SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE PRÁCE ASISTENTKY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Pravidla a technika obsluhy
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Střední zdravotnická škola Mostecká Tábor DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
Komenský by se radoval aneb škola hrou
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
Moje budoucnost.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Ročník Lenka Miketová ZSF OU v Ostravě
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
- je pevná sestava pokrmů, doplněná vhodnými nápoji, používaná k určité příležitosti. Bc. Daniel Vančura.
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_07.
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
GASTRONOMIE SLAVNOSTNÍ STOLOVÁNÍ RAUT_PŘÍPRAVNÉ PRÁCE, STUDENÝ STŮL
Přehled vnitropodnikových písemností
Název příjemce: Základní škola Šaratice, Náves 96, příspěvková organizace Název partnera: Z ákladní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Investujte do úspor. Zlepšete prodej a marketing Přehled o Vašich zákaznících, obchodních aktivitách a příležitostech – Kdokoliv kdykoliv ví o všem, co.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
1 iMUNIS Portálové řešení pro obce Mgr. Jan Brychta Mgr. Tomáš Lechner Triada, spol. s r. o.
Komunikace s rodiči.
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
GASTRONOMIE SLAVNOSTNÍ STOLOVÁNÍ PŘÍPRAVA A ÚPRAVA SLAVNOSTNÍ TABULE
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Soňa Pelikánová UČO: DATUM:
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_SETKANI_PRACOVNI_PLAN_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_HOSTINY_OBJEDNAVKA_HOSTIN_PREZENTACE_05 Název školyStřední škola služeb,
Technika obsluhy – Příprava a obsluha rautu Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Ivana Hašová Název šablonyIII/2 –
Masarykova univerzita Fakulta sociálních studií Diplomatický protokol Ivana Hlavsová.
Příprava místnosti a slavnostní tabule
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Praxe v Německu – Rotenburg –
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Ing. Veronika Dostálková MBA
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
RAUT II. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Assessment centrum.
Zakládání inventáře na slavnostní tabuli
Banketní obsluha Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
iMUNIS Portálové řešení pro obce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vzorový projekt pro ZŠ.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Transkript prezentace:

SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE PRÁCE ASISTENTKY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Mgr. Eva Šreibrová 2009

ASISTENTKA – KDO TO JE? „Neexistuje ideální šéf, jako neexistuje ideální asistentka, mohou však spolu vytvořit ideální tým. 1+1 je víc než 2!!!“ +

POSLÁNÍ A NÁPLŇ PRÁCE účinná spolupráce a podpora vedoucích pracovníků v procesu řízení a v podnikatelských aktivitách, spolupráce s ostatními útvary firmy, podílí se na aktivitách směrem ven, mimo firmu. HLAVNÍ FUNKCE SEKRETARIÁTU: informační organizátorská pomocná specifická spoluvytváření image +

POSLÁNÍ A NÁPLŇ PRÁCE INFORMAČNÍ FUNKCE centrum informací pro vnější partnery, vnitřní partnery, nadřízeného, svoji práci a zvyšování vlastní kvalifikace ORGANIZAČNÍ FUNKCE organizace času nadřízeného, organizace porad, návštěvního styku, služebních cest, telefonování POMOCNÁ FUNKCE psaní písemností, obsluha PC, faxu, kopírky, telefonu grafy, tabulky zajišťování kancelářských potřeb atd. +

POSLÁNÍ A NÁPLŇ PRÁCE SPECIFICKÁ FUNKCE např. účetnictví, personalistika, fakturace… SPOLUVYTVÁŘENÍ IMAGE roli hraje vystupování, upravenost, kvalita práce atd. +

POSLÁNÍ A NÁPLŇ PRÁCE Posláním asistentky je uvolnit vedoucího tak, aby se mohl plně soustředit na svoji manažerskou činnost. DOSAHUJE TOHO TÍM, ŽE: pomáhá vedoucímu plánovat a organizovat jeho práci, chrání ho před zbytečným přerušováním práce, vykonává samostatně práce, kterými se vedoucí zabývat nemusí: zpracování pošty, plánování termínů, zakládání písemností, telefonování, příprava služebních cest, péče o návštěvy, příprava zasedání a porad, korespondence, vedení protokolu. +

PŘEDPOKLADY K PRÁCI ASISTENTKY Asistentka musí za všech okolností reprezentovat. Bezpodmínečný je profesionální přístup. +

