Měření teploty LC.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
(míra tepelného stavu látky)
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Teploměr. Jednotky teploty
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Měření teploty.
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Měření teploty.
Tato prezentace byla vytvořena
Měření objemu pevného tělesa
MĚŘENÍ ČASU A TEPLOTY.
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Teplota Ing. Radek Pavela.
Teplota a její měření.
Objem LC.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Měříme délku s různou přesností
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vlastnosti látek II.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_20 Název materiáluTeploměry.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_13_Teplota Téma: Prvouka.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
PROJEKT TEPLOTA Vypracovaly : Vanesa Vrbovcová , Klára Kubová , Sofia Bryknerová, Klára Šuláková a Jana Leischnerová.
Měření teploty.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Teplota – souhrnná cvičení I.
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.
Transkript prezentace:

Měření teploty LC

Brrr,to je zima!! Ach, to je ale teploučko!!

Teplota fyzikální veličina značka t jednotka 1°C (Celsiův stupeň) vařící se vody 100°C Teplota fyzikální veličina značka t jednotka 1°C (Celsiův stupeň) Celsiova stupnice http://www.converter.cz/fyzici/celsius.htm teplota tajícího ledu 0°C

Další teplotní stupnice: http://www.converter.cz/fyzici/fahrenheit.htm http://www.converter.cz/fyzici/reaumur.htm http://www.converter.cz/fyzici/kelvin.htm http://www.converter.cz/fyzici/rankine.htm

Měřidlo teploměr a)kapalinový ( rtuťový, lihový) při zahřátí rtuti, lihu o 1°C se objem kapaliny v trubičce zvětší o stejnou hodnotu spirála z bimetalového pásku se zahříváním zkrucuje a posouvá ručičku po stupnici b)bimetalový c) elektrický –změna elektrických vlastností s teplotou barevný - změna barvy látky s teplotou

Zásady správného měření teploty určíme -jednotky stupnice teploměru - hodnotu nejmenšího dílku -rozsah teploměru -teploměr necháme v měřeném tělese do vyrovnání teploty teploměru a tělesa - na stupnici se díváme kolmo -odchylka měření se rovná polovině nejmenšího dílku

Měření teploty kapaliny kapalinu před měřením zamícháme 30 -teploměr upevníme do stojanu, aby se nedotýkal stěn ani dna 20 10

Lékařský teploměr -rozsah 34,5 °C do 42 °C -1 dílek 0,1°C -po změření teploty rtuť neklesá, v zúženém místě se rtuť v dolní nádobce odtrhne od rtuti v trubičce a rtuť zpátky do nádobky neproteče zúžené místo

Hezký den !!!!!!!!!!!

Bimetalový teploměr -učebnice Fyzika pro 6. ročník ZŠ http://homel.vsb.cz/~s1v65/strankyWEB/Studenti/Travnik/sempra1/help.htm