Perioda raného mládí Ondřej Turek 1A. Dělení  Raný školní věk (mezi 6-7. a 8-9.)  Střední školní věk (mezi 8-9. a 11- 12. rokem)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy sportovního tréninku mládeže
Advertisements

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Číslo v digitálním archivu školy
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Kognitivní vývoj u dětí (vývoj myšlení a chápání světa)
Psychické stavy.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Teorie Lawrence Kohlberga
Dominik nedzbala Svět TECHNIKY A JÁ Můj pohled na věc
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vývin nového jedince Filip Bordovský.
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Mladší školní období.
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Psychoanalýza Sigmund Freud ( ).
Rozdíly mezi osobnostmi
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
Jak psát výstupní hodnocení E-learningový kurz, 5 lekcí Co má výstupní hodnocení obsahovat podle zákona, pravidla hodnocení, čeho se vyvarovat, posouzení.
Zdravá škola.
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
Yeovil NEJMENŠÍ FOTBALOVÉ MĚSTO V BRITÁNII. Yeovil MĚSTO Malé, hezké město jihovýchodně od Londýna Malé, hezké město jihovýchodně od Londýna Městečko.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Rozdíly v trénování dorostu a žactva. Školení trenérů 3.třídy Hradec Králové
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
PSYCHOLOGIE VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ADHD PORUCHA POZORNOSTI S HYPERAKTIVITOU
Praha, 5. prosince 2014 Nestlé podporuje mladé. Nestlé: jednička celosvětově i lokálně Tržby ČR&SR 2013Zaměstnanci ,3 mld CZK ,6 Světové.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
OSOBNOST UČITELE JAKO JEDEN ZE SUBJEKTŮ VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Seminární práce KPG/RPEPS Pavel Švejda.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
1 Základní škola Ostrava, Kounicova 2, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – III/2 – CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu - Moderní.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Pedagogická Psychologie
Dospívání VY_32_INOVACE_12_36.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mladší školní věk (raný x střední)
Psychologie výchovy a vzdělávání
Psychologie dospělých
Pokus. konec.
Pracovní výchova - dívky 9.tř. Prezentace č.19
Pozornost a paměť, představivost
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Druhý stupeň malotřídně
AUTOR: Kateřina Křížová
Fyzikální seminář - prezentace
Dospívání - puberta Období, ve kterém se tělo dítěte mění na dospělého člověka schopného se rozmnožovat.
Transkript prezentace:

Perioda raného mládí Ondřej Turek 1A

Dělení  Raný školní věk (mezi 6-7. a 8-9.)  Střední školní věk (mezi 8-9. a rokem)

Raný školní věk  Menší závislost na rodičích -> trochu samostatnosti  Nové autority (především učitelé)  Schopnost adaptace na nové prostředí (dříve byli všude jen s rodiči)

Životní styl  Změny životního stylu se projevují hlavně ve škole (nesmí si hrát, musí se soustředit, musí poslouchat učitele, zákazy, příkazy,...)  Důležité je, aby si po škole Hrálo -> koncentrace, uvolnění od školy

Uvažování  Nemá vlastní názory, za kterými by si pevně stálo. Nejlépe ovlivnitelné v devíti letech  Uvažování o chování jiných lidí  Nechápe náhodu, uvažuje o situacích, ale nedokáže si představit něco, s čím se ještě nesetkalo

Pojmy  Decentrace -> Třídění myšlenek, více úhlu pohledu na situaci, poznává situace objektivně  Konzervace -> chápe trvalost objektu, i když se forma mění  Reverzibilita-> Možnost vrátit skutečnost do původního stavu

Decentrace

Konzervace

Reverzibilita

Střední školní věk  Trvá do přechodu dítěte na 2. stupeň ZŠ, kde ho zasáhne puberta  Úplné chápání času  Uvažuje strategicky, soustředí se na detaily, přestává platit pokus – omyl, nastupuje logika

Společnost a názory  Uvědomuje si rozdíly společnosti (dle peněz, oblečení, atd.)  Zlí lidé, všichni nejsou kamarádi  Odkoukává chování dospělých, ale již uvažuje, co je dobré a co ne

Konec