ROZHODOVÁNÍ O VSTUPU NA ZAHRANIČNÍ TRHY NEPŘÍMÝ VÝVOZ - využívání nezávislé zprostředkovatelské firmy - domácí vývozní velkoobchodník - domácí vývozní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novinky MiFIDu The CNB disclaims responsibility for any private publication or statement of any CNB employee. The views in this presentation are the views.
Advertisements

Zahraniční obchod Obchodní politika.
Zahraniční obchod.
Celnictví Celní režimy.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Strategické aliance HOLDING.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
CzechInvest Koncepce podpory investic
Evropská družstevní společnost Prezentace jejích hlavních znaků Enzo PEZZINI Confcooperative Zastoupení v Bruselu.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Daňové aktuality Daňové aktuality 14. října 2014 IFA Praha. náměstek ministra financí I. náměstek ministra financí.
Volný pohyb zboží.
Facility management ČSN EN
VY_32_INOVACE_ Politiky unie oblasti činnosti unie dělení podle resortu, kterých se týkají (doprava…), nebo podle toho, jak v nich rozhoduje Rada.
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
Evropské společenství uhlí a oceli (ESUO) Vzniklo v roce 1951 jako první ze tří evropských společenství. Jeho cílem byla podpora rozvoje dvou tehdy klíčových.
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Harmonizace, důsledky, budoucnost Jan Öhm Hospodářská fakulta TUL Evropská ekonomická integrace.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
 EU je jedinečné hospodářské a politické partnerství 27 demokratických evropských zemí  jejím cílem je mír, prosperita a svoboda pro 498 milionů občanů.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Celnictví Význam a druhy cel.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
PŘEDNÁŠKA Č. 4 SPOLEČNÁ OBCHODNÍ POLITIKA – POKRAČOVÁNÍ.
Prosperita organizace
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Obchodní politika EU a její přínos pro české firmy Ing. Jan Walter Ministerstvo průmyslu a obchodu © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
1 Společné politiky EU Mezinárodní ekonomická integrace VŠFS LS 2004/05 MS prezenční přednáška
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Organizace a řízení nadnárodních společností
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Vytvoření velkého vnitřního trhu a počátky Evropské hospodářské a měnové unie Dějiny EU Marian Kebísek.
Organizace a organizování podniku
EU legislativa v oblasti kontroly vývozu zboží dvojího použití Ing. Zora Ondrejčíková Licenční správa Oddělení mezinárodních kontrolních režimů 10. listopadu.
Vnitřní trh ES Dr. Petr Kolář. Charakteristika vnitřního trhu n Cíl: konkurenceschopnost na světovém trhu n Definice (Smlouva ES, čl. 14) „vnitřní trh.
Společná obchodní politika EU
EKONOMICKÉ INTEGRACE.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Právní regulace zahraničně obchodních vztahů ČR aspekt veřejnoprávní –obchod uvnitř EU (intrakomunitární) –obchod s nečlenskými státy aspekt soukromoprávní.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 11. května 2015.
Evropská unie Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph.D. Evropská ekonomická integrace.
Model strategie marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
PŘEDNÁŠKA Č. 3 SPOLEČNÁ OBCHODNÍ POLITIKA ES - ZÁKLAD PRÁVNÍ ÚPRAVY MO.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Právní regulace zahraničně obchodních vztahů ČR aspekt veřejnoprávní –obchod uvnitř EU (intrakomunitární) –obchod s nečlenskými státy aspekt soukromoprávní.
Společná obchodní politika EU (CCP) – právní rámec VŠFS seminář 2015.
Evropská unie Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph. D
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Rub a líc daňového plánování
Východiska evropské úpravy
Rozpočet Evropské unie
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Společná obchodní politika
Evropská družstevní společnost
Společné a koordinované politiky EU
IAS 38 Nehmotná aktiva.
SPOLEČNÁ OBCHODNÍ POLITIKA – POKRAČOVÁNÍ
Ekonomika malých a středních podniků
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Transkript prezentace:

ROZHODOVÁNÍ O VSTUPU NA ZAHRANIČNÍ TRHY NEPŘÍMÝ VÝVOZ - využívání nezávislé zprostředkovatelské firmy - domácí vývozní velkoobchodník - domácí vývozní zástupce - více obchodních společností - spolupracující organizace - společnost pro řízení vývozu PŘÍMÝ VÝVOZ - firmy si začnou samy zabezpečovat vývoz - domácí exportní oddělení nebo divize - zahraniční filiálka nebo přidružené oddělení - cestující obchodní zástupci pro vývoz - zahraniční distributor nebo zástupce LICENCE nabyvatel licence získá právo využívat jí ve výrobě, obchodu, využívání patentu, obchodní tajemství,.. za určitý honorář (autorský poplatek). SPOLEČNÉ PODNIKÁNÍ SPOLEČNÉ PODNIKÁNÍ - vznik nové společnosti na základě společného vlastnictví a společného řízení PŘÍMÉ INVESTICE - přímé vlastnictví montážních nebo výrobních zařízení v zahraničí - koupě podniku - vybudování nového, vlastního zařízení,..

