Systém řízení procesu vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
IS na podporu Projektu vzdělávání zdravotníků - prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí Ing. Michal Opat.
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Vzdělávání v energetice Informace o zahájení realizace projektu „Zvýšení úrovně odborných znalostí, dovedností a kompetencí zaměstnanců a zaměstnavatelů.
Audit IT procesů ve FNOL
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Řízení přístupových práv uživatelů
Geo-informační systémy
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Rozvoj e-learningové formy vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
STANDARD STUDIA k výkonu specializovaných činností Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Strana 1 © Vema, a. s., 7. dubna 2015 Intranetová řešení v PIS DS -Personalis 2005.
Efektivně vzdělávat zaměstnance? Víme jak na to. SAP ČR a Oxygen Solutions Milan Štolba Ing. Milan Štolba; ředitel sekce Rozvoj vzdělávání; Oxygen Solutions,
Zavádění a údržba informačních systémů
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Podniková škola on-line a outsourcing vzdělávání Vzdělávání v období snižování nákladů Ing. Jiří Laciga, CSc.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Efektivní vzdělávání pro efektivní úřad Bohumil Havel.
Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Tomáš Sýkora GOPAS, a.s. Úskalí e-learningu Tomáš Sýkora GOPAS, a.s.
Nové formy vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Vzdělávání zaměstnanců
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Personální systém na MF ČR
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Helios Orange - Implementace systému
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
1 Architektura IS podporující manažerské řízení 9. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE O INFORMATICKÉ PODPOŘE PERSONÁLNÍCH PROCESŮ V OZBROJENÝCH SILÁCH A STÁTNÍ SPRÁVĚ.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Didaktické prostředky
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Transkript prezentace:

Systém řízení procesu vzdělávání RAMSES Akademie Oleg Spružina 29. března 2004 – Konference ISSS 2004

ZNALOSTI Úvodem - motto O prosperitě států/firem dnes již nerozhodují suroviny nebo výrobní technologie, dokonce ani kapitál (ty jsou v globálním světě dostupné všude); co rozhoduje, jsou ZNALOSTI

Co jsou znalosti? Pokud učení probíhá jako řízený sociální proces, nazývá se VZDĚLÁVÁNÍ Znalosti jsou zpravidla výsledkem dlouhodobého procesu, který se nazývá UČENÍ ZNALOSTI jsou informace, zpracované a vyhodnocené takovým způsobem, že napomáhají nositelům těchto znalostí k efektivnímu rozhodování

Východiska ve SSS Postupně se zvyšují nároky na kvalitu /kvalifikaci pracovníků SSS Jazykové Odborné Řídící jiné Jak se s tím vyrovnat ???

Způsoby řešení potřeb Jak se vyrovnat s tímto trendem ? „Nákup“ kvalifikovaných pracovníků Kvalifikační rozvoj stávajících /nekvalifikovaných pracovníků V obou případech však rostou náklady !!!

Srovnání variant řešení „Nákup“ kvalifikovaných pracovníků Kvalifikační rozvoj stávajících /nekvalifikovaných pracovníků Problematická motivace: Omezené odměňování Osobní růst ? Motivace: Osobní rozvoj /zvýšení kvalifikace Perspektivy V současné době málo perspektivní cesta ! Výhodnější cesta, ALE …

Jak se vyrovnat s tímto faktem ? Výhodnější cesta, ALE … … ve SSS stále budou platit jistá omezení: Omezené personální zdroje (počet tabulkových míst) Omezené finanční zdroje Jak se vyrovnat s tímto faktem ?

Jak se vyrovnat s tímto faktem ? Systematizace procesu vzdělávání Je potřeba zavést: Systém plánovaného rozvoje pracovníků Nové metody vzdělávání (e-learning apod.) Kontrolu dosahovaných výsledků /nákladů Systematizace procesu vzdělávání

Jaké jsou limity tradičního vzdělávání ? Náklady na lektora, na učební materiály, stravu, ubytování a cestovné účastníků, ale i v souvislosti s nepřítomností na pracovišti. Malý prostor pro jednotlivce, aby si své vzdělávání sám řídil (tempo, metoda, intenzita, formy procvičování), nemožnost individuálního přístupu lektora ke studentovi.

