Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lineární perspektiva užívá místo S2 název H
Advertisements

Krychle ABCDA´B´C´D´s podstavou ABCD v obecné rovině a
Průsečík přímky a roviny
2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
Kótované promítání – úvod do tématu
VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
z Axonometrie Z O Y X x y Zobrazení útvaru ležícího v půdorysně
Zářezová metoda Kosoúhlé promítání
Otáčení roviny.
Konstruktivní geometrie
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Otočení roviny do průmětny
ZOBRAZENÍ TĚLESA V OBECNÉ ROVINĚ
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Zářezová metoda Kolmé průměty objektu  Axonometrie objektu
Koule a kulová plocha v KP
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik.
VY_32_INOVACE_33-07 VII. Zobrazení roviny.
2.přednáška Mongeova projekce.
Středové promítání na jednu průmětnu
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
Kótované promítání – hlavní a spádové přímky roviny
Středové promítání dané průmětnou r a bodem S (Sr) je zobrazení prostoru (bez S) na r takové, že obrazem bodu A je bod A‘=SAr. R – stopník přímky.
VY_32_INOVACE_33-03 III. Zobrazení přímky.
Úsečka Ve skutečné velikosti se úsečka zobrazí jen tehdy, leží-li v rovině rovnoběžné ( totožné) s průmětnou p nebo n. To znamená, že pokud je půdorys.
Pravoúhlá axonometrie
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
afinita příbuznost, vzájemný vztah, blízkost
Kosoúhlé promítání.
Kótované promítání – zobrazení roviny
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
VY_32_INOVACE_KGE.4.52 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Strojírenství Technické kreslení Technické zobrazování (ST15)
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Střední škola stavební Jihlava
Otáčení roviny - procvičení
Střední škola stavební Jihlava
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Březen 2015 Gymnázium Rumburk
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
Přednáška č. 2 Kótované promítání. Opakování
2.KÓTOVANÉ PROMÍTÁNÍ Označíme: s směr promítání, sp
VY_32_INOVACE_33-04 IV. Zobrazení úsečky.
Skutečná velikost úsečky
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
VIII. Bod a přímka v rovině
Co dnes uslyšíte? Afinita Důležité body a přímky.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
XVIII. Opakování Základní úlohy MP
TECHNICKÉ KRESLENÍ NÁZORNÉ PROMÍTÁNÍ[1]
Kosoúhlé promítání.
Skutečná velikost úsečky
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Zobrazení přímky a roviny
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Vybrané promítací metody
Konstruktivní úlohy na rotačních plochách
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Transkript prezentace:

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA VY_32_INOVACE_KGE.4.58 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Jitka Křičková Téma: Pravoúhlá axonometrie Datum vytvoření: 18.2.2013

Anotace: VY_32_INOVACE_KGE.4.58 Materiál je určen pro jednu vyučovací hodinu – vysvětlení základních zobrazovacích metod pravoúhlé axonometrie

název axonometrie lze přeložit jako měření na osách VY_32_INOVACE_KGE.4.58 název axonometrie lze přeložit jako měření na osách vystihuje to vlastnost této zobrazovací metody řešení polohových úloh je zde názornější

Základní pojmy pravoúhlé axonometrie VY_32_INOVACE_KGE.4.58 Základní pojmy pravoúhlé axonometrie Jsou dány: souřadnicový systém os x,y,z a rovin π,ν,μ

VY_32_INOVACE_KGE.4.58 axonometrická průmětna ρ není rovnoběžná s žádnou souřadnicovou osou a neprochází počátkem; směr promítání je kolmý k ρ průmětna ρ protíná osy x,y,z po řadě v bodech X,Y,Z; ty tvoří vrcholy tzv. axonometrického trojúhelníka, který je vždy ostroúhlý; je-li tento trojúhelník obecný resp. rovnoramenný resp. rovnostranný, nazývá se příslušná axonometrie trimetrie resp. dimetrie resp. izometrie pravoúhlé průměty xa,ya,za os x,y,z se zobrazí jako výšky v trojúhelníku XYZ a jejich průsečík Oa je tedy axonometrickým průmětem počátku O

VY_32_INOVACE_KGE.4.58 Zobrazení bodu A[4,3,5] v pravoúhlé axonometrii, kde axonometrický trojúhelník XYZ je dán délkami svých stran (|XY|=6, |YZ|=8, |ZX|=7) Průměty os x,y,z se zobrazí jako výšky, jejich průsečík je průmětem počátku O sestrojíme Thaletovy kružnice Oo je otočený obraz počátku souř. systému IOoY3I = 3 IOoX4I = 4 IOo1Z5I = 5 souřadnicový kvádr bodu A

Obraz přímky VY_32_INOVACE_KGE.4.58 Příklad: V pravoúhlé axonometrii dané osovým křížem zobrazte přímku p=AB a najděte její průsečíky s rovinami π,ν,μ. Jsou dány body A,B svými axonometrickými průměty a půdorysy v prostoru je přímka p=AB, půdorys p1=A1B1 průsečík P přímky p s jejím půdorysem p1 je zároveň průsečíkem přímky p s půdorysnou π; je to tedy půdorysný stopník přímky p půdorys N1 nárysného stopníku N leží v průsečíku osy x a přímky p1, bod N pak leží nad ním (na ordinále ve směru osy z) na přímce p průsečík M1 osy y s přímkou p1 je půdorysem  bokorysného stopníku M na závěr určíme viditelnost přímky p vzhledem k rovinám π,ν,μ

VY_32_INOVACE_KGE.4.58 Zobrazení útvaru ležícího v půdorysně Konstrukci užíváme tehdy, když nemůžeme sestrojit axonometrický půdorys přímo. Tato konstrukce se používá k sestrojení složitějšího útvaru v π, např. čtverce ABCD, kolmic apod.

VY_32_INOVACE_KGE.4.58 Použity vlastní materiály http://www.youtube.com/watch?v=a1AC-mS2axQ