Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A
Úvod Počítačová 3D grafika je označení práci s trojrozměrnými objekty Převod 3D objektů do 2D zobrazení se nazývá renderování Nejznámějším využitím je tvorba filmů nebo počítačových her
Historie Termín "počítačová grafika" poprvé použil William Fetter. Prvním zobrazením byla animace s názvem Budoucí svět. Výzkum probíhal na mnoha místech převážně v USA. Nejvýznamnější roli v tomto oboru sehrála Univerzita v Utahu.
Modelování Modelování je proces tvarování a vytváření 3D modelu, reprezentován několika způsoby. Modely mohou být vytvořeny: Na počítači člověkem pomocí modelovacího nástroje. Podle dat získaných měřicím přístrojem z reálného světa. Na základě počítačové simulace. Konvice z Utahu, nejslavnější 3D model
Texturování Textura je obrázek, kterým je „obaleno“ těleso. Pomocí textur je možné dosáhnout velmi dobrých výsledků. Každý bod na povrchu tělesa má kromě souřadnic X, Y, Z ještě 2 souřadnice U a V. Proces umísťování textury na povrch tělesa se nazývá „UV mapování“.
Renderování Renderování převádí model na obrázek, pomoci simulací light transport, nebo non-photorealistic renderováním. Dvě základní operace v renderování jsou doprava(transport) a rozptyl(scattering) Tyto kroky vykonává počítačový 3D grafický software, nebo 3D grafické rozhraní (3D Graphics API). 3D projekce nám dovoluje trojrozměrný obrázek vidět dvourozměrně.
Software pro 3D grafiku 3ds MAX (Autodesk) je používán ve filmu, televizi, video hrách a architektuře pro Windows a Apple. Může být rozšířeno a upraveno přes SDK nebo skripty použitím Maxscript. Maya (Autodesk) je momentálně používáný ve filmovém, televizním a herním oboru. Maya je vyvíjena několik let jako programová platforma. Cinema 4D (MAXON) je používaná nejčastěji ve filmech pro 2.5d práci. SketchUP Pro (Google) obsahuje sketchové modelování.
V trojrozměrné grafice je možné dosáhnout velmi realistických výsledků
DĚKUJI ZA POZORNOST