Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5. Téma: Vyjmenovaná slova Autor : Jana Kamená
Z vyjmenovaných slov uveď po třech příkladech: slovesa podstatná jména příslovce přídavná jména _______________
Uveď alespoň 4 příklady vyjmenovaných slov: rostliny zvířata _______________________ Užij tato slova ve větách. To je přece hračka.
Vysvětli význam následujících slov. Která publikace by ti mohla k objasnění významu pomoci? Pokud nevíš, koho požádáš o radu? a) lýko ____________________________________________ b) příbytek _______________________________________ c) vyžle ___________________________________________ d) dmýchat _______________________________________ e) pýřit se ________________________________________
Mezi živočichy se připletla jedna rostlina. Její název je skryt v tajence. 1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) 8) 1. Škodí na polích. 2. Patří mezi nej- menší ptáčky. 3. Přezimuje v jes- kyních koňadra. 5. Malý škůdce polí. 6. Hořká bylina. 7. Nejedovatý plaz. 8. Živí se lýkem.
Rozhodni Děti si hrají na ________________. Pes se zranil na _________________. Žíznivý pes hltavě ________________. Včela snášela do úlu ______________. Neboj se, to není had, to je ________. ____________, co jsi roztrhal. ____________ je ošklivá vlastnost. Pozor na šípek, __________ ! pysku - písku pyl - pil slepýš - slepíš pýcha - píchá
Použité zdroje Literatura: 1) HORÁČKOVÁ M., HUDÁČKOVÁ P., KOŠŤÁK J., KULHAVÁ M., NEČASOVÁ R.- Český jazyk, pracovní sešit pro 5. ročník základní školy: 1. vydání Brno: Didaktis:str