Mapa českého Internetu je zčásti přepsána: Malí, velcí a světoví Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 20/11/2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Advertisements

Nový koncept odpadového hospodářství moderních producentů odpadu (logistických areálů, průmyslových firem, obchodních center, apod.)
Vysoká škola ekonomická v Praze květen 2012
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Představení společnosti
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
CO JE TO SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE?
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
„Aby peníze sloužily, nikoliv vládly“ Encyklika „Charitas in veritate“ jako reakce na finanční a ekonomickou krizi a proč se o ní u nás moc nemluví.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Evropské fórum podnikání Rizika předčasného přijetí společné měny Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR 17. září 2008 Vladimír Tomšík.
Návrh spolupráce pro Czech Digital s.r.o.
Zadlužení, inflace, demografie
Akcie téma „Finanční produkty“
Ostrava Česko –polská obchodní komora.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
Český export a zrychlená bankovní a finanční integrace EU
„Z retailu do e-commerce a zpět“ … více otázek než odpovědí… Jitka Dvořáková.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Pohyby na finančních trzích Společnost v potížíchKdo pomohl Bear Stearns JP Morgan(březen 2008) Countrywide FinancialBank of America(červen 2008) Fannie.
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
1 Finanční trhy Ostatní informace Petr Krajcigr
Management podniku.  Otázky  Základní rozdělení převzetí firmy  Základní pojmy  Varianty prodeje  Způsoby prodeje  Klady a zápory  Cena  Podmínky.
Proč slábne spotřeba domácností ? Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Pesimistický spotřebitel: světlo na konci tunelu 17. října 2012 Konferenční.
Co je konvenční nakupování? Synergické efekty osobního a elektronického nákupu Pavlína Hajnová Centers DATA, s.r.o.
Státní fond rozvoje bydlení Konference o sociálním / dostupném / bydlení Jednací sál Senátu Parlamentu ČR JUDr. Ing. Eva Helclová Programy a.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
MOŽNOSTI PODNIKÁNÍ NA UKRAJINĚ
Správný krok ke prosperitě… …ukážeme Vám JAK. NETAX – kdo jsme ? Vize: Stát se vyhledávaným poskytovatelem služeb na českém trhu v oblasti finančního.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Mikroekonomie I Ekonomický růst Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Investice 2011 – Tsunami na finančních trzích? David Navrátil.
Retailing v Rakousku od roku 2006 Kateřina Srnská 2012/2013.
Workshop na téma: „Dej svým nápadům šanci“ Technologické inovační centrum s.r.o.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Zpětné vyhodnocení akvizice
Internetová reklama a reklama pro internetové stránky Školení Market Express.
Za tajemstvím nákupního košíku Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 12/11/2009.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_276.
Pozice odběratelů elektřiny v ČR Seminář SVSE květen 07 K.Šimeček.
TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 MICHAL ŠUSTR COUNTRY MANAGER pro ČESKO, SLOVENSKO a MAĎARSKO ARISTON THERMO CZ s.r.o.
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Jakub Petr. Bez možnosti vyzkoušet si oblečení Větší výběr sortimentu Nižší cena Ušetření času Nakupování z pohodlí Nakupování z pohodlí domova Problémy.
FEL ČVUT, katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd © Oldřich Starý, 2013 Finanční management Americká opce Futures SWAP Opce načasování.
Červenec ’15 AKTUÁLNÍ VÝVOJ NA FINANČNÍCH TRZÍCH Ing. Jiří Opletal, MBA.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Agendové IS MPSV a ÚP Plán konsolidace a rozvoje Petr Krůček 1. náměstek ministryně 29. května 2013.
Raiffeisen investiční společností
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Kvalitou a cenou Čím se u Essens lišíme? REGISTRACE JE ZCELA ZDARMA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Jak na PR (absolutní základ)
Životní cyklus organizace
Nová doba a ekonomika Jaký ekonomický systém je typický pro středověk?
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingové strategie
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
REGIONÁLNÍ STÁLÁ KONFERENCE LIBERECKÉHO KRAJE
Prezentace obchodního plánu
Přehled televizorů vybavených technologií podporující DVB-T2 H
Transkript prezentace:

Mapa českého Internetu je zčásti přepsána: Malí, velcí a světoví Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 20/11/2008

Agenda  Nejvýznamnější vlastnické přesuny na českém Internetu v uplynulém roce a co z toho vyplývá  České nebo zahraniční firmy.. nebo je to jedno?  Fúze a akvizice: mezery zaplňují noví bojovníci  Výhled pro nejbližší roky

Kde leží na českém Internetu peníze?  Portály: 3-4 mld Kč  E-shopy: mld Kč  Internetová reklama celkem: 4-6 mld Kč  Připojení (maloobchod): 4-5 mld Kč  Tvorba webů (a spol.): 2-3 mld Kč  Další nezařazené: 2-3 mld Kč Nepřeceňujme význam portálů: z celkové net-ekonomiky ukusují nějakých 5%!

