Pommerová - Rálišová.  United Nations Educational Scientific and Cultural Organization  jedna ze 14 mezistátních odborných organizací  sídlí v Paříži.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Památky Unesco Česká republika.
Advertisements

Kulturně-historické památky a kulturní zařízení
VY_32_INOVACE_ICT2.5_3-50 Anotace
CESKA REPUBLIKA Foto: Jaíra (Yair) Moreshet Procházka po České zemi a její památky:-) Hudba: WA. Mozart- klarinet Trio Es dur, K. 498, Allegro.
Památky UNESCO v České republice 4. ročník
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
Památky UNESCO v ČR V České republice je do Seznamu
VY_52_INOVACE_ZE.9.40 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Národní parky České republiky
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ ČR 8. ročník
Poznámky pro výuku Předmět: Základy práva
Prezentace (hodnocení dle zadaných podmínek hodnocení prezentace učitelem) 40´ Práce ve skupinách 30´ Seznámení s tématem 10´
Český Krumlov PAMÁTKY UNESCO v ČR neporušena další výstavbou
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_13 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
PŘÍRODNÍ A KULTURNÍ BOHATSTVÍ
CESTOVÁNÍ.
ČESKÉ DĚDICTVÍ UNESCO Jan Janeček.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Kutná Hora,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_19
Jihočeský kraj - procvičování
Kulturní dědictví Monotematický den. UNESCO Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO) byla ustavena v roce UNESCO plní úkoly v oblasti.
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Památky UNESCO v ČR Praha – historické jádro, Vyšehrad.
Kulturně historické památky různého typu a kulturní zařízení
Památky UNESCO v České republice
UNESCO – SVĚTOVÉ DĚDICTVÍ
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Krajinou Vysočiny, ZŠ Stonařov
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
ČR – PAMÁTKY UNESCO K/41, M/01
Kulturní památky UNESCO České republiky – 1. část
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Český Krumlov,
Česká republika: Plzeň Hospodářský zeměpis
Předmět: Regionální turistické služby Ročník: IV. Téma: Regiony ČR
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, UNESCO,
Vypracovaly:Martin Šebrle a Honza Melezínek 9.A 8.prosince.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Česká republika Ochrana přírody a krajiny
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Znáš Víš, které to jsou ? PAMÁTKY UNESCO V ČR
TURISTICKÉ OBLASTI JIHOMORAVSKÉHO KRAJE C Z.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; C Z.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školy Soukromá střední odborná škola Frýdek-Místek, s.r.o. Název materiálu VY_32_INOVACE_375_VES_15 Autor Mgr.
Anglický název: United Nations Organization Český název: Organizace spojených národů.
HLAVNÍ PAMÁTKY ČESKÉ REPUBLIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: AZ kvíz – přírodní poměry ČR Číslo: EU DUM 6_17 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Památky.
VY_32_INOVACE_Vac_III_12 Památky UNESCO v ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Současnou podobu dala zámku novogotická přestavba ve stylu tudorské gotiky z let , jejímž autorem byl Jiří Wingelmüller. Část barokního zdiva.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_09_Jihomoravský.
Památky UNESCO v České republice České dědictví UNESCO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
CHŘIBY Základní informace: Nejvyšší bod: Brdo – 587 m. n. m.
UNESCO „…války se rodí v mysli lidí, je třeba v mysli lidí vybudovat obranu míru…“ Úryvek z preambule Ústavy UNESCO Radka Bordes, vedoucí tajemnice ČK.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
Kraj Vysočina. Kraj Vysočina Kde leží Česká republika v Evropě?
Metodický list / anotace:
Jihočeský kraj. Jihočeský kraj Kde leží Česká republika v Evropě?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu (anglicky United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, UNESCO) je jedna ze 14 mezistátních.
KUTNÁ HORA unikátně zachované a neporušené historické jádro města s chrámem sv. Barbory je zapsáno na seznamu UNESCO od r ve středověku byla druhé.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Města České republiky kvíz 3.část Autor materiálu: Mgr. Martin Holý
UNESCO Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_02_UNESCO.
Základní škola Záhumení Rožnov pod Radhoštěm
Předmět:Vlastivěda Ročník: IV. Tematický celek: Česká republika
Transkript prezentace:

Pommerová - Rálišová

 United Nations Educational Scientific and Cultural Organization  jedna ze 14 mezistátních odborných organizací  sídlí v Paříži  hlavní úkol: usilování o udržení mezinárodního míru rozvíjením spolupráce v oblasti výchovy, vědy a kultury prosazováním úcty k lidským právům právnímu řádu

 založena 4. listopadu 1945 v Londýně podepsáním Ústavy  podepsání se zúčastnilo 20 zakládajících států, např. Austrálie, Čína, Egypt, Československo, Mexiko nebo USA  v současné době má UNESCO 195 členů

