Perioda raného mládí Ondřej Turek 1A
Dělení Raný školní věk (mezi 6-7. a 8-9.) Střední školní věk (mezi 8-9. a rokem)
Raný školní věk Menší závislost na rodičích -> trochu samostatnosti Nové autority (především učitelé) Schopnost adaptace na nové prostředí (dříve byli všude jen s rodiči)
Životní styl Změny životního stylu se projevují hlavně ve škole (nesmí si hrát, musí se soustředit, musí poslouchat učitele, zákazy, příkazy,...) Důležité je, aby si po škole Hrálo -> koncentrace, uvolnění od školy
Uvažování Nemá vlastní názory, za kterými by si pevně stálo. Nejlépe ovlivnitelné v devíti letech Uvažování o chování jiných lidí Nechápe náhodu, uvažuje o situacích, ale nedokáže si představit něco, s čím se ještě nesetkalo
Pojmy Decentrace -> Třídění myšlenek, více úhlu pohledu na situaci, poznává situace objektivně Konzervace -> chápe trvalost objektu, i když se forma mění Reverzibilita-> Možnost vrátit skutečnost do původního stavu
Decentrace
Konzervace
Reverzibilita
Střední školní věk Trvá do přechodu dítěte na 2. stupeň ZŠ, kde ho zasáhne puberta Úplné chápání času Uvažuje strategicky, soustředí se na detaily, přestává platit pokus – omyl, nastupuje logika
Společnost a názory Uvědomuje si rozdíly společnosti (dle peněz, oblečení, atd.) Zlí lidé, všichni nejsou kamarádi Odkoukává chování dospělých, ale již uvažuje, co je dobré a co ne
Konec