ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ultrazvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Advertisements

Zvukové jevy-akustika
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 19. Mechanické vlnění – příklady I.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Světelné jevy Optická prostředí Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Šíření zvuku prostředím
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Zvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 18. Akustika
Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 09 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Odraz.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Zvukové jevy Ing. Radek Pavela.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 03 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Šíření.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 6.
Světelné jevy Zrcadla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Některé možnosti výuky akustiky Jiří TesařPetr Bartoš katedra fyziky PF JU Srní 28. –
A K U S T I K A Z V U K O V É J E V Y.
Akustika 3 (rychlost a šíření zvuku)
Měření fyzikálních veličin – Měření času
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Fyzika Zvuk.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Rychlost a šíření zvuku
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Škola:ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:6. Anotace: Elektrický obvod 2 - elektrický proud a elektrické napětí Prezentace.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 19.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Fyzika - akustika Zvukové nosiče. DEFINICE: jedná se o podélné mechanické vlnění, které vnímáme sluchem. Zvukovou soustavu tvoří : zdroj zvuku (tyč, hlasivky,
Odraz zvuku (Učebnice strana 176 – 177) Setká-li se zvuk, který se šíří vzduchem, s překážkou, z části ho překážka pohltí, z části se od ní odráží a šíří.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
O DRAZ ZVUKU Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis tepelného záření, které nevnímáme jenom zrakem, ale i tepelnými.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.09_Rychlost_zvuku_odraz_zvuku.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zvuk, šíření zvuku, zdroje zvuku
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Co už víme o světle, odraz světla, kulová zrcadla
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Výkon: výpočty příkladů z praxe
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Zvukové jevy.
Částicové složení látek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zvukový rozruch Šíření zvukového rozruchu prostředím Ucho jako přijímač zvuku Ultrazvuk Odraz zvuku Ozvěna zvuku Odraz zvuku Ochran a před hlukem autoři.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Transkript prezentace:

ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8. Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8. Anotace: Odraz zvuku Prezentace poskytuje podporu při výkladu o odrazu zvuku. Slouží i jako předloha pro zápis poznámek. Jsou zde zařazeny jednoduché výpočty, otázky a úkoly zaměřené na praxi. Klíčová slova: pohlcení zvuku, odraz zvuku, ohyb zvuku, ozvěna, dozvuk, radiolokátor, sonar Autor: Mgr. Pavlína Nová Datum vytvoření: 30. 5. 2012 Kód: VY_32_INOVACE_FY805 Poznámky: Učebnice: Fyzika pro 8. ročník základní školy, doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Prometheus, 2004

Fyzika 8 Zvukové jevy 5

6. Odraz zvuku k částečnému pohlcení k částečnému odrazu Setká-li se zvuk šířící se vzduchem s překážkou dojde k částečnému pohlcení k částečnému odrazu k ohybu (u malých překážek)

OZVĚNA = odraz zvuku, kdy ucho rozliší dva zvuky (původní a odražený) ucho zachytí dva zvuky, je-li mezi nimi doba alespoň 0,1 s to je při rychlosti zvuku 340 m/s alespoň ve vzdálenost 17 metrů od překážky např. ve skalách

DOZVUK = odraz zvuku, který slyšíme jen jako prodloužení původního zvuku odražený zvuk se vrátí dříve než za 0,1 s (překážka je blíže než 17 m) např. v prázdné místnosti

Odraz zvuku v praxi: koncertní síně, divadla, přednáškové sály – rychlý dozvuk (plnost hlasu, lepší poslech) nádražní haly, letiště, místní rozhlas – smíchání zvuků (nesrozumitelnost) radiolokátor, sonar – letadla, ponorky, rybolov

Otázky a úkoly: Jak daleko je odrážející stěna, když ozvěnu svého hlasu uslyšíš za 2 s po zavolání. Jaká je hloubka moře, jestliže se signál sonaru vrátí za 1,2 s od vyslání? Uveď, kde jsi se už setkal s příznivými nebo nepříznivými účinky odrazu zvuku. Jaký je rozdíl mezi ozvěnou a dozvukem? Kdo musí být ve svém povolání odborníkem na odraz zvuku? Které materiály dobře pohlcují zvuk?

KONEC