KVALIFIKAČNÍ PŘEDPOKLADY administrativní činnosti organizační činnosti základní znalosti účetnictví a ekonomiky základní znalosti personální práce dobré znalosti práce s jazykem a jazyková vybavenost práce s PC (Word, Excel, PowerPoint) práce s informačními technologiemi znalost public relations (PR, tj. vztahy s veřejností) společenský protokol a vystupování +

OSOBNÍ VLASTNOSTI vytrvalost dobré vystupování diplomacie sounáležitost s firmou umění jednat s lidmi komunikační schopnosti flexibilita smysl pro pořádek a uspořádání osobní vkus a společenský přehled akceschopnost pozitivní myšlení potřeba osobního rozvoje diskrétnost +

POŽADAVKY NĚKTERÝCH ZAMĚSTNAVATELŮ - SHRNUTÍ dobrá znalost PC (Office, Word, Excel) základy účetnictví organizační schopnosti pečlivost a příjemné vystupování, komunikativní schopnosti, samostatnost, rychlost časová flexibilita SŠ, VŠ, VOŠ vzdělání aktivní znalost nejlépe dvou světových jazyků +

SPOLEČENSKÁ ROLE ASISTENTKY Asistentka je většinou „prvním styčným důstojníkem a spolutvůrcem image firmy“. Se všemi jedná se společenským taktem a citem. správně uplatňje pravidla společenského chování správně vystupuje ve všech situacích ovládá umění jednat s lidmi umí být příjemnou společnicí i pracovním partnerem +

SPOLEČENSKÁ ROLE ASISTENTKY SLOVNÍ PROJEV musí být kultivovaný řeč je naše společenská vizitka důležitý je způsob řeči, artikulace, hlas, modulace hovoříme nejen ústy, ale i očima a úměrným gestem rozhovor je dvoustrannou záležitostí → umění naslouchat není o nic menší, než umění dobře hovořit +

SPOLEČENSKÁ ROLE ASISTENTKY ÚPRAVA ZEVNĚJŠKU samozřejmostí je osobní hygiena upravený a praktický účes upravené a čisté nehty vkusně užívané kosmetické prostředky → ne příliš nápadné líčení, parfémy jemných vůní pro denní nošení... CHŮZE pohybovat se klidně a důstojně necupitat ani nerázovat držení těla je odrazem duševní rovnováhy a sebevědomí +

SPOLEČENSKÁ ROLE ASISTENTKY OBLEČENÍ dotváří osobnost může být módní, ale musí být elegantní musí být přiměřené situaci, postavě a věku musí být čisté, vyžehlené, upravené musí být kvalitní je důležité vhodně zvolit módní doplňky +

SPOLEČENSKÁ ROLE ASISTENTKY

TABU PROFESIONÁLNÍHO OBLÉKÁNÍ PŘÍLIŠNÁ VYZÝVAVOST  Příliš krátké sukně, „maxi mini“.  Velké výstřihy.  Odhalené bříško a pozadí.   Průhledné či průsvitné materiály.  Krajka a oblečení připomínající prádlo.  Rozevláté sukně.  Šortky, kraťasy.  Legíny. +

TABU PROFESIONÁLNÍHO OBLÉKÁNÍ NEPADNOUCÍ OBLEČENÍ Vykasané rukávy a ohrnuté nohavice. Krátké nohavice. Příliš těsné či příliš volné oblečení. Beztvaré modely. VÝSTŘEDNÍ A INFANTILNÍ ÚČESY Dredy. Culíčky a copánky. Vyholené vzory. Výstřední pastelové barvy vlasů. Číra a kokrhele. +

TABU PROFESIONÁLNÍHO OBLÉKÁNÍ NEVHODNÉ MATERIÁLY, BARVY A VZORY Kůže a její imitace. Džínovina. Vzory imitující zvířecí srst. Lesklé materiály. Nápadné geometrické či květinové vzory. Příliš křiklavé barvy či příliš usedlé - „šedá myš“. Volánky. Doma pletené či háčkované halenky a svetry. +

TABU PROFESIONÁLNÍHO OBLÉKÁNÍ VÝRAZNÉ A NEVKUSNÉ DOPLŇKY Plastové náušnice. Kožené náramky a obojky. Mašle a nevkusné spony. Večerní či volnočasové šperky – např. štras, mušličky, dřevěné korálky. Příliš mnoho zlata. Sportovní kabely, pásky a čepice. Cokoliv s motivem lebky! +

TABU PROFESIONÁLNÍHO OBLÉKÁNÍ VIDITELNÉ ZDOBENÍ TĚLA Piercing. Tetování. Zlaté flitry na pokožce.                      NEVHODNÁ OBUV Sportovní obuv, kecky. Sandály (nejhorší varianta je s ponožkou). Domácí bačkory. Pracovní obuv a zdravotní pantofle. +

