Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 1. listopadu 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Advertisements

VY_32_INOVACE_M.8.20-Thaletova věta-prezentace
OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Globální oteplování Marek tecl 2L.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Globální oteplovaní.
Soustavy kót a kótování opakujících se rozměrů.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Zdravá strava
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Globální změny Zpracoval: Jakub Mach. Osnova prezentace 1.Úvod 2.Osnova prezentace 3.Skleníkový efekt 4.Globální klimatické změny 5.Konec.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 24. září 2012 Ročník: čtvrtý, čtyřleté studium.
POHYBY MOŘSKÉ VODY 6. třída Mgr. Jakub Karásek
STŘEDNÍ EVROPA 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠUMAVSKÁ SUBPROVINCIE
ZEMNÍ PLYN Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 1. listopadu 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Atmosféra Země Název školy
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Globální Oteplování Jméno: Martin Šiška Obor: Technické lyceum
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 26. září 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTA ZNEČIŠTĚNÍ HYDROSFÉRY
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20_FY_B Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozšířením, podmínkami a významem.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Sluneční soustava autor VM:Ondřej.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 24. září 2012 Ročník: čtvrtý, čtyřleté studium.
AUSTRÁLIE A OCEÁNIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_32_PLICNI_VACEK Anotace:Interaktivní výukový materiál v programu Power Point zaměřený na popis plicního.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Oxid uhličitý
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 26. září 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VODSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA SLOVENSKO A ČESKO.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
její znečištění a důsledky
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
VY_32_INOVACE_14_Z_POLÁRNÍ PUSTINY
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
VY_32_INOVACE_13_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - TAJGA
Název : VY_32_inovace_16 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY – TROPICKÝ PÁS
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 1. listopadu 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Základy ekologie Téma: EKOLOGIE X. (vliv globálního oteplování) Metodický list/Anotace: Žáci pochopí vliv globálního oteplování na zvýšenou cirkulaci atmosféry, na šíření některých epidemií, změny v rozložení biomů, tvorbu ozónové díry apod. Budou schopni aplikovat tyto znalosti v rámci prognózy do budoucna. Zdroje: uvedeny na konci prezentace III/2 VY_32_INOVACE_510

EKOLOGIE X. Vliv globálního oteplování RNDr. Rostislav Herrmann Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace

VLIV GLOBÁLNÍHO OTEPLOVÁNÍ Vedle přímého měření ukazují na globální oteplování: –Celosvětový ústup ledovců –Úbytky ploch pokrytých sněhem –Snížení výšky sněhové pokrývky –Zmenšení tloušťky permafrostu –Zkrácení doby zamrznutí řek a jezer –Zvyšování hladiny světového oceánu (v letech 1961–2003 o 1,8 ± 0,5 mm.rok-1) –Zmenšování plochy arktického ledu (od roku 1978 o 2,7 % ± 0,6 % za desetiletí) Také v ČR dlouhodobě ubývá sněhu (je důležitým zdrojem vody v krajině a ovlivňuje bilanci zadržování vody) Podobně u nás zaznamenáváme posunutí doby rašení a kvetení rostlin, hnízdění ptáků apod.

VLIV GLOBÁLNÍHO OTEPLOVÁNÍ Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) v současnosti každoročně umírají desítky tisíc lidí na celém světě na nemoci a zranění související se změnou klimatu V Evropě rozšíření nemocí přenášených klíšťaty a komáry Vliv častějších vln extrémních veder a extrémního chladu (srdeční příhody atd.) Vliv na frekvenci a sílu hurikánů a tajfunů ale není prokazatelný Větší výskyt infekčních nemocí (při oteplení zlepšení podmínek pro vznik epidemií až pandemií např. u malárie) Se zvětšením populací hlodavců hrozí epidemie vztekliny, tularémie aj. Nárůst četnosti nemocí dýchacího ústrojí Nemoci šířené znečištěnou vodou aj.

VLIV GLOBÁLNÍHO OTEPLOVÁNÍ Některé další souvislosti: Polární ledové čepičky Země odrážejí 90 % slunečního záření Naopak, mořská voda asi 80 % záření absorbuje (přijme jeho energii) Proto - čím více ledu odtaje, tím více tepla Země přijme Se změnou teplotních pásem dojde k posunu biomů, podobně se změní jejich plošné rozšíření Předpokládá se úbytek tropických deštných pralesů a nárůst stepních, polopouštních a pouštních oblastí To ovlivní dostupnost a vytváření zásob pitné vody Globální oteplování spolupůsobí při ztenčení ozónové vrstvy

VLIV GLOBÁLNÍHO OTEPLOVÁNÍ Stále ale platí, že v plné míře nejsme příčiny a důsledky vzniku globálního oteplování schopni vyhodnotit To je příčinou neshod při posuzování antropogenních a přirozených vlivů Problematikou je potřebné se zabývat vážně, zároveň ale střízlivě

VLIV GLOBÁLNÍHO OTEPLOVÁNÍ Myslíte si, že globální oteplování může spolupůsobit př snižování biodiverzity? Jaký význam výše biodiverzity má?

ZDROJE Globální oteplování. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Globální oteplování. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: Padl verdikt: Za oteplování může člověk. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: Tropický deštný les. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: KJÓTSKÝ PROTOKOL - DOHODA O SNÍŽENÍ EMISÍ. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: Rýžové pole kdesi na Bali. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: LEE HOPKINS, Ralph. Polar Bear in Svalbard. In: Nationalgeographic.com [online]. [cit ]. Dostupné z: blue/polar-bear-leaping/ ZARZYCKÁ, Karolina. Antarktida. In: Novinky.cz [online]. [cit ]. Dostupné z: PETR, Jaroslav. Taje Antarktida kvůli sopkám?. In: VTM Science [online]. Praha: Mladá fronta, [cit ]. Dostupné z: antarktida-kvuli-sopkam