Nejvýznamnější události roku  Centrum+Atlas v rukou (jiného) finančního investora  Mall, Kasa a Vltava s novými vlastníky, na prodej možná Alza  Jyxo/Blog.cz koupila CME/TV Nova  Miton buduje internetové impérium  Nový hráč Dignity, kupuje Tiscali, Dokina a další

Centrum s Atlasem proti Seznamu?  Zatím bez strategického vlastníka, jen jeden investor nahradil dva  Zánik Atlasu v Centru je zcela logický  Boj se Seznamem za každou cenu se nedá očekávat  Spíše jde o snahu budovat středo- a východoevropské portálové impérium = na českém trhu se mnoho nemění

Seznam: jasná pozice, nejasná strategie  Přesuny minoritního podílu jsou bezvýznamné, majoritní vlastník firmu plně ovládá  Seznam pokračuje v „trhání nízko visících hroznů“, neexpanduje bezhlavě, hromadí hotovost, je pragmatický  Investice letos: Ubytování.cz, Stream.cz (podíl)  Bdělé oko sleduje spíše Google než Centrum, TV Nova než iDnes  Dlouhodobá strategie není zřejmá, nelze vyloučit velkou akvizici v době nízkých cen (deník?)  Prodej Seznamu není na pořadu dne – zvláště ne nyní

Internetová média: mnoho ryb v rybníce  Mnoho prostoru pro všechny, v médiích nelze být monopolním hráčem  Překotný vývoj i akvizice se na rok-dva zadrží (ekonomická krize)  Očekávat se dá organické posilování hlavně u Centra a iDnesu  Bude pořád vznikat hodně start-up médií, prostor je stále obrovský

Internetové obchody: hledání přístavu i finančních zdrojů  Krutá cenová válka víceméně přiměla Kasu i Obchodni- dům.cz k prodejům  Kasa.cz prodána dvakrát? (Arca Capital, nyní HP Tronic?)  Mall.cz akvíruje a expanduje, ale příliš neroste a ziskovost má minimální – získal 700 mil. od finančních investorů  Vltava Stores po těžkých ztrátách s novým majitelem a opouštěním vlastních prodejů  Lídrem trhu je jednoznačně Alza, akvizici nelze vyloučit  Nepřehlížejme takřka „nekonečný“ počet dalších internetových obchodů – každý pěšák může mít v torně maršálskou hůl. Konsolidace trhu velkými retailovými hráči je nevyhnutelná, krize akvizice trhu zpomalí

Centralway prodává, Dignity kupuje  Centralway koupil levně, prodal draho a v nejvhodnější chvíli: Jyxo/Blog.cz, Auto.cz, Invia.cz – jeden z nejúspěšnějších zahraničních investorů, bude jistě pokračovat  Dignity: nová investorská skupina, vlastnická skupina ne zcela jasná, zatím několik projektů (Tiscali, Dokina atd.)

Miton: fabrika na internetové projekty  Po prodeji Stahuj.cz získala firma finanční impuls  Dnes firma startuje či kupuje nový projekt co pár měsíců  Zdaleka ne všechny jsou výdělečné, ale jejich řízení a rozvoj jsou profesionální  Firma nemá jednoznačnou oborovou strategii, využívá příležitostí

Nezapomeňme na:  Menšina v Ataxo za 220 mil. Kč – bublina nebo reálný základ?  Automodul pod Mafru: za dluhy?  Logos prodán Nessu: kdy přijdou na řadu internetoví vývojáři?  Líbímseti.cz: propásli šanci?

Vyhlídky: dívejme se na 2010  Zahraniční strategičtí i finanční investoři v roce 2009 nepochybně omezí svoji aktivitu (kromě „angels“)  Naopak je to ideální příležitost pro české privátní investory disponujícími vlastními penězi i vlastním rozumem  Některé projekty se budou prodávat vynuceně za malé peníze  „Ceny za firmy“ v roce 2009 prudce poklesnou, možná se začnou zvedat v roce 2010  Mnoho smělých plánů může vzít za své

Děkuji za pozornost!