DOVEDNOSTI ASISTENTKY PŘIJÍMÁNÍ NEOHLÁŠENÝCH NÁVŠTĚV pozdrav + několik povzbudivých slov při příchodu návštěvy většinou nevstává nepředstavuje se rozhoduje, zda uvést hosta hned nebo ho odkázat na jiný termín či nasměrovat k někomu jinému uvádí-li hosta, vejde k šéfovi s navštívenkou, zavře dveře a šéfa stručně informuje, kdo přišel udělá si záznam do pracovního sešitu během návštěvy se nevzdaluje ze sekretariátu hlídá čas šéfa a v případě nutnosti mu sdělí, že čas uplynul +

DOVEDNOSTI ASISTENTKY TAJNÁ DATABANKA vede si podrobnou evidenci o externích návštěvách značí si konkrétní údaje, ale i další zajímavé informace záznamy obsahují údaje o zálibách, problémech, potížích, suvenýrech a darech obdržených od firmy, zda pije čaj, kávu či cokoli jiného tyto informace mohou mít různou podobu → deník, kartotéku, počítačový záznam – v každém případě je nutno je zajistit před zneužitím +

DOVEDNOSTI ASISTENTKY PÉČE O OBCHODNÍHO PARTNERA (ZEJM. CIZÍHO) převzít hosta buď v kanceláři nebo dle instrukcí (letiště, nádraží…) zavézt ho na jednání nebo do hotelu v hotelu ho zavést do recepce a vyčkat, až mu bude přidělen pokoj mezitím dohodnout další program, včetně obědů a večeří – rezervace přijel-li s partnerkou – zavést ji do speciálních obchodů se sklem, bižutérií, porcelánem… obstarat pro ni mapu města, jízdenky zařadit kulturu doprovodit při odjezdu + upomínkové předměty firmy +

DOVEDNOSTI ASISTENTKY NÁVŠTĚVA ŠÉFA V JINÉ ORGANIZACI zajistit sjednání schůzky s pracovníky či asistentkami tamní firmy schůzku evidovat zajistit dopravní prostředek připravit potřebné podklady pro jednání připravit případně vlastní informace z osobní databanky provést příslušný záznam po návratu šéfa z jednání ve smyslu zachování kontinuity připravit veškeré cestovní doklady zajistit valuty, noclehy atd. připravit potřebné formuláře, razítka, firemní vizitky, katalogy, prospekty… +

DOVEDNOSTI ASISTENTKY FILTRACE TELEFONNÍCH HOVORŮ pouze 1/3 hovorů musí vyřizovat vedoucí asistentka musí být dostatečně informována o problematice firmy, aby mohla filtrovat většinu hovorů do patřičných míst Nutno se od volajícího dovědět: kdo volá, vědět, kdo je kdo odkud a v jaké záležitosti volá případně poskytnout informaci sama nebo přepojit na příslušného pracovníka pouze v důležitých případech přepojit na vedoucího u tvrdošíjných situaci řešit např. tím, že provede záznam, neboť vedoucí… +

DOVEDNOSTI ASISTENTKY INFORMAČNÍ POHOTOVOST – „VŠEVĚD“ k tomu je vhodný pomocník → nejlépe kroužkový blok s různými oddíly na stole asistentky s následujícími údaji: adresy a telefonní čísla úřadů a firem, externích spolupracovníků, nadřízených a podřízených, pracovníků útvaru o víkendech a dovolené pracovní náplň vedoucího, podřízených pracovníků aj. přehled dlouhodobých úkolů pracovníků útvarů data narozenin, jmenin pracovníků i obchodních partnerů adresy a telefonní čísla hotelů, penzionů, restaurací adresy a telefonní čísla zdravotnických zařízení… důležitá dopravní spojení +

JEDNODUCHÉ OBČERSTVENÍ V SEKRETARIÁTĚ Hlavní zásada → asistentka není a ani nemá být servírkou!!! PODÁVÁNÍ KÁVY uchovávat ji v dóze čerstvou nádobí jednotně laděné, nepoškozené nejlepší jsou kávovary na překapávanou kávu nebo espresso konvičky na více porcí šálek nenalévat po okraj cukr hygienicky balený nebo kostky + kleštičky mít mléko nebo smetanu do kávy mít k dispozici umělé sladidlo +

