EU-ICT-Ch-9-02 Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_01 - ČÍM SE CHEMIE ZABÝVÁ?
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Voda Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3
Kovy Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 11
STAVBA ZEMĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SLUNCE Přírodověda 5.ročník Gabriela Mikulková 2012.
REDOXNÍ DĚJ RZ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Průmyslové kovy - železo
Měď, stříbro, zlato Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 16
Nebezpečné chemické látky
NEŽIVÁ PŘÍRODA Prvouka 3. ročník Opakovací hra Gabriela Mikulková 2013.
Halogenidy.
Anorganická chemie S O L I VY_32_INOVACE_20 - SOLI.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název šablony: Inovace v chemii 52/CH22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: ZÁKLADNÍ CHEMICKÉ VÝPOČTY.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_02/1/21_Chemie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Redoxní děje = oxidačně redukční
15.1 Vím, co jsou hydroxidy MÝDLA ČIŠTĚNÍ ODPADŮ
Výroba piva Výroba piva Mgr. Ivana Blažíčková
Ch_012_Uhličitan vápenatý
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8-02.
Ch_008_Chemické reakce_Vytěsňovací
VY_52_INOVACE_02/1/34_Chemie
Sulfidy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Kyslík Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 2
Ch_009_Chemické reakce_Podvojná záměna
VY_52_INOVACE_02/1/35_Chemie OXIDY SÍRY A DUSÍKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
Sulfidy Dvouprvkové sloučeniny síry (S) s jiným prvkem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_104.
PaedDr. Ivana Töpferová
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 26 Autor: Lenka Poláková
CZ.1.07/1.1.10/ Chemie 9.ročník Mgr. Daniela Ponertová.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické sloučeniny Předmět:
Oxidy důležité pro stavebníky a malíře
VY_52_INOVACE_02/1/28_Chemie
Redoxní reakce.
Vypracoval: Martin Murys Konzultant: Mgr. Miroslava Zbavitelová
Sloučeniny H y d r o x i d y RZ –
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Oxid uhličitý
Oxidy, které ovlivňují životní prostředí. Co známe z kapitoly Názvosloví organických sloučenin 1 Úkol 1: Doplň text: Oxidy jsou ……….. sloučeniny kyslíku.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Kyseliny - zástupci Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr.
Ch_006_Chemické reakce_Skladné Autor: Vladimír Bělín Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název.
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Sulfidy Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
Ch_094_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kovy-Železo, hliník
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Zlato, Stříbro Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: roč. Stručná anotace: Seznámení se základními.
POVRCH KRAJINY Vlastivěda Pro 4.ročník Gabriela Mikulková 2012.
Měď Cu.
REDOXNÍ REAKCE Chemie 9. ročník
Ch_021_Koroze Ch_021_Chemické reakce_Koroze Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák KOROZE Co má společného ? Spoje jsou „zoxidované“ Auto „kvete“ Potrubí „zkorodovalo“
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Výstup: VY_52_INOVACE_CH.9.21
Redoxní reakce.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VY_52_INOVACE_12 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová ŽELEZO.
Transkript prezentace:

EU-ICT-Ch-9-02 Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446

 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda  Předmět: Chemie  Tematický okruh: Anorganické a organické látky kolem nás  Ročník: 9.  Žáci se seznámí s principem koroze, následky a možným způsobům zpomalení nebo zabránění koroze EU-ICT-Ch-9-02

 Pokus se vysvětlit slovo koroze  Kde koroze probíhá? M. Velechovský

 Koroze – lat. corrodo = rozhlodat McLassus, R. wikipedia.org. ns/b/bb/Rust_and_dirt.jpg (accessed Sept 10, 2011).

 Rozrušení povrchu kovů nebo jiných materiálů (např. hornin či plastů) vlivem chemické nebo elektrochemické reakce s okolním prostředím M. Velechovský

 Pozoruj rychlost koroze v různých prostředích Karel Brož

 Kde probíhala koroze nejrychleji?  Kde probíhala koroze nejpomaleji?  Které faktory urychlují korozi? Karel Brož

 Hlavní složka rzi - červenohnědý hydroxid železitý  V teplém a vlhkém prostředí probíhá koroze rychleji  Zapiš vzorec hydroxidu železitého Daplaza wikipedia.org. PG?uselang=cs (accessed Sept 10, 2011)

 Hydroxid železitý  Fe(OH) 3 Karel Brož

 Zjednodušený zápis chemické reakce:  4 Fe + 3 O H 2 O 4 Fe(OH) 3  Zapiš oxidační čísla všech prvků a rozhodni, zda je koroze železa redoxní reakce.

0 0 I -II III –II I  4 Fe + 3 O H 2 O 4 Fe(OH) 3  Železo se oxiduje  Kyslík se redukuje  Reakce je redoxní

 Měděnka  Vlivem vzduchu, vlhkosti a oxidu uhličitého  Hydroxid a uhličitan měďnatý  Zapiš tyto sloučeniny vzorcem wikipedia.org. (accessed Sept 10, 2011) M. Velechovský

 Hydroxid měďnatý  Cu(OH) 2 wikipedia.org. hydroxid-og.jpg (accessed Sept 10, 2011)

 Uhličitan měďnatý  CuCO 3 wikimedia.commons. ic_copper%28II%29_carbonate.jpg (accessed Sept 10, 2011)

 Tzv. bílá rez – matný šedý povlak  Vlivem vzduchu, vlhkosti a oxidu uhličitého  Hydroxid a uhličitan zinečnatý  Zapiš tyto sloučeniny vzorcem wikimedia.commons. (accessed Sept 10, 2011)

 Hydroxid zinečnatý  Zn(OH) 2  Uhličitan zinečnatý  ZnCO 3 wikimedia.commons. at%C3%BD.PNG?uselang=cs (accessed Sept 10, 2011) C3%BD.PNG

 Účinkem sloučenin síry a vlhkosti  Černý povlak  Korozi urychluje teplota, pot, bakterie wikimedia.commons. (accessed Sept 10, 2011) wikimedia.commons. ang=cs (accessed Sept 10, 2011)

 Jakým způsobem se dá zabránit nebo alespoň zpomalit průběh koroze?

 Ochranným nátěrem barvou magazinpodnikani /2750/2767/2772/2780/pixle.jpg (accessed Sept 10, 2011) M. Velechovský

 Olejováním, mazáním  Izolací materiálu – např. pogumováním  Pokovováním – Zn, Ni, Cr wikipedia.org. (accessed Sept 10, 2011)