 Generální konference UNESCO  zástupci všech členů  konference se koná jednou za dva roky  Výkonná rada UNESCO  dohlíží na realizaci plnění programu přijatého GK  Sekretariát  výkonná a servisní složka UNESCO  v čele je generální ředitel (Koichiro Matsuura, JAP)

 dobrovolný svazek českých měst a obcí ČR, na jejichž území se nachází památka zapsaná na seznam UNESCO  zakladatelská listina byla podepsána 29. června 2001  sídlí v Litomyšli

 ČESKÝ KRUMLOV  PRAHA  TELČ  ŽĎÁR NAD SÁZAVOU  LITOMYŠL  LEDNICKO-VALTICKÝ AREÁL  SLOVÁCKÝ VERBUŇK  KUTNÁ HORA  KROMĚŘÍŽ  HOLAŠOVICE  OLOMOUC  BRNO  TŘEBÍČ

 hradní a zámecký komplex s barokním divadlem  středověké uličky a kamenné domky

 Malá Strana, Hradčany, Staré a Nové Město  Pražský Hrad, katedrála sv. Víta, Karlův most

 renesanční a barokní měšťanské domy  renesanční zámek

 poutní kostel zasvěcený sv. Janu Nepomuckému  18. stol. - barokní gotika, tvar pěticípé hvězdy

 renesanční arkádový zámek v italském stylu  unikátní sgrafitové výzdoby fasád a štítů

 barokní a novogotické zámky, drobné stavby v romantickém stylu, krajina v anglickém stylu

 historické jádro spjato s dolováním stříbra  chrám sv. Barbory, katedrála Nanebevzetí Panny Marie v Sedlci v duchu barokní gotiky

 středoevropské barokní sídlo vysoké šlechty  Podzámecká zahrada v anglickém typu  raně barokní libosad Květná zahrada

 tradiční středoevropská vesnice  venkovské stavby – „jihočeské selské baroko“

 pamětní sloup, typická památka pro střední Evropu  ve stylu „olomouckého baroka“

 jedno z nejvýznamnějších funkcionalistických děl  ocelový skelet bez nosných zdí, otevřený prostor

 unikátní příklad soužití židovské a křesťanské kultury od středověku až do 20. století

 improvizovaný mužský tanec skočného charakteru  součástí je předzpěv taneční písně  jihovýchodní část Moravy – Slovácko

 velkoplošné území vyhlášení v rámci UNESCO „Člověk a biosféra“  světová síť obsahuje všechny základní biomy Země  BÍLÉ KARPATY  KRKONOŠE  KŘIVOKLÁTSKO  ŠUMAVA  TŘEBOŇSKO  BIOSFERICKÁ REZERVACE DOLNÍ MORAVA

 území okresů Hodonín, Uherské Hradiště a Zlín  bilaterální (ČR – Slovensko)  typický ráz Bílých Karpat – květnaté louky s roztroušenými dřevinami  kriticky ohrožené druhy rostlin -> patří mezi nejcennější luční biotopy v Evropě

 okres Turnov, Semily a Jablonec n.N.  bilaterální (ČR – Polsko)  vzácné druhy živočichů a rostlin, několik endemitů  nejvyšší hora Sněžka

 povodí řeky Berounky  významné území s ptačí oblastí  smíšené lesy – bučiny, doubravy, skalní stepi – pleše, hojný výskyt tisu červeného  turistické cesty, cyklostezky, vodáctví, horolezectví  návrh na zřízení NP  první lesnický park v Čechách (2010)

 bilaterální (ČR – Německo)  výjimečné biotopy – např. Boubínský prales, Královský hvozd s Černým a Čertovým jezerem  chrání vysoce hodnotnou krajinu  lokality ochrany výjimečných druhů rostlin a živočichů

 okres Jindřichův Hradec  ochrana kulturní krajiny poznamenané člověkem  významná Ptačí oblast  rybníky – největší rybník v ČR Rožmberk, rašeliniště, Niva meandrující řeky Lužnice, pískovny

 kousek od Brna, na hranicích s Rakouskem a Slovenskem  stepi, lesy, louky, vinice, pole, niva řeky Dyje  nejrozsáhlejší území tvrdého luhu a lužních luk ve střední Evropě  vyplněné rybníky a krajina vytvořená člověkem  Pálava, Lednicko-Valtický areál

 Louvre, Paříž  Muzeum voskových figurín Madame Tussaud, Londýn  Prado, Madrid  Egyptské muzeum, Káhira  Ermitáž, Petrohrad  Metropolitní muzeum umění, New York  Národní antropologické muzeum, Mexiko  Pergamonské muzeum, Berlín  Puškinovo muzeum umění, Moskva  Uměleckohistorické muzeum, Vídeň

  virtuální 3D prohlížení interiérů necelých 20 světových galerií a muzeí  na seznamu je i pražská Kampa

 cs.wikipedia.org/wiki/UNESCO  cs.wikipedia.org/wiki/Biosférická_rezervace      A&feature=related&fb_source=message