JEDNODUCHÉ OBČERSTVENÍ V SEKRETARIÁTĚ PODÁVÁNÍ ČAJE v čajových šálcích na podšálku + další podšálek na sáček nabídnout originální balení čaje na tácku - i bylinné čaje vždy čerstvou vodu nemíchat kávové a čajové nádobí při více porcích do konvice – před podáním vyjmeme sáček + cukr, citrón – ten na podšálku + ubrousek na ruce možno i kondenzované mléko nebo smetanu +

JEDNODUCHÉ OBČERSTVENÍ V SEKRETARIÁTĚ PODÁVÁNÍ NEALKOHOLICKÝCH NÁPOJŮ zejména v letních měsících různé minerálky, džusy, ovocné šťávy, coca-coly atd. vždy vychazené – chladnička možno k nim na přání hostů podávat led PODÁVÁNÍ OSTATNÍCH NÁPOJŮ víno a lihoviny máme již v sekretariátě připravené buď přímo nalité ve skleničkách nebo víno přelité do džbánu +

JEDNODUCHÉ OBČERSTVENÍ V SEKRETARIÁTĚ JAK NÁPOJE PODÁVAT nejdříve návštěvníkům podle služebního pořadí potom hostitelské straně opět podle služebního pořadí pozor na teplotu podávaných nápojů +

JEDNODUCHÉ OBČERSTVENÍ V SEKRETARIÁTĚ ZPŮSOB OBSLUHY vše servírujeme zprava nenutíme hosty si občerstvení vzájemně podávat vše nosíme zásadně na tácku lahve otvíráme vždy v sekretariátě skleničky klademe napravo před hosta použitý inventář odnášíme na tácu (servírovací stolek) šálky odebíráme zprava – nespěchat skleničky až po odchodu hostů – tím, že nedoléváme, naznačíme konec pivo – prázdnou sklenici před hosta, do ¾ nalít pivo a vpravo od sklenice postavit láhev etiketou k hostu na tácku mít textilní ubrousek +

SLOŽITĚJŠÍ OBČERSTVENÍ V SEKRETARIÁTĚ servírování nápojů, obložených mís a pečiva nebo chlebíčků objednat si již připravené pohoštění buď mísy doprostřed stolu + překládací příbor a hosté se obslouží nebo každému vlastní talířek párky výjimečně, klobásy vůbec!! chlebíčky ano, ne na mísy, ale každému na talířek nejdříve nápoj, pak jídlo k chlebíčkům příbory ne, k párkům ano nejlepší jsou chuťovky – čtveřici hostů společný talíř + každému vlastní dezertní talířek a doleva ubrousek stejně i slané pečivo +

POHOŠTĚNÍ MIMO PRACOVIŠTĚ přenecháme odborníkům nutno znát počet osob, finanční limit, čas při větším počtu zasedací pořádek do 8 osob může být volný výběr nad 8 osob stanovit menu s vedením restaurace konzultovat: místnost zasedací pořádek počet míst u stolu a formu uspořádání výzdobu stolu menu včetně případného aperitivu případně nápoje formu úhrady +

PROSTOR KANCELÁŘE

PROSTOR KANCELÁŘE Hlavní zásadou je skutečnost, že asistentka musí mít přímý vizuální kontakt s místem příchodů a odchodů návštěv a pracovištěm managera. DŮLEŽITÉ PRVKY pořádek na psacím stole žádné interní materiály na dohled „koutek hostů“ – určitý styl + nová čísla odborných časopisů a hlavních hospodářských novin, malá kytice čerstvých květin čisté nádobí skříň (věšák) na svršky hostů samostaná skříň (šatna) pro asitentku +

PROSTOR KANCELÁŘE PROHŘEŠKY PROTI PRAVIDLŮM chaotický nepořádek na psacím stole šálky od kávy na úředních spisech židle pro hosty obložené hromadami spisů nevábně působící a natlučené nádobí upatlané sklenice boty asistentky v jednom rohu kanceláře kabelky pod psacím stolem pohlednice od kolegů jako jediná výzdoba zvadlé či suché květiny špatný vzduch různé nevhodné nápisy … +

PRÁCE ASISTENTKY Použity následující materiály : Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kos elec nad Orlicí Použity následující materiály : http://images.google.cz/images Úspěšná sekretářka, Vzdělávací zařízení Claudia Brno 1992 http://www.asistentka.cz/ http://www.sme.sk/c/3561414/dobra-asistentka-je-pre-firmu-poklad.html http://www.officehouse.cz/cz/osobni-asistentka http://www.ladyzone.cz/kariera/asistentka-docela-narocne-povolani