Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Objem a jeho měření.
Měření objemu Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Příprava laboratorní práce č.3
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření objemu pevného tělesa
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce. Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce.
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina O b j e m Creation IP&RK.
Měření objemu pevného tělesa
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POSTUPY PŘI MĚŘENÍ OBJEMU 1) Měření objemu kapalin dílek na stupnici může mít různé.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
Téma: Vzájemné působení těles, síla a její měření Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
Měření hmotnosti tělesa
Objem LC.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
OBJEM a jeho měření.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Rychlost a měření rychlosti
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu.
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Fyzika hrou-opakování I.
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Měření objemu pevného tělesa
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Fyzika hrou-opakování I.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006

2 Cíl: Žák se seznámí s jednotkami objemu a naučí se objemy v těchto jednotkách přepočítávat, naučí se používat odměrné nádoby a odměrný válec. Důležité pojmy: Fyzikální veličina – objem, jednotky objemu, měřidla k určování objemu

3 Objem je odvozená fyzikální veličina, která vyjadřuje velikost prostoru vyplněného tělesem. název: objem označení: V základní jednotka: krychlový metr značka: m 3

4 PAMATUJ SI: metrické

5 duté PAMATUJ SI:

6 Určování objemu: pevných těles – objem vypočítáme z rozměrů (např. krychle) a = 2 cm V = a. a. a V = 8 cm 3 kapalin – objem měříme pomocí odměrného válce Je to umožněno tím, že kapaliny přijímají tvar nádoby a jejich hladina je vodorovná.

7 Zásady správného měření objemu kapalin: vybereme vhodný odměrný válec určíme v jakých jednotkách je stupnice válec postavíme na vodorovnou podložku nalijeme do válce kapalinu a počkáme až se kapalina ustálí na stupnici se díváme kolmo

8 Určení objemu kamene pomocí odměrného válce V = V 1 - V 2

9 Mezipředmětové vztahy: Př:Vitální kapacita plic. Dom:Nákup zboží měřeného objemem.

10 Použitá literatura: RAUNER Karel a kol. Fyzika pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. 1. vydání. Plzeň: Fraus, ISBN KOLÁŘOVÁ, Růžena; BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 6. ročník základní škol. 2. upravené vydání. Praha: Prometheus, ISBN

11 Děkuji za pozornost…