Slabá místa procesu vzdělávání Skutečné vzdělávání je řízeno nabídkou, nikoliv poptávkou (nevyužité kapacity, na druhé straně neuspokojená potřeba) Neexistence vazby vzdělávání na strategické cíle společnosti Nezájem managementu o výsledky „Samoobsluha“ zaměstnanců (zaměstnanec si vybírá kurzy zcela libovolně)

ŘEŠENÍ -> zavedení LMS Nové formy vzdělávání – kurzy CBT / WBT - samy o sobě problém efektivity neřeší a mohou dokonce pouze zvýšit náklady. Ukázalo se, že podnikové vzdělávání je třeba: včlenit do procesního řízení organizace zajistit soustavnou péči o maximální efektivitu procesu. ŘEŠENÍ -> zavedení LMS (Learning Managenent System)

Co ve skutečnosti přinese a jaké jsou výhody ? Proč zrovna LMS ? Co ve skutečnosti přinese a jaké jsou výhody ?

Co je to Learning Management System ? Software na řízení procesu vzdělávání, který umožňuje: Evidovat studenty (uživatele) Strukturovanou evidenci a vyhledávání v e-learningových kursech Systémové řízení a poskytování kursů Vyhodnocování testů + další podle dodavatelů

Funkcionality LMS – pořadí důležitosti Podle článku Dave Evangelisti, březen 2002, na servru www.learningcircuits.org Nejpotřebnější funkce: Podpora různých forem vzdělávání (prezenční, distanční, CBT/WBT,..) Integrace/funkční rozhraní s personálními inf. systémy Efektivní administrace (registrace uživatelů, uživatelské profily, definice rolí, řízení obsahu, vzdělávacích drah, řízení rozpočtu,..) Integrace vzdělávacích kurzů od různých poskytovatelů Podpora standardů (SCORM, AICC)

Funkcionality LMS – pořadí důležitosti Užitečné, ale nikoliv nezbytné funkce: Nástroje pro hodnocení a testování vědomostí/znalostí studentů Hodnocení způsobilostí zaměstnanců Konfigurovatelnost LMS podle aktuálních procesů v organizaci Zbytné funkce: Nástroje pro podporu virtuálních komunit studentů Nástroje pro vytváření kurzů (práce s objekty) – užitečné pouze pro velké organizace již v pokročilé fázi užívání systému a s vlastními kapacitami pro vývoj kurzů

Mapa procesů 1. - vstupy Proces stanovení strategie organizace Čeho chce organizace dosáhnout? Které kvalifikace/dovednosti/znalosti jsou pro úspěch naší organizace kritické? Jak rychle a v jakém rozsahu je potřebujeme? Jak nejlépe dosáhneme cílového stavu (náborem „hotových“ zaměstnanců / vzděláváním / outsourcingem)? Proces stanovení strategie lidských zdrojů Proces stanovení koncepce vzdělávání /rozvoje LZ

Mapa procesů 2. - vstupy Proces stanovení koncepce vzdělávání/rozvoje LZ Které tematické oblasti vzdělávání jsou nejdůležitější? Pro které cílové skupiny? Disponujeme těmito znalostmi v rámci organizace (výuka z interních zdrojů), nebo ne (výuka z externích zdrojů)? Jaké jsou uvažované počty účastníků (také vzhledem k předpokládané fluktuaci, neúspěšnému studiu atd.)? Jaké jsou nejvhodnější formy vzdělávání (prezenční studium/distanční výuka)?

Mapa procesů 3. - rozhraní Personální systémy Systémy ERP Zajištění vzdělávání Plánování vzdělávání Vyhodnocení vzdělávání Nábor zaměstnanců Hodnocení výkonu zaměstnanců Plánování nástupnictví Příprava rozpočtu Reporting Proces řízení výdajů Evidence zaměstnanců Organizační změny

Systém řízení procesu vzdělávání RAMSES Akademie Systém řízení procesu vzdělávání Představení systému

RAMSES Akademie umožňuje především: Evidovat certifikované dovednosti jednotlivců Plánovat a řídit proces vzdělání jednotlivců Kontrolu realizace a výsledků vzdělávacího procesu, zasílání reportů vedení Vzdělávání zaměstnanců i mimo produktivní čas (platí pro e-learningové kursy) Vzdělání tempem a s opakováním, které si řídí student sám (platí pro e-learningové kursy)

RAMSES akademie dále umožňuje: Spolupráci s jinými IS ->Otevřený systém (rozhraní na ERP /PIS) Zdrojem plánu vzdělávání je katalog funkcí dle ISO a kvalifikační plány zaměstnanců, vše ostatní zajistí RAMSES Akademie E-learningové kursy mohou být realizovány v různých technologiích, systém je otevřen pro libovolné kursy.

