Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: 6. 5. 2013 Název: VY_32_INOVACE_14_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3780.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zákon zachování hybnosti - příklady
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_720.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU ZÁKON ZACHOVÁNÍ HYBNOSTI
VY_32_INOVACE_10-15 Mechanika I. Třetí pohybový zákon.
ZÁKON VZÁJEMNÉHO PŮSOBENÍ
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_32.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Posuvné účinky síly Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2011 VY_32_INOVACE_FY_11.
Newtonovy pohybové zákony
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ZVLASTNI.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_NEWTONOVY.
Vzájemné působení těles
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Zákon vzájemného působení dvou těles
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _601 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
FY_094_Mechanika_ Zákon vzájemného působení těles
Téma: Vzájemné působení těles, síla a její měření Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Digitální učební materiál
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _631 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _627 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU 3. NEWTONŮV POHYBOVÝ ZÁKON
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
AKCE A REAKCE.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_DYNAMIKA.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM 3. Newtonův zákon.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
Elektromagnetická indukce
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.08_Tlak_v_kapalinách Datum:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Elektromagnetická indukce
Zákon akce a reakce. Zákon akce a reakce ? Umíš odpovědět Najdeš příklady vzájemného působení těles Co cítíš při stlačení míče Dovedeš vysvětlit pohyb.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_06_NPZ_ZAKON_AKCE_A_REAKCE
Zákon akce a reakce. Zákon akce a reakce ? Umíš odpovědět Najdeš příklady vzájemného působení těles Co cítíš při stlačení míče Dovedeš vysvětlit pohyb.
NEWTONOVY ZÁKONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_29.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NEWTONOVY ZÁKONY.
1. Newtonův pohybový zákon – Zákon síly
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zákon akce a reakce Anotace: DUM; prezentace slouží k zopakování probraného učiva Akce a reakce. Žáci si interaktivně, ústně i písemně opakují učivo. Seznamují se z pojmy, řeší praktické úlohy.

Třetí Newtonův zákon hovoří, že tělesa působí vždy vzájemně. Dva siloměry zapřažené do sebe působí stejnou silou na sebe.

Působí-li jedno těleso silou na druhé, působí i druhé těleso na první. Obě síly mají opačný směr a stejnou velikost. Oba magnety působí na sebe odpudivou silou.

Třetí Newtonův zákon říká: Působí-li jedno těleso silou na druhé, působí i druhé těleso na první. Obě síly mají opačný směr a stejnou velikost.

Žádné těleso se samo od sebe nemůže rozjet, zabrzdit ani zvednout. K tomu potřebuje vždycky nějaké jiné těleso. Co potřebuje bowlingová koule? Potřebuje jiné těleso – člověka, který ji uvede do pohybu.

Z druhého Newtonova zákona víme, že když při srážce auto narazí do stromu, je náraz prudší, pokud jede vozidlo rychleji, tím se rychleji zastaví. (Rychlost a hmotnost vozidla rozhoduje o způsobené škodě). Podle zákona akce a reakce působí auto i na strom. Na stromě nalezneme šrámy.

Pozemní dopravní prostředky se opírají o zem. O co se opírá raketa? Raketa se opírá o plyny, které vznikají hořením. Těchto plynů musí být dostatek a musí proudit velkou rychlostí.

Která síla působí jako akce a která jako reakce? sportovec dopadá na trampolínu auto se rozjíždí fotbalista kopne do míče Sportovec zmáčkne trampolínu = akce, trampolína brzdí sportovce = reakce. Auto tlačí Zemi dozadu = akce, Země tlačí auto dopředu = reakce. Noha urychlí míč = akce, míč zbrzdí nohu = reakce.

Cvičení Co se děje s dělem, které vystřelí náboj? Síla, kterou působí jedno těleso na druhé se nazývá? Síla, kterou působí druhé těleso na první nazveme? Dělo se posune dozadu = reakce. Akce. Reakce.

Zdroje informací RNDr. Martin Macháček, CSc., Fyzika pro 8. ročník základní školy a víceletá gymnázia, nakladatelství Prometheus, 2006, ISBN Kliparty galerie office Kliparty galerie SMART Notebook 11 Vlastní zdroje - obrazový materiál Vlastní zdroje - texty