SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Start.
Název projektu: Škola a sport
Metody dělení složek směsí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3 Autor: Lenka Poláková
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
Chemie a její obory.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Směsi, dělení složek směsí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
Roztoky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Opakování pro chemiky z 8.tříd
Zdravotnický asistent, první ročník Směsi Disperzní soustavy Autor: Mgr. Veronika Novosadová Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 1. ročník / Směsi,
Definice SMĚSI druhy směsí.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Složení roztoku Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
Vlastnosti látek Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
CHEMICKÉ LÁTKY A SMĚSI Složení a třídění směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
2.1 Většina látek jsou směsi
Směsi.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
SMĚSI HRA.
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda např. sůl, voda směsi např. slaná voda

Směsi vznikají smícháním dvou nebo více různých chemických látek mezi složkami směsi nedochází k chemickým reakcím známe směsi pevné, kapalné, plynné

Směsi různorodé stejnorodé částice směsi částice směsi můžeme rozlišit okem, lupou nebo mikroskopem, příklady: žula, písek ve vodě, dým z komínů, olej a voda stejnorodé částice směsi nerozlišíme okem, lupou ani mikroskopem, příklady: vzduch, bronz, sladký čaj, mořská voda

Třídění různorodých směsí suspenze – směs pevné látky a kapaliny emulze – směs dvou kapalných látek, vzájemně nemísitelných pěna – směs plynné látky rozptýlené v kapalině nebo v pevné látce aerosol mlha – směs kapaliny rozptýlené v plynné látce dým – směs pevné látky

Třídění stejnorodých směsí Stejnorodé směsi se nazývají roztoky. Dělíme je podle skupenství: pevné – slitiny kovů kapalné – slaná voda, líh a voda, čaj plynné – zemní plyn

Urči, zda se jedná o různorodou nebo stejnorodou směs: cukr a voda majonéza bramboračka pitná voda pěna na holení deodorant sprej hlína a voda rozpustná káva krém na ruce ocet sůl a voda kouř z kamen šlehačka bronz mléko polystyren

Urči, zda se jedná o různorodou nebo stejnorodou směs: cukr a voda S majonéza R - emulze bramboračka R - suspenze pitná voda pěna na holení R - pěna deodorant sprej R - aerosol (mlha) hlína a voda rozpustná káva krém na ruce ocet sůl a voda kouř z kamen R - aerosol (dým) šlehačka bronz mléko polystyren

Zdroje obrázků: http://www.trionz.co.uk/blog/wp-content/uploads/2011/02/fruit-juice-trion-z.jpg http://zsbohuminska.cz/wp-content/uploads/ch3.jpg http://nd01.jxs.cz/736/804/0aec7c49ed_46140739_o2.jpg http://nd01.jxs.cz/934/506/bf8690d194_36480375_o2.jpg http://www.termokomfort.cz/img/mraky.jpg