KAPITÁLOVĚ NÁROČNÉ VSTUPY PODNIKU NA ZAHR.TRHY PŘÍMÉ KAPITÁLOVÉ INVESTICE fúze (sloučení,splynutí společností) akvizice (převzetí,odkoupení existující zahraniční společnosti) nově zakládané společnosti („investice na zelené louce“) společné podnikání (Joint Venture) (smluvní, majetkový) –formy vlastnictví akcií nebo formy participace na společném podnikání PORTFOLIO INVESTICE investice do akcií –forma finančního aktiva Strategická aliance spojení vybraných aktivit firem za předem jasně specifikovaným účelem Podle cílů ji lze rozdělit: 1.Komplementární aliance odstranění obchodních překážek 2.Integrační aliance úspora nákladů v určitých aktivitách 3.Aditivní aliance společný vývoj,výroba,prodej -  financí Strategická aliance spojení vybraných aktivit firem za předem jasně specifikovaným účelem Podle cílů ji lze rozdělit: 1.Komplementární aliance odstranění obchodních překážek 2.Integrační aliance úspora nákladů v určitých aktivitách 3.Aditivní aliance společný vývoj,výroba,prodej -  financí

FAKTORY O ROZHODOVÁNÍ VSTUPU NA ZAHRANIČNÍ TRH 1.BEZPROSTŘEDNÍ PŘÍTOMNOST NA DANÉM TRHU využití všech možností marketingu působících na zahraniční spotřebitele přímý kontakt se zákazníky a spotřebiteli v zahraničí 2.PŘEKONÁNÍ PŘEKÁŽEK VSTUPU překonání dovozních překážek formou použití domácí afilace a PRs na zahraničním trhu strategie tuzemského pasu positioning tuzemské firmy 3.EKONOMICKÉ FAKTORY nižší výrobní náklady v zahraničí daňové zvýhodnění investiční pobídky využití výhodných partnerství (věda a výzkum, spedice, kontakty)

KONKURENČNÍ STRATEGIE V MEZINÁRODNÍM PODNIKÁNÍ 1.Strategie širokého pronikání 2.Strategie diferenciace 3.Strategie úzké specializace 4.Strategie vedoucí firmy na trhu 5.Strategie druhé největší firmy na trhu 6.Strategie napodobující velké renomované firmy 7.Strategie zaměřující se na mikrosegmenty

Program ČR - člena EU Proces harmonizace zahájen v r Novela celního zákona k Prováděcí vyhlášky č.135/1998 Sb., 136/1998 Sb. Nařízení Komise EU č.2454/93Nařízení Rady č.918/83

Krátkodobé priority 1. dokončení legislativního procesu přijetí nového celního zákona 2. srovnávání celních sazeb a jejich analýza mezi ČR a EU 3. zrušení celní unie ČR a SR 4. novela prováděcí vyhlášky k celnímu zákonu

Střednědobé priority Plná harmonizace jednotlivých ustanovení celního zákona - výsledek screeninguPlná harmonizace jednotlivých ustanovení celního zákona - výsledek screeningu systematicky sledovat a analyzovat změny prováděné v celním zákoníku EUsystematicky sledovat a analyzovat změny prováděné v celním zákoníku EU zpracovávat změny kombinované nomenklatury- aplikovat TARIC = integrovaný tarif Společenstvízpracovávat změny kombinované nomenklatury- aplikovat TARIC = integrovaný tarif Společenství podílet se na uzavírání dohod o volném obchodu se stejnými zeměmi jako EUpodílet se na uzavírání dohod o volném obchodu se stejnými zeměmi jako EU příprava nepreferenčních pravidel původu zboží po skončení jednání ve WTOpříprava nepreferenčních pravidel původu zboží po skončení jednání ve WTO právně sjednotit preferenční pravidla původu zboží dováženého z rozvojových a nejméně rozvinutých zemí.právně sjednotit preferenční pravidla původu zboží dováženého z rozvojových a nejméně rozvinutých zemí.

Institucionální zajištění Komplexní řešení institucionální úprav spojených se zánikem vnitřní hranice a s přímým napojením na jednotný informační systém v EU. Krátkodobé priority úprava správy nepřímých daní - - autorizované daňové sklady - intrakomunitární DPH zabezpečení společné zemědělské politiky posílení kontroly na případné vnější hranici EU doplnění systému finanční kontroly a auditu nový systém vybírání a odvádění příjmu zabraňování nelegálním obchodům odhalovaní, zabraňování a šetření obchodních podvodů

Zajištění technické infrastruktury Zdokonalování provozního počítačového informačního systému zapojení do počítačového řešení společného evropského tranzitu (NCTS) a dobudování komunikační sítě posílení boje proti podloudnictví Střednědobé priority příprava výkonu služby v (celní) a ve finanční správě podpora celních režimů s ekonomickými účinky stabilizovat organizační struktury a rozvíjet lidské zdroje sjednocení úrovně celního dohledu - celního řízení zajištění vzájemné výměny informací v rámci EU

Zavedené programy a projekty CCN/CSIdatová síť EU, připojení české národní domény v r NCTSNew Computerised Transit System - systém připravený pro podporu režimu Společného tranzitu (EU/EFTA/V4 = 22 zemí) r TARIC- distribuce dat a změn společného integrovaného tarifu EU - nutná realizace a integrace do národního celního informačního systému nejpozději před dnem vstupu do EU r QUOTApříprava distribuce dat společného systému řízení celních kvót r CIS/SCENTinformační systém boje proti podloudnictví zahájeno 1999

Finanční potřeby Převážně budou zajištěny z rozpočtových prostředků v rámci celkové kapitoly MF EU napomohla finančně v oblastech : konzultace s experty autorizované překlady dokumentů EU participace na programu MATTHAEUS-CUSTOMS - o spolupráci v celní oblasti vzdělávání srovnávací analýzy a studiePHARE

Prosím o pozornost ! Pokračujeme!