Potřebujeme Národní program vzdělávání? Petr Novotný KULATÝ STŮL KE VZDĚLÁVACÍ POLITICE 25. 10. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Revize RVP SKAV, KULATÝ STŮL KE VZDĚLÁVACÍ POLITICE Praha
Příprava Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 Petr Černikovský Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Zahajovací konference k přípravě.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Systém kurikulárních dokumentů
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Vzdělávání a jeho kategorie
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
Monitoring dalšího vzdělávání
Koncepce DVPP pro Českou republiku. Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor.
Český rámec kvalifikací Podmínky, souvislosti a možnosti vývoje Jiří Nantl , Praha, MŠMT Diskusní seminář na téma „Proč zavádět ČRK“? Projekt.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Výzkumný ústav pedagogický v Praze PhDr. Jaroslav Jeřábek, CSc. Rámcové vzdělávací programy jako cesta zkvalitňování vzdělávání v ČR.
Organizační struktura
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
KONFERENCE AŘG ČR PŘEROV-3. DUBNA – 5. DUBNA 2013.
Všeobecné nebo odborné vzdělání? Konference AŘG Hradec Králové 2015 RNDr. Zdeněk Bergman.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Podpora počátečního a dalšího vzdělávání prostřednictvím ESF.
Organizace s celostátní působností v oblasti dalšího vzdělávaní pedagogických pracovníků a.Plnění priorit vzdělávací politiky státu b.Reakce na aktuální.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Pojetí kvality vzdělávání ve vzdělávací politice České republiky Petr Černikovský 15. seminář Hodnocení kvality vysokých škol Podpora výuky a učení se.
Vzdělávací politika.
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Bílá kniha Národní program rozvoje vzdělávání v ČR.
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
1 Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Mezinárodní seminář: Kvalifikovaná pracovní síla jako zdroj konkurenceschopnosti České republiky Vytvoření konkurenceschopného pracovního trhu.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
Universitas semper reformanda? České reformní pokusy v evropských souvislostech Hodnocení kvality vysokých škol Telč,
Standardy jako zrcadlo českého kurikula Mgr. Olga Bauerová Mgr. Marek Lauermann ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské nám. 2.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
Zkušenosti z tvorby ŠVP PhDr. Maria Bezchlebová NÚOV Září 2008.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Setkání v cyklu Střední školy a zřizovatel
Obecná didaktika ÚVOD.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Bc. Magdalena Zábranská
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Teorie a metodika výchovy seminář 1
KURIKULUM I Proměny a trendy v kurikulární realitě
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Organizační struktura
Národní program rozvoje vzdělávání v ČR
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Transkript prezentace:

Potřebujeme Národní program vzdělávání? Petr Novotný KULATÝ STŮL KE VZDĚLÁVACÍ POLITICE

Geneze situace Diskuze v 90. letech a její výsledky: o První náměty o České vzdělání a Evropa o Výzva pro 10 milionů o Národní program rozvoje vzdělávání (Užitečné) slepé uličky Nová legislativa

Záměry a efekty kurikulární reformy Záměr širší než proměna kurikula: zásadní impulz pro rozvoj školství Proměna výukového procesu Vnitřní proměna školy Posílení autonomie škol Aktivizace tvořivého potenciálu škol/učitelů

Přijímání klíčových rozhodnutí Nerealizace Národního programu vzdělávání Nahrazení cílových kategorií generickými kompetencemi Strukturace oblastí vzdělávání

Přijímání klíčových rozhodnutí Rozhodnutí v rámci úřadu (MŠMT a přímo řízené organizace) Přijímána Korigována v rámci úřadu Legitimizována Nerealizace Národního programu vzdělávání Nahrazení cílových kategorií generickými kompetencemi Strukturace vzdělávacích oblastí

RVP: překvapivě radikální dokument? Klíčové kompetence: Pro vědu a výzkum nový koncept Opírající se o kvalifikační modely Vzdělávací oblasti Navzdory kvalifikačním požadavkům na učitele Bez reflexe oborové rozličnosti Průřezová témata Zdánlivý apendix na obsazích vzdělávání

Záměry a efekty kurikulární reformy Záměry Nezamýšlené efekty Proměna výukového procesu Vnitřní proměna školy Posílení autonomie škol Aktivizace tvořivého potenciálu škol/učitelů (Formální korekce) Byrokratická zátěž Replikace „dobré“ praxe Privatizace kurikula

NPV jako kurikulární dokument Výchozí bod tvorby RVP a ŠVP Tvorba ex post? Jaké je přesné zadání NPV?

Skutečné problémy Propad financování Inkluze / exkluze Kariérní řád a DVPP Hrozba destrukce veřejného vzdělávacího systému

K čemu dnes Národní program vzdělávání? Výchozí dokument na konci cesty? Co má NPV: VYŘEŠIT LEGITIMIZOVAT KORIGOVAT A KOHO K ČEMU ZAVÁZAT?

Skutečné potřeby Reflexe současného stavu kurikulární reformy (výzkum, diskuse, politická rozhodnutí) Reflexe aktuálních příležitostí a hrozeb pro školskou soustavu Zpracování Národního programu vzdělávání nemá (v současnosti) potenciál ovlivnit systém