Za předpokladu použití psacích potřeb.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Jehlan povrch a objem.
výpočet obvodu a obsahu
Povrch kvádru a krychle
Pythagorova věta užití v prostoru
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Povrch krychle a kvádru
Matematika Povrchy těles.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Mgr. Ladislava Paterová
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
Honem pryč!! MNOHOSTĚNY.
Obsah obdélníku a čtverce, jednotky obsahu. Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Pythagorova věta.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Krychle Síť, povrch, objem
Tělesa – trojboký hranol
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Obvod obdélníku Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Tělesa –čtyřboký hranol
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Objem hranolu.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B40M6_Kvádr
Povrch krychle a kvádru.
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru
Povrch krychle.
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Transkript prezentace:

Za předpokladu použití psacích potřeb. Krychle a kvádr Za předpokladu použití psacích potřeb.

Krychle Krychle je těleso, které má 6 stěn, 8 vrcholů a 12 hran. Všechny hrany krychle jsou stejně dlouhé úsečky. Stěny krychle mají tvar čtverce. Každé dvě hrany, které vycházejí z jednoho vrcholu, jsou navzájem kolmé.

Kvádr Kvádr je těleso, které má 6 stěn, 8 vrcholů a 12 hran. Stěny kvádru mají tvar čtverce nebo obdélníku. Stěny kvádru se nazývají horní a dolní podstava, když kvádr přemístíme do jiné polohy, bude dolní podstavou vždy ta stěna, na které bude kvádr stát.Dvě sousední boční stěny mají společnou hranu.

Výpočet povrchu krychle Krychle má 6 stěn tvaru čtverce. Obsahy těchto čtverců jsou a.a. Povrch krychle je součet obsahů všech stěn krychle. Povrch značíme písmenem S. S = 6.a.a Vypočítej povrch hrací kostky s hranou a=2cm.

Výpočet povrchu kvádru Kvádr má 6 stěn tvaru obdélníku nebo čtverce. Povrch kvádru je součet obsahů všech stěn kvádru. Povrch značíme písmenem S. S = 2. ( a.b + b.c + a.c ) Vypočítej povrch kvádru který má délky hran 10 cm, 7 cm a 5 cm.