Vážná hudba 2. polovina 20. století
Po válce začali umělci hledat nové cesty, kudy se bude hudba ubírat. Vzniklo 6 hlavních nových hudebních proudů.
Seriální hudba Takřka „matematicky“ tvořená hudba. Pro běžného posluchače je těžko srozumitelná a poslouchatelná. Poslech – Pierre Boulez: Kladivo bez pána (CD 39)
Elektronická hudba Pokusy se zvuky tvořenými elektronickou cestou. Poslech – Karlheinz Stockhausen: Kontakty, elektronická kompozice (CD 40)
Aleatorní hudba Důležitou roli hraje náhoda. Pár vymyšlených motivů umělec dotváří až na pódiu. John Cage
Hudba grafická Hudba je zapsána graficky. Interpret převádí do hudby pocity, které v něm grafický záznam vyvolává. John Cage
Postmodernismus Odmítali experimenty a výboje účastníků Nové hudby. Dovolávali se návratu k jasné hudební formě a melodii, přehlednosti, citlivosti, jednoduchosti, hudebnímu folkloru.
Syntézy Spojení různých hudebních stylů, žánrů. Vzájemné prolínání artificiální a nonartificiální hudby. Spojení počítače s hudebními nástroji. Poslech – Witold Lutoslawski: Benátské hry (CD 41)