Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_109.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_51.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_12.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_199.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_46.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 41.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_35.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_36.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_01.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_14.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_28.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_32.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_175.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 06.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_139.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 53.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 40.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_172.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_131.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_120.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_13.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_58.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_49.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_174.
Kvalitativní a kvantitativní analýza – chromatografie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_180.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_114.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_08.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_09.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 02.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_59.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 05.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_45.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_30.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 04.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_93.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_10.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_142.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_109

Jméno autora:Ing. Klára Šírová Třída/ročník:III. Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Tematická oblast:Chemie kolem nás Předmět:Chemie Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Úvod do analytické chemie Klíčová slova:Analytická chemie Druh učebního materiálu:prezentace

Analytická chemie Patří mezi jeden z oborů chemie. Zabývá se zkoumáním chemického složení vzorků látek a směsí. Dělí se na dva podobory: analytickou chemii kvalitativní a kvantitativní. Má široké uplatnění v praxi. (např. při výrobě – kontrola obsažených látek v produktech, při rozborech vody, půdy, látek znečišťujících vzduch, identifikace neznámých vzorků, lékařství – rozbory krve atd.) G. R. Kirchhoff W. Ostwald Zakladatelé analytické chemie: Lavoisier R. Bunsen [1]

Kvalitativní analytická chemie Kvalitativní analýzou se určují a dokazují složky zkoumané látky (prvky, ionty, funkční skupiny, ze kterých je zkoumaná látka složena). Neurčuje v jakém množství jsou tyto složky ve vzorku obsaženy. Kvantitativní analytická chemie Kvantitativní analýzou se stanovuje množství jednotlivých složek, přítomných v látce. Může se zbývat zastoupením jednotlivých chemických prvků ve vzorku, ale i zkoumáním obsahu chemických sloučenin ve směsích. Chemické nádobí [2]

Metody analytické chemie Dělíme je na klasické (chemické) a instrumentální. Využíváme u nich známé typy chemických reakcí, při kterých dojde k vizuální změně reakčního systému (barva, vznik sraženiny), která je typická pro určitou obsaženou látku. Chemické metody Srážecí – působením dvou složek (aniont a kationt) vznikne málo rozpustná sloučenina (sraženina). Komplexotvorné – dojde ke vzniku komplexní částice (která může mít např. jinou barvu než původní látka) Příklady Srážecí reakce [3]

Redoxní – dojde ke změně oxidačního čísla. Při oxidaci jedné látky dochází k současné redukci látky jiné (provázeno většinou vizuální změnou). Acidobazické – reakce kyseliny a zásady. Dochází ke změně pH, které se většinou detekuje pomocí acidobazických indikátorů. Acidobazická reakce [4] Instrumentální analytické metody Používají přístroje k měření určité veličiny Příklady Optické (spektrální)  založeny na interakci vzorku s elektromagnetickým zářením Např.: polarimetrie, refraktometrie, spektrofotometrie

Elektrochemické  studují jak závisí elektrochemické chování roztoků na jejich složení a koncentraci. Např.: potenciometrie, voltametrie, polarografie, konduktometrie Separační  rozdělují jednotlivé látky na základě odlišných vlastností. Např.: chromatografie, extrakce, elektroforéza, hmotnostní spektrometrie Radiochemické  měří radioaktivní záření vysílané látkou. Potenciometrické měření pH [5] Tenkovrstvá chromatografie [6] Plynový chromatograf [7]

Procvičování Čím se zabývá analytická chemie?Zabývá se zkoumáním chemického složení vzorků látek a směsí. Který podobor analytické chemie určuje a dokazuje složky zkoumané látky, ale neurčuje v jakém množství jsou tyto složky ve vzorku obsaženy? Kvalitativní analytická chemie Uveďte některé klasické (chemické) analytické metody. Srážecí, komplexotvorné, redoxní, acidobazické Mezi které instrumentální metody řadíme chromatografii? Separační Uveďte příklad elektrochemické analytické instrumentální metody. Potenciometrie, voltametrie, polarografie, konduktometrie Patří refraktometrie mezi optické instrumentální analytické metody? Ano

Použitá literatura a obrázky 1.Analytical-chemists [online] [cit ]. Dostupné z: 2.ChemWeb by Luky [online] [cit ]. Dostupné z: 3.[online]. [cit ]. Dostupné z: 4.[online]. [cit ]. Dostupné z: 5.PH meter manufactured by Metrohm [online] [cit ]. Dostupné z: 6.[online]. [cit ]. Dostupné z: 7.GAS CHROMATOGRAPHY PORTFOLIO [online]. [cit ]. Dostupné z: 8.Analytická chemie [online] [cit ]. Dostupné z: standal3.webpark.cz/analytika.doc 9.HONZA J., MAREČEK A. Chemie pro čtyřletá gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, s.r.o., 2005