky se stěnami standardní krychle (vždy na protažené společné hraně sousedních stěn): a) průsečíky přímky SABSBC s rovinami stěn AED a CDG,

b) průsečíky přímky SBFSFG s rovinami stěn CDG a ABC Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 3) protahování hran Najdi průsečíky přímky se stěnami standardní krychle (vždy na protažené společné hraně sousedních stěn): b) průsečíky přímky SBFSFG s rovinami stěn CDG a ABC

c) průsečíky přímky SCG SDC s rovinami stěn EFG a ADE Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 3) protahování hran Najdi průsečíky přímky se stěnami standardní krychle (vždy na protažené společné hraně sousedních stěn): c) průsečíky přímky SCG SDC s rovinami stěn EFG a ADE

Které protažené hrany krychle protne přímka a) S ABS AD Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 3) protahování hran Které protažené hrany krychle protne přímka a) S ABS AD

Které protažené hrany krychle protne přímka b) S AES EF Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 3) protahování hran Které protažené hrany krychle protne přímka b) S AES EF

3) protahování hran – najdi řez rovinou Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 3) protahování hran – najdi řez rovinou a) SABSBCSDH

3) protahování hran – najdi řez rovinou Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 3) protahování hran – najdi řez rovinou b) SBFSFGSGH

3) protahování hran – najdi řez rovinou Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 3) protahování hran – najdi řez rovinou c) SEFSCGSEH

3) protahování hran – najdi řez rovinou Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 3) protahování hran – najdi řez rovinou d) (průsečnice s podstavou) KLM

3) protahování hran – najdi řez rovinou Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 3) protahování hran – najdi řez rovinou e) (průsečnice s podstavou) KLM

3) protahování hran – najdi řez rovinou f) (průsečnice s podstavou) Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 3) protahování hran – najdi řez rovinou f) (průsečnice s podstavou) KLM

3) protahování hran – najdi řez rovinou Řezy tělesa rovinou – řešení pracovního listu 3) protahování hran – najdi řez rovinou g) (průsečnice s podstavou) KLM

Zdroje: POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: stereometrie. 2. vyd. Praha: Prometheus, c1995, 223 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 80-719-6079-9. PETÁKOVÁ, Jindra. Matematika: příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998, 303 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 80-719-6099-3. [online]. [cit. 2012-11-25]. Dostupné z: http://www.realisticky.cz