Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLOHOVÁNÍ RANĚNÝCH Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Advertisements

ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Metody dělení složek směsí
KRVÁCENÍ Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Oddělování složek ze směsí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VIRY Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Oddělování složek směsí 1
Hmota a její části Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
ATOM Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Dějiny filozofie Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Chemická výroba Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Metody oddělování složek směsí
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Separační metody.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Metody oddělování složek směsí
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Oddělování složek směsí.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 06.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Oddělování složek směsí 2
Copywriting Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi Opakovací otázky
Oddělování složek směsí
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Zdravotnický asistent, první ročník Směsi Disperzní soustavy Autor: Mgr. Veronika Novosadová Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 1. ročník / Směsi,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělící metody používané k oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Autor: Stejskalová Hana
Oddělování složek směsí.
2.1 Většina látek jsou směsi
SMĚSI HRA.
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
Uváděj písmenem typ směsi
Transkript prezentace:

Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko

Škola SOŠ a SOU Milevsko Autor Ing. Václav Žák Název VY_32_INOVACE_07_C_06_Směsi Téma Směsi Datum tvorby Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Anotace a metodické pokyny: Tato prezentace je určena pro výuku předmětu Chemie ve 2. ročníku. Tento předmět je součástí bloku RVP – přírodovědné vzdělávání. Nejdříve probereme, co je to směs, druhy směsí. Dále se zaměříme na oddělování složek směsí. Str. 5 – obrázek sedimentace. Str. 6 – obrázky filtrace, schéma destilačního přístroje. Str. 7 – obrázek – schéma sublimace. Str. 8, 9,10 – na kliknutí se objeví společné úkoly – použijeme funkci pera v Office 2010 při řešení. Materiál je interaktivní a inovativní především díky propojenosti výkladu učitele a samostatné práce žáků, a to za využití ICT.

Směs soustava složená z různých chemicky čistých látek => tzn. ze dvou nebo více látek jednoduchých a) HOMOGENNÍ (,,stejnorodé“, pravé roztoky) - soustava dvou a více složek, ve které neexistuje rozhraní mezi jednotlivými látkami, v celém objemu stejné složení a vlastnosti (např.: vzduch) b) KOLOIDNÍ (nepravé roztoky) - vlastnosti mezi homogenní a heterogenní směsí, látka rozptýlená ve druhé látce, která je v nadbytku (ve formě částic), např.: mlha, gel HETEROGENNÍ (,,různorodé“) - v různých částech svého objemu různé složení a vlastnosti, např.: žula, pěna

Metody oddělování složek směsi krystalizace - izolace pevné krystalické látky z kapalného roztoku odpařením kapaliny sedimentace – oddělení pevné částice v plynu nebo kapalině usazením ObrObr.

filtrace - oddělení pevné látky, která se zachytí na filtru, od kapaliny destilace - oddělení kapalných složek na základě jejich rozdílných teplot varu ObrObr.ObrObr.

sublimace - pomocí zahřívání přechází látka z pevného skupenství do plynného (např.: čistý jod) extrakce (vyluhování) - odělení látek, z nichž jedna je rozpustná ve vhodném rozpouštědle ObrObr.

Vysvětlete, jak lze získat z mořské vody vodu pitnou? Které směsi se mohou rozdělit destilací?

Jakým dělicím postupem se získají při rýžování zlata malá zlatá zrníčka z kalu, z hornin a písku? Vyjmenuj skupenské stavy jednotlivých složek suspenze, emulze.

Uspořádejte následující atomy podle rostoucí hodnoty elektronegativity O, F, H, Na, S, Al Br, C, O, H, Cl, Mg

ZDROJE Obrázky z klipartu Microsoft Power Pointu 2010 BLAŽEK, Jaroslav; FABINI, Ján. Chemie pro studijní obory SOŠ a SOU nechemického zaměření. Praha: SPN, 1999, ISBN