Základní schéma řešení RAMSES Akademie Základní schéma řešení E-learningové kursy dodané externě vytvořené uživatelem RAMSES Akademie Personální a mzdový systém Interní „klasické“ kursy a školení Externí kursy a školení

RAMSES Akademie Schéma systému Funkce zaměstnance Definice změny, plány kvalifikačního rozvoje zaměstnanců, firemní know-how, interní informace a směrnice Evidence a vyhodnocení výsledků Potřebné dovednosti Realizace a absolvování vzdělávacích akcí Směrnice a pokyny, procedury a metodiky, intraweb, katalog školení a e-kursů, … E-learningové kursy Dodavatelé a nabídky externích kursů a školení Vlastní kursy Náklady a ceny

RAMSES Akademie Základní modely /alternativy přístupu Hosting SW se zabezpečeným internetovým připojením (3-vrstvá architektura, HW server v CCA nebo u zvoleného operátora) „Klasická“ instalace v uživatelské organizaci (3-vrstvá architektura, HW server uživatele)

Postup implementace - Varianty: RAMSES Akademie Postup implementace - Varianty: Zahájit pouhou evidencí školení a kursů s nezměněnými zvyklostmi a pak rozšiřovat o řízený a plánovaný rozvoj. Zahájit doplněním požadavků dovedností, znalostí a předpokladů pro výkon funkcí v organizačním řádu a pak naplánovat jejich prověření a dosažení. Zahájit nákupem nebo zhotovením e-kursů, které budou k dispozici všem pracovníkům na síti a pak přidávat řízeně dovednosti a plánování jejich dosažení pro jednotlivé pracovníky.

RAMSES Akademie Praktická ukázka

Role Aplikace RAMSES Akademie je rozdělena do několika modulů a to podle role přidělené osobě: Vedoucí Student Garant vzdělávání Školitel Personalista Správce aplikace

Role Personalista Spravuje katalog funkcí, vyplňuje i požadované znalosti/dovednosti k funkcím seznam osob, může přiřazovat osobám funkce a znalosti a dovednosti seznam uživatelů a nastavuje jim přístupová práva

Správa funkcí

Správa osob

Role Garant vzdělávání Spravuje katalog akcí /včetně vazby znalost/dovednost - akce/ realizace akcí. Na základě požadavků od vedoucích a na základě studijních plánů vypisuje realizace akcí. Zajišťuje externí školitele na vypsané akce. V případě dotazu na akce zjišťuje dostupná školení. a další…

Správa vzděl. akcí

Požadavky na uskutečnění

Správa realizovaných akcí detail

Role Vedoucí Má přístup jen k datům svých podřízených a to přes všechny úrovně hierarchie. Vybrané údaje může upravovat: znalosti a dovednosti funkce studijní plány přihlášky, absolvované akce

Výpis podřízených

Výpis podřízených

Role Student Umožňuje: přihlásit se na vypsanou akci prohlížení seznamu svých funkcí a dovedností prohlížení osobního studijního plánu a absolvovaných akcí a další…

Osobní stud. plán

Přihlášky

Přihlášení

RAMSES Akademie Praktické situace užití RAMSES Akademie: Dlouhodobý a cílený rozvoj organizace, jejíž úspěch je přímo ovlivňován mírou kvalifikace pracovníků Plánování organizační změny, vytvoření nového oddělení Zahájení plánovaného a řízeného procesu vzdělávání

CCA Group, a.s. Škrétova 12, Praha 2 www.cca.cz Děkujeme za Vaši pozornost ! CCA Group, a.s. Škrétova 12, Praha 2 www.cca.cz Stánek č.44 v přízemí Kongresového centra.