Geometrické značky a zápisy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

autor: RNDr. Jiří Kocourek
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Úhel, rozdělení úhlů podle velikosti
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Přímka je nekonečně dlouhá, tenká křivka, která je dokonale rovná
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Matematika Lichoběžník.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
 př. 5 výsledek postup řešení Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Největší společný dělitel
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Obsah (čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník)
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Hlují čísla na desetitisíce
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Porovnávání přímek v rovině
HRAJEME SI S ČÍSLY ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_19 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Obvod (trojúhelník, obdélník, čtverec)
2.přednáška Mongeova projekce.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
17..
VY_32_INOVACE_33-03 III. Zobrazení přímky.
afinita příbuznost, vzájemný vztah, blízkost
Bod, přímka, rovina, prostor
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzdálenost rovnoběžných rovin
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ A ZÁKLADNÍ ŠKOLA
2.KÓTOVANÉ PROMÍTÁNÍ Označíme: s směr promítání, sp
Trojúhelník Geometrie pro 3. třídu.
25.
Známe-li délku úhlopříčky.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzájemná poloha dvou geometrických útvarů – procvičování
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Rovnoběžníky, lichoběžníky. Rovnoběžník Rovnoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné. Protější strany mají stejnou délku.
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
Základní geometrické rovinné útvary 1
VY_32_INOVACE_geometricketvary-trojuhelnik_20
Bodu a přímky. Dvou přímek.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Transkript prezentace:

Geometrické značky a zápisy Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_161

B A C B A Body značíme velkými tiskacími písmeny: A, B, C x x x Úsečku označujeme dvěma velkými písmeny – krajními body: AB B zápis délky úsečky: A IABI = 6 cm

Přímku označujeme: jedním malým písmenem: a znakem pro přímku a dvěma velkými tiskacími písmeny: AB B a A Polopřímku označujeme: znakem pro polopřímku a dvěma velkými tiskacími písmeny (první písmeno označuje počátek polopřímky) CD D C

Pokud bod leží (neleží) na úsečce, polopřímce, přímce, používáme znak: Є Є D B a C A Píšeme: Čteme: A  a Bod A leží na přímce a. C BD Bod C leží na přímce BD. C  AB Bod C leží na úsečce AB. D  AB Bod D neleží na úsečce AB.

Vzájemná poloha dvou přímek: Přímka a je rovnoběžná s přímkou b. Přímka a je kolmá k přímce b. a b a a  b a  b b Přímky a, b jsou různoběžné. a  b a C Bod C je průsečík přímek a, b. b Cab

Vytvoř co nejvíce různých zápisů odpovídajících obrázku: G A F H x f Dokážeš vymyslet 20 zápisů?

AB; IABI = 7 cm C; C   AB; IACI = 10 cm p; p   AB; C  p Rýsuj podle zadání: AB; IABI = 7 cm C; C   AB; IACI = 10 cm p; p   AB; C  p D; Dp; DC d; d  AB; D d