Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA v zábavním průmyslu
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Autodesk Academia Fórum 2008
Počítačová grafika.
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
Microsoft 5. Windows Live Essentials. Co je Windows Live Essentials ? Balíček moderních aplikací Dostupný zdarma V českém jazyce Další vývoj.
Rastrová a vektorová grafika
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA HELENA MYNAŘÍKOVÁ.
Programová rozhraní pro grafické adaptéry
Softwarový systém DYNAST
Ú VOD DO MULTIMÉDIÍ Vypracovaly: Tereza Peřinová, Iva Hovorková.
Počítačová grafika - úvod
Vektorová a bitmapová grafika
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
3D GRAFIKA ÚVOD DO 3D & Základy zobrazování
Modelování v prostoru.
Počítačová grafika, prezentace
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Počítačová grafika.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_057 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autodesk – 3Ds Max Chrbolková Markéta. Obsah 1.O programu 3Ds Max 2.Využití 3.Praktické ukázky 4.Formát DWF 5.Užitečné odkazy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Databázové modelování
Diplomová práce Valašské muzeum v přírodě - virtuálně vedoucí: doc. Ing. Petr Rapant CSc. kontakt: konzultant VMP : Jaroslav Polášek.
Počítačové komponenty Jiří Vohradský. Co je počítač? Počítač je zařízení pro zpracování informací. Informace jsou v počítači ve formě různých druhů dat.
1 Prezentace - Úvod Ing, Jiří Hejhal. 2 Moudrost Nestačí jenom být dobrý. Musí se to dát vědět.
Utility pro zpracování grafiky JPEG Resampler Aplikace pro resamplování JPEG souborů Různá nastavení (rozlišení, rozměry, velikost souboru atd.)
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava Hornicko-geologická fakulta Institut ekonomiky a systémů řízení obor Geografické informační systémy.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Pokročilé architektury počítačů (PAP_08.ppt) Karel Vlček, katedra Informatiky, FEI VŠB Technická Univerzita Ostrava.
Počítačová grafika, prezentace
Google a ArcGIS Nové možnosti v 3D vizualizaci Autor: Stanislav POPELKA Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Kamil VYKOPAL GISáček 2008.
Autor: Vedoucí práce: Lenka Žaludová Mgr. Miloš Prokýšek.
Aplikace vývojových technik Augmented Reality hra Bronislav Ryba, Štěpán Mračko.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov. Úvod Počítačová 3D grafika je označení práci s trojrozměrnými objekty. Převod 3D objektů do 2D zobrazení se nazývá.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Metody vytváření biomechanického modelů
Počítačová podpora konstruování
Publikujeme s Autodesk MapGuide v.5.0 Ing. Jan Růžička, Dr. Ing. Jiří Horák VŠB-Technická univerzita Ostrava
CAD V - GIS Mgr. Jiří Čtyroký Ph.D Ing. Martin Šilha.
3D MODELOVÁNÍ - teorie „HIGH TECHNOLOGY – další vzdělávání v 3D technologii“, registrační číslo projektu CZ.1.07/3.2.10/ Ing. Jiří Bukvald.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
 MS-DOS (Microsoft Disk Operating System) je operační systém firmy Microsoft, který patří do rodiny mnoha podobných a kompatibilních DOS systémů pro.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
DIGITÁLNÍ MÉDIA Filip Uhlíř
Datové formáty grafiky
Grafické programy - opakování
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Úvodní hodina IKT IUVENTAS, s.r.o.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Vytvoření 3D modelu hračky – Game Boy v programu Cinema 4D
Vytvoření 3D modelu hračky – Game Boy v programu Cinema 4D
Google Sketchup (I. Část)
Informatika – Grafika.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A

Úvod Počítačová 3D grafika je označení práci s trojrozměrnými objekty Převod 3D objektů do 2D zobrazení se nazývá renderování Nejznámějším využitím je tvorba filmů nebo počítačových her

Historie Termín "počítačová grafika" poprvé použil William Fetter. Prvním zobrazením byla animace s názvem Budoucí svět. Výzkum probíhal na mnoha místech převážně v USA. Nejvýznamnější roli v tomto oboru sehrála Univerzita v Utahu.

Modelování Modelování je proces tvarování a vytváření 3D modelu, reprezentován několika způsoby. Modely mohou být vytvořeny: Na počítači člověkem pomocí modelovacího nástroje. Podle dat získaných měřicím přístrojem z reálného světa. Na základě počítačové simulace. Konvice z Utahu, nejslavnější 3D model

Texturování Textura je obrázek, kterým je „obaleno“ těleso. Pomocí textur je možné dosáhnout velmi dobrých výsledků. Každý bod na povrchu tělesa má kromě souřadnic X, Y, Z ještě 2 souřadnice U a V. Proces umísťování textury na povrch tělesa se nazývá „UV mapování“.

Renderování Renderování převádí model na obrázek, pomoci simulací light transport, nebo non-photorealistic renderováním. Dvě základní operace v renderování jsou doprava(transport) a rozptyl(scattering) Tyto kroky vykonává počítačový 3D grafický software, nebo 3D grafické rozhraní (3D Graphics API). 3D projekce nám dovoluje trojrozměrný obrázek vidět dvourozměrně.

Software pro 3D grafiku 3ds MAX (Autodesk) je používán ve filmu, televizi, video hrách a architektuře pro Windows a Apple. Může být rozšířeno a upraveno přes SDK nebo skripty použitím Maxscript. Maya (Autodesk) je momentálně používáný ve filmovém, televizním a herním oboru. Maya je vyvíjena několik let jako programová platforma. Cinema 4D (MAXON) je používaná nejčastěji ve filmech pro 2.5d práci. SketchUP Pro (Google) obsahuje sketchové modelování.

V trojrozměrné grafice je možné dosáhnout velmi realistických výsledků

DĚKUJI ZA POZORNOST