Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Povrch hranolu S = 2.Sp + Spl Spl = op.v
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Povrch kvádru a krychle
Zábavná matematika.
Pythagorova věta užití v prostoru
Nejmenší společný násobek
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Povrch krychle a kvádru
* Obsah kruhu Matematika – 8. ročník *
7. třída Hranoly 1.
Matematika Povrchy těles.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Povrchy a objemy těles.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Celá čísla Dělení.
Rotační válec Síť, povrch, objem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
síť, objem, povrch opakování
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
Geometrické značky a zápisy
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Objem a povrch ve slovních úlohách
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Povrch a objem jehlanu procvičení
Poměr - opakování Zapisuj nové pojmy.
Obvod (trojúhelník, obdélník, čtverec)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Objem hranolu.
OBJEM TĚLESA.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Převody jednotek objemu
Matematika Objemy těles.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Krychle Síť, povrch, objem
Povrch hranolu – příklady – 1
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie.
- Výpočet povrchu tělesa
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Objem hranolu.
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Povrch krychle a kvádru.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Výpočty objemu krychle a kvádru
Povrch krychle.
Transkript prezentace:

Povrch a objem krychle a kvádru (příklady) Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_180

V = a  a  a V = a3 S = 6  a  a S = 6  a2 Objem Povrch KRYCHLE a a

V = a  b  c V = abc S = 2(ab + bc + ac) S = 2(ab + bc + ac) KVÁDR Objem V = a  b  c V = abc c Povrch S = 2(ab + bc + ac) b S = 2(ab + bc + ac) a

1. Vypočítej povrch a objem krychle o hraně délky 7,4 cm. 2. Jaký objem má krychle, jestliže je její povrch 96 dm2? 3. Kolik potřebujeme litrů barvy na obarvení krychle o objemu 27 m3. Spotřeba barvy je 0,75 litru na 1 m2.

S = 328,56 cm2 V = 405,224 cm3 V = 64 dm3 (a = 4 dm) S = 54 m2 spotřeba: 54  0,75 = 40,5 litrů

1. Jak vysoký je kvádr se čtvercovou podstavou (strana čtverce má délku 7 cm), který má objem 539 cm3? 2. Vypočítej objem a povrch kvádru: a = 18,5 cm, b je 5x menší než a, c je 2x delší než b. 3. Kolik litrů vody se vejde do nádoby tvaru kvádru, známe-li jeho povrch S = 900 cm2 a dva rozměry a = 10 cm a b = 12 cm.

Kvádr je vysoký 11 cm. a = 18,5 cm b = 3,7 cm c = 7,4 cm V = 506,53 cm3 S = 2.(68,45+27,38+136,9) = 2232,73 = 465,46 cm2 c = 15 cm V = 10 . 12 . 15 = 1800 cm3 = 1,8 dm3 = 1,8 l