Rolové hry na problematiku - přesun brněnského nádraží - výstavba R43 Filip Chvátal.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Advertisements

Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
PROBLEMATIKA ŘEŠENÍ JIHOVÝCHODNÍ ČÁSTI SILNIČNÍHO OKRUHU KOLEM PRAHY
Rekonstrukce severních mostů
Rolové hry na problematiku - přesun brněnského nádraží - výstavba R43 Mgr. Filip Chvátal Prezentace vznikla v rámci projektu OP VK Inovace výuky geografických.
Strategie dopravy MD ČR
Bc. Lucie Ptáková,  Plánované spuštění systému: 2014  = evropská agentura pro vesmírný systém Galileo (GSA)  Bude zajišťovat především navigaci.
Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006
Písemka č. II.  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b, 2 b, 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 50 sekund opisování 
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Uzavírky silnic II/476 a I/11
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Ondřej Hynek. Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Karlův most je původně gotická stavba spojující pravý břeh Vltavy s levým v centru Prahy. Konkrétně se jedná o spojení Starého města (dříve Staré Město.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
Geografie dopravy Práce s literaturou Mgr. Filip Chvátal Prezentace vznikla v rámci projektu OP VK Inovace výuky geografických studijních oborů" (reg.
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Centrum Služeb Budějovická Tisková konference,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Dopravní a liniové stavby
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
znak vlajka Ročníková práce
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
REKULTIVACE Severočeský hnědouhelný revír se rozkládá na přibližně 70 km délky a km šířky mezi městy Ústí nad Labem a Kadaň Severočeský hnědouhelný.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Mgr. Hana hoberlová, ZŠ Rajhrad
DOPRAVA.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
1 Mapy s dopravními informacemi pro WAP Bc. Aleš Daněk – G269 Vedoucí projektu Ing. Jan Růžička Ph.D. Zadavatel firma CAD programy – Ing. Jan Vlčinský.
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Obchvat Prahy duben ’14Bc. Roman Jemelka, Obchvat Prahy – úsek 519 duben ’14Bc. Roman Jemelka,
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
NESEHNUTÍ Brno, srpen 2011 Brněnské občanské iniciativy.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
NABÍDKA POZEMKŮ BUŠTĚHRAD RFK Invest, a.s., sídlem Praha 3, Husinecká 10, PSČ , IČ: zaps. v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP Pelhřimov Jihlava.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP Náměšť nad Oslavou Krajský úřad kraje Vysočina Příloha č. 3.
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY 3. ÚPLNÁ AKTUALIZACE ODBOR ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ A STAVEBNÍHO ŘÁDU KÚ ÚK.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
PRAŽSKÝ OKRUH.
213. ŽOFÍNSKÉ FÓRUM KDO ZASTAVÍ PROPAD STAVEBNICTVÍ?
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Návrh turistického informačního systému v centru Českých Budějovic
Občanská výchova – 6. ročník, Obec, kraj
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
VY_32_INOVACE_16_Brno brno.
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Transkript prezentace:

Rolové hry na problematiku - přesun brněnského nádraží - výstavba R43 Filip Chvátal

Přesun brněnského nádraží

Referendum - při účasti 24,9 % oprávněných voličů se 86 % z nich vyslovilo pro modernizaci a zachování nádraží v centru Jižní centrum zabírá plochu 134,4 hektaru Žádné jiné město nemá takový volný prostor ve svém centru Je hotová první jeho stavba - 1. etapa první části odstavného nádraží

Přesun brněnského nádraží Zájem přesunout nádraží už od počátku 20. století Přesun i autobusového nádraží Vybudování nové trati přímo k nádraží Původní nádraží je bariérou pro rozvoj města jižním směrem Kapacitně nezvládá současný provoz Původní návrhy rychlodráhy (velmi drahé, obtížné zapojení do sítě, možnost zablokování severojižního diametru) Zdroje: tiskove-zpravy.htmlhttp:// tiskove-zpravy.html 99

Varianty vedení rychlostní silnice R 43 Varianta s R43 - Bystrcká (označena B) Dopravu od Tišnova a Svitav do Brna řeší výstavbou čtyřpruhové rychlostní silnice R43 v trase německé dálnice V Bystrci prochází mezi obytnými soubory Bystrc I a Bystrc II, dále po současné hranici rekreační oblasti Brněnské přehrady Roli přivaděče z R43 má plnit silnice II/384 - tzv. přehradní radiála - emisně zatíženým údolím Svratky se zaústěním do velkého městského okruhu (VMO) v Žabovřeskách.

Varianty vedení rychlostní silnice R 43 Varianta s R43 - Komínská (označena K) Tato varianta vychází z Bystrcké varianty a má proto srovnatelný dopravní význam. Vyhýbá se však ekologickým a hygienickým konfliktům Bystrcké varianty s rekreační oblastí Brněnské přehrady, bystrckým sídlištěm a Kníničkami. Varianta s R43 - Holedná (označena Mt) Má však poněkud jiný dopravní význam, neboť neposkytuje samostatnou radiálu pro dopravu ve směru Brno - Tišnov ani na levý břeh Brněnské přehrady Varianta s R43 - Ostrovačická (označena Os) Tato varianta má oproti předchozím variantám jiný dopravní význam. Sloužila by totiž především pro tranzitní dopravu, jejíž objem je a v horizontu 10 let bude vzhledem k cílové a zdrojové dopravě poměrně malý

Rolová hra Rozdělení do skupinek, jež každá bude zastávat určitý názor Vyjednání své jednací pozice ve skupinkách Zvolení zástupce do plenární diskuze Diskuze zástupců s cílem dojití ke kompromisu Skupiny: Politici- opozice, koalice Občanské iniciativy pro variantu 1 a 2 ČD, stavební firmy Zástupci městského a krajského úřadu (odbor reg. rozvoje)