Základy marketingu část 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Advertisements

Vize, Strategie, Cíle.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Benchmarking nepřetržitý a systematický proces porovnávání a měření produktů, procesů a metod vlastní organizace s těmi, kdo byli uznáni jako vhodní pro.
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Význam informací v podnikání
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Základy marketingu šestá přednáška
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
úvod pojetí a obsah marketingu
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Model struktury strategického managementu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
MARKETING Přednáška P
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Analýza hodnot zákazníka
Portfolio analýza Model GE
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Základy marketingu část 2. Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013 Základy marketingu část 2. Ing. Monika Dobešová

Posuny v marketing managementu Základy marketingu Posuny v marketing managementu Marketing dělá každý: - společná týmová práce všech oddělení - hladký management klíčových procesů Každý zaměstnanec musí chápat zákazníky jako zdroj prosperity společnosti. Uspořádání společnosti podle segmentů zákazníků Kupování více zboží a služeb zvenčí To znamená: předávat jinam ty činnosti, které jiní dělají laciněji a lépe, ale udržet si činnosti klíčové. Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu Práce s méně dodavateli v „partnerském vztahu“ - partnerské dohody s klíčovými dodavateli a distributory Nutnost objevovat nové trhy - nespoléhat jen na své minulé silné stránky - potřeba neustále se pohybovat vpřed s marketingovými programy, inovacemi výrobků i služeb Permanentně vyhledávat výhody na vysoce konkurenčních trzích. Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu Důraz na nehmotná aktiva - značka, zákaznická základna, zaměstnanci i vztahy s distributory tvoří část tržní ceny dostupnost produktů na internetu - nonstop přístup zákazníků k nabídkám - detailní popis produktů, fotky, videa - porovnání, zjišťování nejlepších prodejců a cen - recenze a doporučení zákazníků Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu Snaha být nejlepší firmou pro dobře definované cílové trhy. Soustředění se na celoživotní hodnotu zákazníka - společnosti se soustředí na udržení zákazníka - získání nového zákazníka může být až 5x nákladnější Snaha odhadnout celoživotní hodnotu individuálního zákazníka a vytvořit tržní nabídku a cenu tak, aby na zákazníkovi vydělávali v delším časovém horizontu. Ing. Monika Dobešová

Strategické plánování Základy marketingu Strategické plánování Marketingový plán je ústředním nástrojem k řízení a koordinaci marketingových činností. Plánuje se na dvou úrovních: 1. Strategické plány Rozpracovávají cílové trhy a hodnotovou nabídku, která má být nabízena a která je založena na analýze nejlepších tržních příležitostí. Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu 2. Taktické plány Specifikují marketingové taktiky, včetně vlastností výrobku, propagace, obchodování, tvorby cen, prodejních kanálů a služeb (servisu). Pro přípravu plánů na obou úrovních jsou nezbytné informace od všech pracovníků v důležitých funkcích. Plány jsou realizovány na příslušných úrovních společnosti. Výsledky jsou sledovány a v případě nutnosti napravovány. Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu Strategické plánování se sestává z následujících aktivit: definice poslání společnosti - pomáhá vést a inspirovat zaměstnance - signalizuje, co je pro firmu důležité analýza (SWOT) - externích příležitostí a hrozeb - interních silných a slabých stránek formulace - cílů a strategie shromažďování zpětné vazby provádění kontroly Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu Strategické plánování se provádí v kontextu firmy. Její důležitou složkou je kultura firmy. Vejdete-li do jakékoliv firmy, první věc, která vás zaujme, je její kultura - způsob: jak se lidé oblékají jak spolu mluví jak vítají zákazníky … Kultura firmy se vyvíjí a přenáší přímo od osobností a návyků nejvýše postavených manažerů k jejím zaměstnancům. Ing. Monika Dobešová

