Porovnávání přímek v rovině

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Advertisements

Vzájemná poloha dvou kružnic
Rozdělení úhlů podle velikosti
Základní věty stereometrické 2.část
Vzájemná poloha přímek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Analytická geometrie II.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Přímka je nekonečně dlouhá, tenká křivka, která je dokonale rovná
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Vzájemná poloha dvou rovin- různoběžné
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Metodický list Materiál je určen pro 4. ročník 6letého Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia, lze ho využít při opakování.
Množinová symbolika.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní věty stereometrické 1.část
Vzájemná poloha dvou kružnic
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Hlují čísla na desetitisíce
Vzájemná poloha dvou přímek
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
Vzájemná poloha přímek daných obecnou rovnicí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Geometrické značky a zápisy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Elektronická učebnice - I
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzájemná poloha dvou přímek
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Vzájemná poloha tří rovin
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
Přednáška č. 2 Kótované promítání. Opakování
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ A ZÁKLADNÍ ŠKOLA
Kótované promítání – zobrazení dvojice přímek
Vzájemná poloha dvou kružnic
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Co mají společného tyto obrázky???
Vzájemná poloha dvou rovin
Vzájemná poloha dvou přímek v prostoru
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzájemná poloha dvou geometrických útvarů – procvičování
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Dvourozměrné geometrické útvary
Matematika Vzájemná poloha přímek a rovin
Dvourozměrné geometrické útvary
Vzájemná poloha přímky a roviny
Bodu a přímky. Dvou přímek.
Dvourozměrné geometrické útvary
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
MATEMATIKA Odchylka přímek a rovin 1.
Dvourozměrné geometrické útvary
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Transkript prezentace:

Porovnávání přímek v rovině

Opakování:

Jak označujeme přímku? Přímku označujeme malým psacím písmenem. Přímku označujeme dvěma body, které leží na přímce. A B

Spočítej všechny přímky na obrázku: D F G H

Celkem byly čtyři. D G C H

Vzájemná poloha dvou přímek v rovině

přímky o, p jsou různoběžky Mají společný bod M ( průsečík různoběžek).

přímky o, p jsou rovnoběžky Nemají žádný společný bod. Zapisujeme o p. Čteme: Přímka o je rovnoběžná s přímkou p.

Jaký je tedy rozdíl mezi přímkami různoběžnými a rovnoběžnými? Přímky různoběžné mají Přímky rovnoběžné nemají společný bod M, společný žádný bod. Který se nazývá průsečík.

Pozor ! Průsečík dvou různoběžných přímek nemusí být vyznačen na obrázku ! P

Procvičování:

Jaká je vzájemná poloha těchto přímek? Přímka o a přímka procházející body M, N jsou přímky různoběžné. Mají společný bod – jejich průsečík, který však leží mimo obrázek.

Přímka p je s přímkou o různoběžná. Mají společný bod P, jejich průsečík.

Přímka p a přímka procházející body R, S jsou rovnoběžné. Přímka o je k přímkám různoběžná. S přímkou p má společný bod K – jejich průsečík.