CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název vzdělávacího materiálu
Advertisements

Vůle, motivace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov09 Autor Mgr.
Čím se lišíme od zvířat a v čem jsme stejný
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Psychické stavy.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Test – Člověk, zvíře, stroj
Emoce (city).
Psychologie Mgr. Milan Šimek
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
Smykové tření, valivé tření a odpor prostředí
Komunikace s dětským pacientem
Učení Petr Machala.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Etologie koní.
PSYCHICKÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Rozdíly mezi osobnostmi
Diagnostika inteligence u jedinců s mentálním postižením
Artificial Intelligence (AI).  „Úloha patří do oblasti umělé inteligence, jestliže řešení, které najde člověk považujeme za projev jeho inteligence.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Psychologie II Sociální psychologie
Umělá inteligence Minského definice: UI je věda o vytváření strojů nebo systémů, které budou při řešení určitého úkolu užívat takového postupu, který –
Jak se učím Pavel Šuranský.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie motivace Adéla Furiková.
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
Vůle.
PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.
Základy sociální psychologie
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
Modely mentální retardace
CNS a psychika Milana Reichlová.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mgr.Michal Vičar Emoční inteligence.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mgr.Michal Vičar Emoce.
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Etologie.
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
MARKETING 2.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Temperament, charakter, motivace
ETOLOGIE 8. ročník.
5. Kultura jako řešení problémů přežití
Etologie.
Transkript prezentace:

CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím

TYPY CHOVÁNÍ INSTINKTIVNÍ ZAUTOMATIZOVANÉ ÚKONY ROZUMOVÉ CHOVÁNÍ

INSTINKTIVNÍ CHOVÁNÍ směřuje k zachování života má význam biologický INSTINKTY = vrozené způsoby chování, které nelze učením naučit

ZAUTOMATIZOVANÉ ÚKONY vzniknou, koná-li jedinec opakovaně tytéž úkony za stejných podmínek na činnost se nepotřebuje soustředit, přemýšlet o ní, plánovat ji a kontrolovat oproti zvířatům je člověk schopen vědomě měnit tyto návyky, pokud se změní podmínky

ROZUMOVÉ CHOVÁNÍ = každá činnost, která se děje v souladu s okolními podmínkami = nezbytné tam, kde se změní situace a je nutno řešit nový problém

Projevy rozumného chování schopnost posoudit danou situaci rozebrat ji zhodnotit ji pak cíleně jednat

Na čem závisí úroveň rozumného chování? 1. Na stupni rozvoje vnímání jedince. 2. Na schopnosti poznat a rozlišit vztahy mezi předměty a jevy. 3. Na stupni jeho inteligence.

Otázky a úkoly: 1. Co označujeme pojmem chování? 2. Jaké hlavní typy chování rozlišujeme? 3. Uveďte příklad instinktivního chování. 4. Kdy dochází k zautomatizované činnosti? 5. Čím se u člověka projevuje rozumné chování?

Děkuji za pozornost Konec prezentace