PROPAN - BUTAN CH3 – CH2 – CH3 CH3 – CH2 – CH2 – CH3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Ropa a zemní plyn Ropa vznikla z odumřelých organismů za nepřístupu vzduchu a tlaku nadložních vrstev v průběhu milionů let. Často je doprovázena zemním.
stlačený zemní plyn vs. nafta
Organická chemie organické sloučeniny vznikají životní činností rostlin a živočichů – při látkových přeměnách v organismech jsou základní stavební složkou.
Druhý – učebního oboru „Karosář“
Uhlovodíky VY_32_INOVACE_G2 - 12
ZPRACOVÁNÍ ROPY A JEJÍ PRODUKTY
ALTERNATIVNÍ PALIVA ČESKÁ ASOCIACE PETROLEJÁŘSKÉHO PRUMYSLU A OBCHODU Pracovní skupina pro bezpečnost petrolejářského průmyslu a obchodu.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Chemie Ročník: 9. ročník
Alkany –definice, příklady
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
zdroj: zpracovala: Ema Conevová, VI.B
Alkany Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Výbuch, detonace, deflagrace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_CHE_406.
Fosilní paliva Pojem fosilní pochází z latiny a znamená předvěký, pocházející ze starých usazenin. Mezi fosilní paliva se řadí uhlí, ropa a zemní plyn.
Aromatické uhlovodíky (Areny)
Paliva - energie fosilní paliva = pravěká zkamenělá (uhlí, ropa, zemí plyn)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje znalosti o fosilních palivech, získané.
Alkany.
Užití zemního plynu v dopravě Tisková konference Praha 16. března 2006 Lubomír Kolman, Project Manager RWE Transgas, a.s.
Zdroje uhlovodíků Ropa
Uhlovodíky jako palivo VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
CZ.1.07/1.1.10/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_139.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_108_Zemní plyn AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 9.,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
Písemka lineární uhlovodíky
UHLÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Zdroje organických sloučenin
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
Alkany.
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Fosilní paliva – Zemní plyn
Přírodní zdroje uhlovodíků – rozdělení:  Zdroje fosilní  vznikaly složitými přeměnami těl živočichů a rostlin v průběhu miliónů let  Mezi fosilní.
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
Neobnovitelné (fosilní) zdroje energie zdroje energie Uhlí, ropa, zemní plyn.
ROPA a ZEMNÍ PLYN ROPA   též surová nafta nebo zemní olej   černá olejovitá hořlavá kapalina   směs uhlovodíků (hlavně alkanů) → složeno z C, H,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Chemie.
Ch_032_Zemní plyn Ch_032_Paliva_Zemní plyn Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Ch_031_Ropa Ch_031_Paliva_Ropa Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_05_Významné alkany II Téma.
Ch_034_Průmyslově vyráběná paliva Ch_034_Paliva_Průmyslově vyráběná paliva Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing: Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_02_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Uhlovodíky,
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C9-008 PředmětCHEMIE 9.ROČNÍK.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Organická chemie Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Zpracování ropy D. Snop, V. Koniuk 2015/2016.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.16_PALIVA Název: Paliva.
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Uhlovodíky Chemie 9. třída.
METHAN další názvy: karban bahenní plyn vlastnosti: bezbarvý plyn
VY_32_INOVACE_06_CHEMIE_9.ROČNÍK_06_PALIVA, ROPA
Paliva Benešová Markéta 2015/16.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Alkany a cykloalkany.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Vlastnosti alkanů.
Ropa Sestavily : Veronika Dvořáková Martina Převrátilová
Transkript prezentace:

PROPAN - BUTAN CH3 – CH2 – CH3 CH3 – CH2 – CH2 – CH3

propan (T varu = - 42,6 oC ) butan (T varu = - 0,6 oC ) - za normální teploty plynná směs charakteristického zápachu propan (T varu = - 42,6 oC ) butan (T varu = - 0,6 oC )

hustotu má větší než vzduch - získává se současně při těžbě ropy

- zvýšením tlaku se mění v bezbarvou hořlavou kapalinu (plní se do tlakových lahví)

využití : k topení a vaření v domácnostech i průmyslu (ocelové lahve)

náplň zapalovačů

LPG ekologické palivo pro automobilový průmysl

? Vysvětli značku LPG anglicky liquid petroleum gas česky kapalný ropný plyn

? Proč se LPG zkapalňuje kapalina se lépe převáží, tankuje a v malém prostoru se převeze více „plynu“

? Jaké jsou obavy při využívání LPG paliva? standardně se nevyrábí tolik aut s motory a nádržemi pro LPG (nutná úprava)

riziko výbuchu při havárii malé množství čerpacích stanic riziko výbuchu při havárii

zákaz parkování v podzemních garážích nižší výkon motoru

výhody využívání LPG paliva? nízká hlučnost nízká cena ekologie

Proč hovoříme o LPG jako ekologickém palivu ?

spalováním propan-butanu vzniká oxid uhličitý voda

obsahuje malé množství síry spalování probíhá bez kouře a sazí obsahuje malé množství síry

Veškerá fotodokumentace pochází z :