Marketingový informační systém Základy marketingu Marketingový informační systém Společnost s lepšími informacemi: - má výhodu před konkurencí - může si lépe zvolit trhy, vytvořit lepší nabídky -provádí lepší marketingové plánování. Získané informace je třeba třídit a rozdělovat směrem k marketingovým manažerům. Marketingový informační systém (MIS) Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu MIS má tři složky: Systém interních záznamů Systém shromažďování a třídění informací Systém marketingového výzkumu Ing. Monika Dobešová

Marketingový výzkum Základy marketingu Dobří marketéři chtějí mít informace, které jim pomohou interpretovat minulé výkony i plánovat budoucí aktivity. Marketér potřebuje informace: Včasné Přesné Použitelné A to o spotřebitelích, konkurenci a jejich značkách a cenách. Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu Marketéři potřebují činit ta nejlepší možná krátkodobá (taktická) a dlouhodobá (strategická) rozhodnutí. Zjišťování názorů spotřebitelů, jejich nákupního chování a pochopení jejich marketingových důsledků může vést: k úspěšnému uvedení výrobku na trh k následnému růstu značky. Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu Marketingový výzkum je spojen se systematickým: plánováním shromažďováním analyzováním hlášením údajů s vazbou na zjištění jejich důležitosti. Marketingový výzkum lze provádět vlastními silami nebo ho lze zadat externí agentuře. Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu Šest kroků efektivního marketingového výzkumu: Krok – definování problému Krok – tvorba výzkumného plánu Krok – shromažďování informací Krok – analýza informací Krok – prezentace závěrů Krok – rozhodování Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu 1. Krok – definování problému Nesmí být stanoven příliš úzce ani široce. 2. Krok – tvorba výzkumného plánu Nutno předem znát jeho cenu (možné náklady). Rozhodnout o zdrojích dat, výzkumných metodách, nástrojích, souborech respondentů… 3. Krok – shromažďování informací Tato fáze je nejnákladnější, nejvíce náchylná k chybám. Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu Čtyři hlavní problémy s respondenty ve 3. kroku, tzn. při sběru informací: Někteří nebudou opakovaně k zastižení Jiní spolupráci odmítnou Někteří odpovídají předpojatě nebo nepoctivě A konečně i někteří dotazovatelé jsou také předpojatí nebo nepoctiví. Základem úspěchu je získat ty správné respondenty. Jak tedy na primární data? On-line výzkumem, formou her … Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu Pozitiva on-line výzkumu ( + ) Je lacinější (až o polovinu) a jeho návratnost může činit až 50% je rychlejší (až 80% cílových odpovědí lze získat do 48 hodin) Lidé jsou upřímnější než při osobním nebo telefonickém rozhovoru Je všestrannější a zábavnější než verze s tužkou a papírem (3D modely výrobků) Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu Proti on-line výzkumu ( - ) Ne všichni jsou k internetu připojení Ti, co jsou připojeni jsou technicky vzdělanější lidé Výzkum musí dosáhnout na více spotřebitelských segmentů trhu Technologické problémy a nedůslednosti (různé prohlížeče, operační systémy…) Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu 4. Krok – analýza informací Třídí se data, zjišťuje se četnost jejich rozšíření, spočítají se průměry, hodnoty rozptylu pro nejdůležitější proměnné. Cíl: učinit závěry ze shromážděných informací. 5. Krok – prezentace závěrů Výzkumník by měl předat závěry relevantní k důležitým marketingovým rozhodnutím, před kterými stojí vedení. 6. Krok – rozhodování Manažeři, kteří zadali tento výzkum, musí zvážit jeho výsledky. Je možné, že zadají další navazující výzkum. Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu A na závěr … Dva klipy z nejinovativnějších reklam roku 2012. Ing. Monika Dobešová

KONEC 2. ČÁSTI DĚKUJI ZA POZORNOST. Základy marketingu KONEC 2. ČÁSTI DĚKUJI ZA POZORNOST. Ing. Monika Dobešová

Základy marketingu Zdroj: KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management 12. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5. Ing. Monika Dobešová